Ile kosztuje wyprodukowanie filmu reklamowego?

Kategoria: Filmy reklamowe

Data: 8 stycznia, 2022

Ile kosztuje wyprodukowanie filmu reklamowego?

Celem każdego przedsiębiorcy jest zwiększenie zysków i dotarcie do jak największej liczby klientów. Nieważne, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem, czy też jesteś starym wyjadaczem, z pewnością zechcesz dowiedzieć się co zrobić, aby Twoja marka stała się jeszcze bardziej rozpoznawalna. Odpowiedzią jest film reklamowy

Korzyści płynące z video marketingu

Świat marketingu już wiele lat temu odkrył moc reklamy video. Do tej pory kojarzyła się ona ze znanymi markami, dysponującymi ogromnymi budżetami reklamowymi. Niemniej jednak, rozwój  i popularyzacja mediów społecznościowych sprawiła, że video marketing stał się narzędziem, z którego może skorzystać każdy. 

 

Film reklamowy nie jest jedynie ciekawą kreacją, która urozmaici Twoją strategię marketingową. Zastosowanie video marketingu jako kluczowego elementu promowania swojej marki znacząco zwiększy jej widoczność w internecie. Według statystyk przedstawionych przez wyzlow.com, aż 84% klientów przekonało się do zakupu produktu po obejrzeniu jego reklamy video. 

 

Video reklamowe, nie tylko może zwiększyć Twoją bezpośrednią sprzedaż, ale również pomoże Ci zgromadzić znaczną liczbę potencjalnych kontaktów sprzedażowych. Według tego samego raportu 86% przedsiębiorców zauważyło znacznie większy ruch na stronie po zastosowaniu reklamy video, a 84% badanych potwierdziło wzrost liczby pozyskiwanych leadów. 

Koszty wyprodukowania filmu reklamowego?

Trudno jest szczegółowo określić, jaki jest przeciętny koszt wyprodukowania filmu reklamowego. Na tę kwotę ma bowiem wpływ wiele czynników, takich jak: rodzaj i długość spotu reklamowego, wielkość ekipy filmowej, lokalizacja, liczba aktorów i statystów oraz jakość sprzętu wykorzystywanego do zrealizowania produkcji. 

 

Przygotowania do produkcji filmowej, jak i również postprodukcja wymagają czasu oraz umiejętności. Przeznaczenie olbrzymiego budżetu na produkcję nie gwarantuje sukcesu. Pieniądze nie są wstanie wygenerować kreatywnych pomysłów czy świeżego spojrzenia na produkt. 

 

Stworzenie ciekawego video reklamowego, które przykuje uwagę widza oraz, w pewien sposób, zaangażuje go emocjonalnie w jego fabułę nie musi kosztować kroci. Nieważne, czy Twój budżet reklamowy wynosi kilka czy kilkaset tysięcy złotych – z odpowiednim podejściem jesteś w stanie stworzyć wyjątkowy obraz Twojej marki. 

Co wpływa na cenę reklamy video

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, produkcja filmu reklamowego może generować różne koszty. W tym artykule przedstawimy Ci sposoby, dzięki którym ograniczysz wydatki związane ze stworzeniem profesjonalnej reklamy video. 

Rodzaj video 

Najczęściej stosowanymi formami video stosowanymi w marketingu są animacje oraz filmy z udziałem aktorów, tzw. live-action videos. Niektóre elementy potrzebne do przygotowania produkcji są jednakowe, przy tworzeniu obydwu form reklamy. Zarówno przy animacji, jak i reklamie live-action konieczne jest sporządzenie scenariusza, przygotowanie wizualnej koncepcji czy też zebranie inspiracji. 

Czas i miejsce jednak gra rolę

Im dłuższe video chcesz stworzyć, tym większe prawdopodobieństwo, że poniesiesz większe koszty z tym związane. Osoby zaangażowane w produkcję mają swoje stawki przystosowane do różnych warunków. 

 

Planując elementy Twojej reklamy musisz wziąć pod uwagę wiele czynników. Jednym z nich jest między innymi koszt zatrudnienia profesjonalnych członków ekipy produkcyjnej. Zatrudniając specjalistów na pół dnia powinieneś liczyć się z tym, że będziesz musiał opłacić pełen dzień ich pracy, gdyż prawdopodobnie nie będą mieli możliwości zaangażowania się w żaden inny projekt. 

 

Lokalizacja jest dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty produkcji filmowej. Video kręcone w Bieszczadach wyniesie Cię nieporównywalnie mniej niż reklama stworzona na Majorce. Jest to związane z koniecznością przetransportowania ekipy pracującej nad projektem, opłaceniem zakwaterowania i transportu na miejscu, wykupienia dodatkowego ubezpieczenia oraz przede wszystkim dłuższym czasem produkcji. 

Sprzęt i postprodukcja filmów reklamowych

Są to czynniki, na które nie masz za bardzo wpływu. Oczywiście, postprodukcja 40-sekundowego spotu reklamowego będzie tańsza niż 4-minutowe video. Niemniej jednak, jeżeli według Twojej wizji dłuższy film będzie odpowiedniejszy, powinieneś pogodzić się z tym kosztem.

Warto pamiętać, że najlepiej oglądające się reklamy trwają od 60 do 90 sekund

Wielu operatorów pobiera dodatkową opłatę za sprzęt mimo, iż nie musieli go wypożyczyć ani zakupić. Jest to swego rodzaju ubezpieczenie, na wypadek uszkodzenia sprzętu. Dodatkowo, umożliwia to zwrócenie się kosztu, niejednokrotnie bardzo drogiego, sprzętu. Pozwala im to również rozwijać się i inwestować z nowocześniejsze wersje urządzeń. 

Jeżeli potrzebujesz profesjonalnego filmu reklamowego.

Zobacz nasze portfolio i nasz pisz do nas: kontakt@prograffing.pl

https://www.youtube.com/channel/UCNJizQkP0KILaDoQNsLp3dw/videos