Dlaczego warto korzystać z piksela Facebooka?

Kategoria: Social media

Data: 6 września, 2021

Dlaczego warto korzystać z piksela Facebooka?

Wyobraź sobie, że osoba, która przeszukiwała wyszukiwarkę Google w kategorii buty sportowe, trafiła na Twoją stronę. Widziała ona kolekcję butów, a następnie zdecydowała się na dodanie towaru do koszyka. 

Piksel Facebooka jest w stanie prześledzić cały ten przebieg wydarzeń.

Czym jest piksel Facebooka? 

Piksel facebooka to część kodu Javascript, który instalujemy na naszej stronie internetowej. 

 

Pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy zdarzeń, które użytkownicy podejmują w witrynie. 

 

Piksel zbiera wszystkie dane, począwszy od dodania produktu na listę życzeń, po konkretne wyszukiwania dokonane na Twojej stronie. Jeżeli korzystasz z konta reklamowego, jest on narzędziem niezbędnym do prowadzenia social media.

 

Piksel Facebooka śledzi dwie kategorie zdarzeń: standardowe zdarzenia oraz niestandardowe konwersje. 

Zdarzenia standardowe

Zdarzenia standardowe zostały wstępnie skonkretyzowane przez Facebooka. Mogą one służyć do rejestrowania konwersji, optymalizacji pod kątem konwersji oraz budowania odbiorców. 

Standardowe zdarzenia pomagają sprecyzować interakcje online i offline, w które użytkownicy wchodzą z Twoją firmą. Dzięki temu możesz znacznie lepiej zoptymalizować swoje strategie marketingowe. 

Działanie na stronie internetowej Opis  Kod zdarzenia 
Dodaj informację o płatności Dodanie informacji o płatności w trakcie procesu finalizacji transakcji. 

Np. osoba klika w przycisk, aby zapisać swoje dane rozliczeniowe

fbq(‘track’, ‘AddPaymentInfo’);
Dodaj do koszyka Dodanie produktów do wózka lub koszyka. 

Np. poprzez kliknięcie “Dodaj do koszyka” na stronie

fbq(‘track’ ‘AddToCart’);
Dodaj do listy życzeń Dodanie produktu do listy życzeń. 

Np. poprzez kliknięcie na “Dodaj do listy życzeń” na stronie 

fbq(‘track’ ‘AddToWishlist’); 
Zakończ rejestrację Przekazanie informacji przez klienta w zamian za usługę zapewnioną przez twoją firmę. Np. zapisanie się do subskrypcji mailowej fbq(‘track’, ‘CompleteRegistration’);
Kontakt Telefon, SMS, e mail, czat lub inny rodzaj kontaktu pomiędzy klientem a twoim biznesem fbq(‘track’, ‘Contact’);
Produkt dostosowany do potrzeb klienta Wykonanie produktu na zamówienie poprzez narzędzie do konfiguracji lub innej aplikacji, jaką posiada twoja firma  fbq(‘track’, ‘CustomizeProduct’);

Poza standardowymi wydarzeniami, Facebook wprowadził dwa specjalne zdarzenia: 

Ad click (kliknięcie w reklamę) oraz Ad Impression (wyświetlenie reklamy). W ten sposób uzyskujemy więcej informacji o tym, jak użytkownicy stykają się z naszą reklamą.

Wydarzenia niestandardowe

Facebook pozwala na stworzenie własnych wydarzeń niestandardowych, jeżeli określone przez niego zdarzenia standardowe nie spełniają Twoich potrzeb. Możesz monitorować takie wydarzenia ze względu na ich dużą wagę przy definiowaniu zwyczajów swoich odbiorców. Ma to na celu lepsze zoptymalizowanie reklam. 

Jak dodać piksel Facebooka?

Teraz już wiesz, czym jest piksel Facebooka oraz jaki ma wpływ na Twój biznes. Czas zainstalować go na Twojej stronie. 

Stwórz swój piksel 

Po pierwsze, przejdź do Facebook Event Manager. Kliknij “Piksele”, aby przystąpić do tworzenia piksela. Nazwij swój piksel tak, aby nazwa reprezentowała Twoją firmę. 

Dodaj kod piksela w back-endzie swojej witryny

Gdy utworzysz piksel Facebooka, możesz dodać jego kod do swojej strony internetowej. W zależności od Twojego doświadczenia, możesz skorzystać z jednej z trzech opcji:

  • użyć narzędzia do szybkiej instalacji, 
  • zainstalować kod ręcznie (po otrzymaniu wcześniejszej instrukcji)
  • skontaktuj się z partnerem, który dostarcza narzędzia dla programistów SDK, takim jak Appsflyer czy Adjust 

Dlaczego powinniśmy używać piksela Facebooka? 

