Case Study – Jak zbudowaliśmy potęgę na rynku paneli słonecznych

Kategoria: Case Study

Data: 2 kwietnia, 2021

Case Study – Jak zbudowaliśmy potęgę na rynku paneli słonecznych

Celem każdej agencji marketingowej jest sukces jej klienta. W przypadku 4Sun wykonaliśmy 200% normy :muscle: Przed Wami soczyste case study z branży fotowoltaicznej!

Nowa wersja sklepu internetowego

Przygodę zaczęliśmy od stworzenia nowej wersji sklepu, która została uruchomiona w 2018 roku. Przy projektowaniu zwróciliśmy uwagę na aspekty techniczne, ścieżkę zakupową klienta i wygodę w użytkowaniu sklepu. Przystosowanie witryny pod pozycjonowanie było bardzo istotne, ze względu na organiczne wejścia, które w założeniu miały być głównym kanałem generowania sprzedaży.

4sun

Przejrzysta szata graficzna, nieskomplikowana nawigacja, moduł cross sellingowy i szybkość witryny świetnie angażują użytkowników do dokonywania zakupów. W połączeniu ze stałym rozwojem brandu, działania SEO szybko zaczęły przynosić pierwsze efekty.

Oto jak wyglądają zmiany w zachowaniu w witrynie od początku 2020 roku.

Optymalizacja i treści

Sklep został zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych generujących sprzedaż. Z uwagi na dużą i silną konkurencję w branży fotowoltaicznej, z początku skupiliśmy się na frazach, które nie charakteryzowały się mocną rywalizacją, a jednocześnie przyniosłyby wartościowy ruch.
Podobnie poczyniliśmy z blogiem, na który regularnie trafiają wpisy branżowe. Jak prezentują się efekty w skali rocznej?

201920202021
TOP3175095
TOP10102165292
Ilość słów kluczowych w wynikach wyszukiwania
progres słów kluczowych
Wykres progresu pozycji TOP3 w wynikach organicznych


Natomiast tak wygląda skuteczność witryny w Google Search Console:

skuteczność witryny

Ruch organiczny

Dobre wyniki w SERPach przyczyniły się do zwiększenia ruchu organicznego, a konsekwentny rozwój marki wpłynął na zaufanie do strony oraz na jej CTR. Na przestrzeni roku domena 4sun.eu generowała blisko 820 potencjalnych wejść w skali miesiąca. Zgodnie z Ahrefsem w marcu 2021 ta wartość osiągnęła ponad 1439% wzrost dobijając do 11799 wejść.

wzrost ruchu organicznego
Wzrost ruchu organicznego domeny 4sun.eu od początku 2020 roku

Podsumowując – liczba fraz na wysokich pozycjach przyczyniła się do częstszych odwiedzin sklepu internetowego, co z kolei przełożyło się na jego sprzedaż. Sklep 4sun może pochwalić się liczbą transakcji wyższą o 157% na koniec 2020 roku.

złożone zamówienia ecommerce
Widok złożonych zamówień PrestaShop

W chwili obecnej nasz klient jest wiodącym dystrybutorem paneli fotowoltaicznych w Polsce. Jesteś zainteresowany współpracą? Czekamy na Ciebie. Twój sukces tworzymy razem.