Co to jest TikTok i jak go używać? 

Kategoria: Social media

Data: 1 sierpnia, 2021

Co to jest TikTok i jak go używać? 

Aplikacja TikTok w ostatnich latach niezwykle szybko się rozwinęła i stała się najbardziej wpływową z platform mediów społecznościowych. Aplikacja wykorzystywana jest przez młodych ludzi do wyrażania siebie poprzez śpiew, taniec, komedię i synchronizację z ustami, a także umożliwia użytkownikom tworzenie filmów i udostępnianie ich w całej społeczności. 

Jak z Musical.ly powstał TikTok?

Tik tok jest bezpłatną aplikacją, która pozwala użytkownikom na tworzenie i udostępnianie krótkich filmów na dowolne tematy. Po raz pierwszy TikTok został uruchomiony we wrześniu 2017 roku. Początkowo aplikacja funkcjonowała w połączeniu z Musical.yl. Decyzja ByteDance o połączeniu obu aplikacji w jeden produkt była krokiem w kierunku wydajności. Jednak od sierpnia 2018 roku została przejęta przez chińską firmę ByteDance, a jej użytkownicy zostali automatycznie przeniesieni do TikToka. Pozwoliło to na uzyskanie natychmiastowego dostępu do świata nastoletnich użytkowników platformy Musical.yl. Dzięki temu popularność TikToka drastycznie wzrosła. Obecnie aplikacja jest dostępna aż w 75 językach, a ilość jej użytkowników wynosi około miliarda. 

TikTok: wszystko, co musisz wiedzieć o aplikacji

Użytkownicy TikToka mogą tworzyć różnego rodzaju krótkie filmiki, pod które mają możliwość podkładania muzyki różnego rodzaju. Zaczynając od klasycznych kawałków, a kończąc na tych z górnej listy przebojów. Modyfikowanie stworzonego klipu jest niezwykle proste, wystarczy kilka narzędzi. Na aplikacji szczególnie popularny stał się taniec lub komedia. TikTok pokazuje przede wszystkim treści wideo o długości 15 sekund. Użytkownicy mogą przez chwilę poczuć się jak prawdziwi piosenkarze, aktorzy czy tancerze. 

Łatwe tworzenie, udostępnianie i przeglądanie

Pozytywnym aspektem aplikacji jest jej łatwość użycia. Potrzebujesz jedynie konta by móc swobodnie poruszać się po Tik Toku. Filmy tworzone na aplikacji są pionowe, a publikowane treści odtwarzane w momencie, gdy użytkownik otworzy aplikację. Odtwarzane automatycznie treści aplikacja wybrała do wyróżnienia specjalnie “dla Ciebie”. Filmy zaczynają się odtwarzać jeden po drugim, a widza pochłaniają żartobliwe  i uzależniające treści wideo. Użytkownicy mogą zaobserwować wybrane przez siebie osoby przez co ich filmiki będą wyświetlały się jako jedne z pierwszych. Ze względu na ten uzależniający charakter treści, ludziom bardzo łatwo jest oglądać losowe filmy przez wiele godzin. 

Do kogo skierowany jest Tiktok?

Znacząca część użytkowników TikToka jest w wieku od 16 do 24 lat. Połączenie dwóch aplikacji w 2018 roku spowodowało, że automatycznie główną grupą docelową stali się nastolatkowie. Niemniej jednak istnieje znaczna liczba 30 i 40-latków, a nawet starszych osób, które regularnie publikują i przeglądają treści na TikTok. Dzięki TikTokowi rozwinęło się wielu nowych twórców, którzy wcześniej nie byli znani, a obecnie znajdują się w centrum uwagi. Aplikacja stała się nie tylko miejscem rozrywki dla milionów ludzi, ale również możliwością rozwoju dla artystów. 

Wykorzystanie TikToka przez firmy

Ze względu na szybki wzrost i rosnącą popularność coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z potencjału TikToka jako kanału marketingowego. Niektóre firmy, aby zachęcić użytkowników do generowania treści związanych z marką wykorzystuje takie techniki jak wyzwania czy konkursy TikTok. Należy zaznaczyć, że aplikacja nie polega na próbie sprzedaży, a na budowaniu zaufania do marki. Dzielenie się zabawnymi faktami o swoim zespole i firmie pomaga ludziom poznać przedsiębiorstwo z innej strony. Potencjalni klienci zrozumieją co napędza Twoją firmę. 

Trendy na TikToku

Tworzenie tiktokowych duetów i wyzwań to najbardziej lubiane trendy aplikacji. Duet daje możliwość tworzenia wideo obok innego użytkownika na podzielonym ekranie. W przypadku wyzwań możemy tworzyć filmy związane z dowolnymi wyzwaniami, które obecnie popularne są na platformie. Wiele piosenek zyskało także popularność w wyniku znalezienia się w centrum wyzwania TikTok. Czasami działania dotyczące duetów lub wyzwań są spontaniczne, ale czasami są zaplanowane przez marki, artystów lub influencerów w celach marketingowych. 

 

Obecnie na TikToku każdy znajdzie coś dla siebie, a dodatkowo w prosty i intuicyjny sposób stworzy własne treści. Filmiki dzięki swoim prostym opcjom będą niezwykle atrakcyjne i zachęcające.