Dlaczego warto inwestować w social media?
Social media odgrywają coraz większą role w naszym życiu. Jest to doskonały sposób nie tylko na komunikowanie się ze znajomymi, ale także efektywny kanał do zaprezentowania swojej firmy większej liczbie internautów, wśród których z pewnością znajdą się Twoi klienci.
Jeśli Twoja firma chce iść z duchem czasu i się rozwijać, koniecznie musi mieć profil w mediach społecznościowych. Im więcej osób kliknie w Twój profil firmowy, tym lepiej dla Ciebie. Co więcej – promocja firmy kosztuje w tym wypadku stosunkowo niewiele, dlatego prowadzenie social media to doskonałe sposób na promocję własnego przedsiębiorstwa.
Promocja za pośrednictwem wybranych kanałów społecznościowych jest rozsądnym posunięciem dla wielu firm. Wprawdzie założenie konta w większości kanałów społecznościowych jest darmowe, jednak żeby w nich naprawdę zaistnieć, a więc dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, trzeba zainwestować.
Dlaczego warto inwestować w social media?
1. Social media to jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzedaży
Obecne z Facebook’a i Instagram’a korzysta 42,3% Polaków, łącznie 16 070 000 użytkowników. Są one idealnym miejscem pośrednim, gdzieś między Twoją profesjonalną stroną internetową, a klientem. Jeżeli wykorzystasz Social Media jako kanał przejściowy między klientem, a sprzedażą to z pewnością osiągniesz sukces.
2. Dzięki social mediom możesz zdobyć popularność oraz zbudować reputację swojej firmy w sieci.
Dzięki kampanii sponsorowanej dotrzesz do odpowiednio licznej grupy odbiorców, z którą nawiążesz kontakt, będzie Ci znacznie łatwiej realizować cele. W zależności od rodzaju Twojej działalności (czy prezentujesz swoje portfolio, czy posiadasz sklep), można mówić o innych oczekiwaniach. Kiedy szukasz zainteresowania swoją osobą, dzięki reklamie w social media możesz zdobyć popularność.
3. Dzięki kampanii sponsorowanej będziesz mógł z łatwością znaleźć partnerów biznesowych.
W momencie, gdzie zależy Ci naznalezieniu partnerów biznesowych, także możesz nawiązać kontakty przez social media. Wystarczy tylko opublikować post i stworzyć reklamę kierując ją do potencjalnych partnerów biznesowych.
Pamiętaj, że żaden post lub wydarzenie nie powinien być dziełem przypadku. Należy z góry planować posty w określonych dniach i godzinach. Z kolei jeśli coś przy okazji się wydarzy, zawsze można się taką informacją podzielić. Tutaj także istotne jest umieszczenie komunikatu o odpowiedniej porze dnia, aby dotarł do możliwie największej grupy odbiorców.
Social media warto traktować jako miejsce dialogu z odbiorcami, dzięki któremu można poznać potrzeby swoich klientów (zarówno tych aktualnych, jak i potencjalnych), a co za tym idzie lepiej dopasować do nich swoją ofertę. Dzięki bardziej spersonalizowanej ofercie (stworzonej na podstawie wspomnianego dialogu), można mieć wpływ na wzrost sprzedaży wybranych usług/produktów.
Jeśli nie wiesz jak to zrobić, albo brakuje Ci pomysłów, zatrudnij profesjonalną firmę marketingową, która wszystko zrobi za Ciebie. Już dzisiaj zgłoś się do Prograffing i przekonaj się, jaka strategia marketingowa jest dla Ciebie najlepsza.