Digital Marketing 2022 – co musisz wiedzieć?

Kategoria: Social media

Data: 4 maja, 2022

Digital Marketing 2022 – co musisz wiedzieć?

Digital Marketing zawładnął światem reklamy. Dzięki wykorzystaniu mediów cyfrowych komunikacja z klientem nabiera zupełnie innego znaczenia. Nie tylko zapewniają one ekspresowe dotarcie do odbiorcy, ale przede wszystkim dają możliwość skutecznego mierzenia efektów kampanii oraz działań promocyjnych. Internet znacząco zmienił sposób postrzegania firm przez konsumentów. Ostatnie dwa lata udowodniły, jak ważne są działania marketingowe w sieci w przypadku prowadzenia biznesu. 

 

Wykorzystywanie coraz to nowych technik reklamy oraz narzędzi, które ułatwiają ich zastosowanie, jest konieczne, aby sprostać oczekiwaniom klientów. Co musisz wiedzieć o Digital Marketingu w 2022 roku, aby skutecznie komunikować się z klientami w mediach społecznościowych? Śpieszymy z odpowiedzią!

Video marketing – król współczesnego Internetu 

Niejednokrotnie wspominaliśmy o mocy video contentu oraz tego, jak wielki ma wpływ na skuteczne prowadzenie Social Media. Dzieje się tak nie bez przyczyny, ponieważ to właśnie filmy reklamowe generują ogromny ruch na platformach mediów społecznościowych. Coraz więcej firm decyduje się na video promocyjne. Prognozy jasno wskazują, że w 2022 roku około 82% ruchu w Internecie będą generowały właśnie treści audiowizualne. 

 

Coraz to nowsze formy contentu w pewnym stopniu rozleniwiły użytkowników Internetu. Wspominaliśmy o tym w naszym ostatnim artykule – skupienie przeciętnego użytkownika trwa około 8 sekund i to właśnie ten czas musisz wykorzystać, aby przykuć jego uwagę. Mimo iż teksty wciąż odgrywają ważną rolę w komunikacji z konsumentem, to właśnie video content jest w stanie skutecznie zaciekawić odbiorcę Twoich treści. Co takiego mają w sobie filmy reklamowe, czego nie mają inne formy content marketingu?

Video content a SEO – bądź lepiej widoczny

Dzięki zastosowaniu skutecznych działań SEO widoczność Twojej firmy w sieci jest o wiele większa. Google uwielbia filmy, dlatego też w pierwszej kolejności proponuje użytkownikowi wyszukującemu daną frazę właśnie treści w formie video. Dzięki contentowi w formie filmu jesteś w stanie skupić uwagę odbiorcy. Im więcej czasu spędza on na zapoznawaniu się z Twoim materiałem, tym lepiej. Dlaczego?

digital-marketing-2022-social-media

To właśnie czas, jaki odbiorca poświęca na Twój video content, jest kluczowy z punktu widzenia SEO. Skupiając uwagę widza na swoich treściach przez dłuższy moment, dajesz “do zrozumienia” wyszukiwarce, jaką jest Google, że Twój content jest wartościowy, a co za tym idzie, warto polecać go innym użytkownikom sieci. 

Video content a współczynnik konwersji

Ruchome hero zwiększa współczynnik konwersji na Twojej stronie internetowej. Osoby odwiedzające Twoją witrynę skupiają na nim większą uwagę, dzięki czemu czas zaangażowania użytkowników jest dłuższy. Wpływa to pozytywnie na widoczność Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach, umożliwiając Ci tym samym dotarcie do jeszcze większej liczby klientów. 

 

ROI, czyli współczynnik zwrotu z inwestycji, jest miernikiem wykorzystywanym, między innymi, podczas tworzenia kampanii reklamowych. Dzięki niemu jesteś w stanie sprawdzić, czy działania, jakie podjąłeś, były opłacalne. Umieszczanie materiałów video na stronie internetowej, nie tylko wydłuży czas, który użytkownicy spędzają na Twojej witrynie, ale również pomoże w zrozumieniu klientom Twojej usługi (dzięki czemu zdecydują się oni na skorzystanie z niej) czy też wpłynie na generowanie leadów od odwiedzających.