Piksel Facebooka działa jak oznaczenie osoby naklejką w pokoju pełnym ludzi. Jesteś w stanie łatwiej ją wyśledzić. 

Retargeting

Jest to proces, który pozwala na ponowne przyciągnięcie uwagi użytkownika. 

 

Potencjalny klient dociera na Twoją stronę, rozgląda się, ale następnie wychodzi nie odpowiadając na twoje wezwanie do działania (call to action). Twój produkt go zainteresował, ale nie przerodziło się to w konwersję. 

 

Retargeting pomaga przypomnieć odbiorcy o tym, co może przegapić. W zasadzie możesz pokazać swoją reklamę każdemu, kto odwiedził Twoją stronę. Jeżeli nie dokonali zakupu, możesz spróbować ponownie przykuć ich uwagę. 

 

Dzięki retargetingowi dla reklam dynamicznych, jesteś w stanie przypomnieć ludziom o produktach, które przeglądali na Twojej stronie, w aplikacji mobilnej, Marketplace, instant checkout lub Instagramie, ale nie dokonali zakupu. 

 

W momencie, kiedy retargetujesz osoby w oparciu o dynamiczne reklamy, automatycznie widzą produkty, które oglądali wcześniej na Twojej stronie lub podobne od nich. 

Śledź sukces swoich reklam na Facebooku 

Czy kiedy ruszamy z reklamami na Facebooku, nie chcemy się dowiedzieć, czy działają? Dzięki pikselowi zainstalowanemu na twojej stronie, jesteś w stanie śledzić konwersje, które są rezultatem Twoich kampanii reklamowych na Facebooku. 

 

Właściwie, możesz nawet śledzić użytkowników na podstawie urządzenia, z jakiego korzystają. Przykładowo, jesteś w stanie się dowiedzieć, że Twoja reklama została obejrzana na urządzeniu mobilnym, a następnie użytkownik przeszedł na komputer stacjonarny w celu dokonania zakupu. 

Użyj piksela to zbudowania Lookalike Audiences

Niestandardowi odbiorcy są świetni, ponieważ są trafni i spersonalizowani. Ale co jeśli chcesz poszerzyć swój zasięg o osoby, które nie odwiedzały twojej strony? 

 

Do tego służy właśnie Lookalike Audiences. Poprzez zainstalowanie piksela retargetingowego Facebooka, możesz dotrzeć do osób, które najbardziej przypominają Twoich klientów. Facebook, korzystając z danych o Twoich niestandardowych odbiorcach, szuka użytkowników w oparciu o czynnik demograficzny czy zainteresowania. 

Kiedy potrzebujesz kilku pikseli Facebooka? 

Jedynym momentem, kiedy tak naprawdę będziesz potrzebował kilku pikseli Facebooka jest posiadanie stron internetowych, które mają bardzo różnych odbiorców. Przykładowo, jeżeli masz stronę związaną z Twoim biznesem, ale również taką, która zupełnie się z nim nie łączy.  

 

W takim wypadku, możesz chcieć zainstalować różne piksele, aby Facebook był w stanie zoptymalizować Twoje konwersje wiedząc, jaki typ odbiorcy kieruje się na Twoją stronę. 

 

Facebook skupia się na typie odbiorców, którzy wchodzą na Twoją stronę internetową i dokonują konwersji. Kiedy pokazuje Twoje reklamy, stara się wyświetlać je tym osobom, które prawdopodobnie podejmą działania, które optymalizujesz w oparciu o historię śledzenia piksela. I oczywiście w obrębie parametrów śledzenia, które już ustawiłeś. 

 

Jeżeli masz różnych odbiorców, masz kilka opcji:

  • Utwórz nowe konto reklamowe na Facebooku, aby oddzielić całkowicie piksele i reklamy.
  • Utwórz nowy piksel Facebooka, a następnie upewnij się, że wybrałeś piksel, którego używasz, kiedy tworzysz reklamę. Jeżeli to zrobisz, to od tej chwili musisz używać Facebook Business Managera. 
  • Często pada pytanie, jak to działa w przypadku, gdy prowadzi się Facebook Ads swoim klientom. Zdecydowanie nie powinieneś prowadzić Facebook Ads wszystkim klientom na jednym koncie reklamowym, ponieważ narażasz wszystkie reklamy na tym koncie na ryzyko zamknięcia konta. 
  • Jeżeli prowadzisz Facebook Ads klientom, powinieneś albo prowadzić reklamy na oddzielnych kontach reklamowych, albo na koncie reklamowym klienta.