Agencja SEO – Jak wybrać odpowiednią?

Data: 26 marca, 2020

Agencja SEO – Jak wybrać odpowiednią?

Pozycjonowanie strony – widoczność firmy w internecie

W związku z zaistniałą sytuacją na świecie, zadajemy sobie wiele pytań. Dziś przeanalizujemy sytuację pandemii z perspektywy nowych ścieżek prowadzenia naszego biznesu.

Komu zlecić pozycjonowanie strony? Jak wygląda proces nawiązywania współpracy?

W obliczu niepewnego jutra, nie ma czasu na zły wybór i ryzyka z tym związanego.

To co możemy powiedzieć już na samym wstępie, radzimy unikać dużych korporacji.
Jeżeli jesteś małą, średnią firmą i nie zasilisz konta korporacji na kwotę kilkunastu, kilkudziesięciu tysięcy, to w efekcie dostaniesz niewiele, piękny raport z wykresami i możliwość rozmowy z handlowcem, którego pensja jest uzależniona od prowizji za sprzedaż.

Przy wyborze agencji świetną wartością dodatnią będzie dla Ciebie sytuacja, w której rozmawiasz bezpośrednio z właścicielem agencji, ewentualnie z osobą decyzyjną.

Unikasz w ten sposób ryzyka, że zostaniesz zmanipulowany przez handlowca, w celu pozyskania prowizji od klienta.
Brzmi brutalnie, ale to i tak streszczenie tego, jak działają korporacje.

Dotarcie do osoby decyzyjnej, ułatwi Ci kontakt i wpływ na efektywność działań. Takiej osobie też na pewno będzie bardziej zależało na dobrej opinii o swojej marce. Oczywiście nie zrozumcie nas źle, rozmowa z osobą decyzyjną nie jest 100% gwarantem sukcesu.

Doświadczenie? Pozycjonowanie z doświadczeniem

Jest to istotny czynnik, który powinniśmy uwzględnić przy procesie podejmowania decyzji. Oczywiście podejdźmy do tego ze zdrowym rozsądkiem. Czasami lepszą pracę wykona firma, będąca rok na rynku niż firma, która istnieje od 8 lat. Warto przejrzeć jak się prezentuje ich strona firmowa, zwrócić uwagę na jakość wykonania realizacji i oczywiście na jakość obsługi klienta.

Freelancer zamiast agencji?

Jedną z opcji do wyboru jest również Freelancer, pytanie czy jest on dobrym rozwiązaniem?
Możemy odpowiedzieć, że i tak i nie. Tak – jeżeli jest to osoba zaufana z “bliskiego otoczenia”, która już ma na swoim koncie sukcesy i jest w stanie to udowodnić. Najlepiej jeżeli poleca go Wam osoba, która czerpie realne korzyści z owocnej współpracy.
Niestety najczęściej spotykamy się z problem złego wyboru. Obecnie Freelancerem może stać się każdy, po ukończeniu 24-godzinnego kursu. Tyle wystarczy do tego, aby umiejętnie dobierać słowa. Jednak słowa to nie wszystko. Kiedy przechodzimy do działań, brak umiejętności szybko go weryfikuje. Najgorsze jest to, że możecie przez pół roku nawet nie zdawać sobie sprawy, z nieefektywnej pracy Freelancera.

Jak wygląda proces nawiązywania współpracy?

Zaczynamy od określenia zasięgu pozycjonowania. Zasięg może być lokalny (miasto/województwo), krajowy i międzynarodowy. Agencja powinna to z Wami ustalić, jeszcze przed zapoznaniem się z ofertą cenową.

Rzeczą oczywistą jest, że musisz posiadać swoją domenę i serwer, na którym jest osadzona np. strona internetowa, przystosowana do pozycjonowania.

PAMIĘTAJ !