Większe zaangażowanie społeczności 

Współczynnik zaangażowania doskonale odzwierciedla zainteresowanie odbiorców Twoimi treściami. Aktywność użytkowników zwiększa ruch na stronie, który wpływa pozytywnie na decyzje zakupowe odwiedzających. Video content jest o wiele bardziej angażujący niż jakiekolwiek inne treści udostępniane w Social Media.

 

Ponad ⅔ użytkowników decyduje się na zakup produktu, po obejrzeniu filmu reklamowego w Social Media, a ponad 90% marek zdobywa nowych klientów właśnie dzięki video produktowemu udostępnionemu w mediach społecznościowych. Wysokiej jakości filmy promujące Twoje usługi lub produkty skłonią odbiorców do skorzystania z Twojej oferty. 

Content marketing – moc zamknięta w słowach (i nie tylko)

Content marketing to nie tylko pisanie artykułów na blogi, ale również autorskie grafiki czy filmy promocyjne. Umożliwia on zbudowanie relacji z klientem w Social Media, a co za tym idzie wspomaga skuteczne kreowanie wizerunku Twojej marki w sieci. Dobrze skrojony content jest motorem napędowym Twojego biznesu w Internecie. Z tego względu niezwykle ważne jest poświęcenie wystarczającej uwagi tworzeniu treści na media społecznościowe. Dlaczego content marketing jest tak istotny?

 

Przede wszystkim dlatego, że zwiększa on widoczność Twojej marki w sieci. Content marketing wpływa pozytywnie na pozycjonowanie, a co za tym idzie, zwiększa widoczność Twoich platform w Internecie. Ponadto, treści niosą wiele cennych informacji na temat Twoich poczynań, zwiększając świadomość użytkowników Social Media na temat Twojej firmy. Internetowy content jest w stanie zaangażować odbiorców, a co za tym idzie, stworzyć społeczność wiernych klientów. 

Digital-marketing-2022-co-musisz-wiedzieć-copywriting

Jak już wspomnieliśmy w jednym z wcześniejszych artykułów, video content jest niezwykle skutecznym narzędziem, zwiększającym widoczność Twojej marki w sieci. Nie tylko wpływa pozytywnie na SEO, ale również pozwala zbudować autorytet wśród Twoich odbiorców. Dzięki niemu nie tylko stworzysz skuteczne treści promocyjne, ale przede wszystkim uaktywnisz swoich odbiorców, napędzając tym samym ruch na swoich mediach społecznościowych! 

 

Form, jakie przybiera content marketing, jest naprawdę wiele. Możesz postawić na dobrze znane wszystkim artykuły lub posty na Social Media. Dobrym pomysłem będzie stworzenie podcastu związanego z Twoją branżą. Niezwykle popularne stają się również treści edukacyjne, które dodatkowo promują produkty lub usługi. Tworząc webinar, nie tylko wypromujesz swoją markę, ale również ofiarujesz odbiorcom wartość dodaną w postaci wiedzy, co zdecydowanie wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojej firmy. Wybór należy do Ciebie!

Użytkownicy mobilni – nie możesz o nich zapomnieć!

Smartfony stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Dzięki tym urządzeniom mamy możliwość zrobienia szybkich i wygodnych zakupów, korzystania z mediów społecznościowych czy opłacenia rachunków właściwie w każdym miejscu na ziemi. Nic więc dziwnego, że większość internetowego ruchu powstaje właśnie dzięki użytkownikom mobilnym. Dostosowanie do nich Twojej strategii marketingowej jest więc niezwykle ważne. 

 

W 2021 roku niemal 70% transakcji zakupowych zostało sfinalizowanych właśnie poprzez urządzenia mobilne. Szacuje się, że w 2022 roku liczba użytkowników, kupujących za pośrednictwem smartfonów będzie jeszcze większa. Jeżeli Twoja strona lub sklep internetowy nie są jeszcze przystosowane do korzystania z nich na urządzeniach mobilnych, koniecznie musisz to zrobić. Daje Ci to szansę na pozyskanie nowych klientów, którzy z przyjemnością zrobią u Ciebie zakupy.