Jeżeli chodzi o wykupienie domeny, wykup ją na własność!
Nie dawaj pośrednictwa przy kupnie domeny i hostingu dla firmy lub osoby zewnętrznej.
W razie rezygnacji ze współpracy, mogą Ci nie przydzielić dostępów do niej i praca, którą włożycie, pójdzie na marne.

Kolejnym, jakże ważnym procesem jest dobór odpowiednich fraz kluczowych. W skrócie przypomnimy – frazy kluczowe to innymi słowy, najważniejsze gałęzie Twojego biznesu. Słowa kluczowe, które potencjalny klient wpisuje w wyszukiwarkę Google, w celu znalezienia odpowiedniej firmy do współpracy.
Jeżeli chcesz uniknąć przepalania budżetu, już na samym początku musimy zwrócić uwagę na słowa kluczowe, które zlecamy do pozycjonowania.

Teraz UWAGA, to jest bardzo ważne! POZYCJONUJ tylko te frazy, które mają potencjał.

Co z tego, że zleceniobiorca wypozycjonuje nazwę własną Waszej firmy, która ma 0-10 odsłon miesięcznie. Pozycjonuje się frazy z potencjałem, związane z nazwami usług, czy kategorii produktów, które sprzedajecie.

Trochę o nas

Przedstawimy Wam to na przykładzie naszej firmy:
Jako agencja interaktywna
, zajmujemy się między innymi budowaniem sklepów internetowych, pozycjonowaniem. Tym samym, frazą kluczową do pozycjonowania lokalnego, jest – np. sklepy internetowe Białystok, lub ogólnokrajowa – pozycjonowanie stron.

Na powyższym przykładzie widać, że jesteśmy w TOP 3 na karcie Google przy frazie: sklepy internetowe Białystok.
Nazwa przedsiębiorstwa to Prograffing, nie pozycjonujemy się na tę frazę, ponieważ nawet nie musimy, żeby być na pierwszy miejscu.

Przystosowanie witryny internetowej pod SEO

Samo pozycjonowanie to nie wszystko, musimy mieć do tego odpowiednio przystosowaną witrynę internetową. Jeżeli chcemy móc zacząć pozycjonować, musimy mieć co.
Szata graficzna powinna być nowoczesna i przyjazna dla odbiorcy. Badania pokazują, że 68% odwiedzających stronę, w ciągu pierwszych sekund podejmuje decyzję, czy na niej pozostaną i nawiążą kontakt.
Kolejnym ważnym aspektem jest responsywność. Strona musi być przystosowana do urządzeń mobilnych. Mobile first!

UMOWA

Najważniejsze jest to, aby podpisywać umowę z agencją, która daje miesięczny okres wypowiedzenia.
Wiele firm proponuje umowę na rok, dwa, bez możliwości jej wypowiedzenia. Co ciekawe mnóstwo firm nabiera się i podpisuje takie umowy. Nie wiemy z czego to wynika, przecież to nie abonament na telefon.
Proponujemy i przestrzegamy, nie podpisywać umów bezwarunkowo wiążących na rok lub dłużej. Jeżeli nie masz możliwości wypowiedzenia umowy, to równie dobrze mogą nic nie robić przez okres obowiązywania, i co miesiąc wysyłać fakturę do zapłaty. Niejednokrotnie spotkaliśmy się z sytuacją, że po roku “pozycjonowania” strona nie miała podpiętego nawet Google Analytics.

Podsumowując:

Uważamy na okres wypowiedzenia w umowie.
Kupujemy domenę i hosting na własność. Agencje świadczące mogą polecić dobrą firmę, ale ostatecznie, to Wy powinniście być jej właścicielami i nikt więcej.
Szukamy agencji, w której rozmawiamy z osobą decyzyjną.
Dobieramy odpowiednie frazy kluczowe, które mają potencjał.
Inwestujemy w nowoczesną witrynę internetową, która jest punktem wyjściowym zarówno do pozycjonowania, jak i pozyskania klienta. To ona odpowiada za Wasz wizerunek.
Określamy zasięg działań – lokalny, krajowy lub międzynarodowy.