Instastory – jak o nie zadbać na koncie biznesowym?

Kategoria: Social media

Data: 28 września, 2021

Instastory – jak o nie zadbać na koncie biznesowym?

Instastory umożliwia prowadzenie konta w urozmaicony sposób. Pozwala na wyeksponowanie produktów w ciekawy i inny sposób, jednak nie są to jedyne zalety regularnego wrzucania stories. 

Zalety tworzenia instastory dla firm

Instastories pełnią formę darmowej reklamy, która umożliwia dodawanie hasztagów do swojej relacji przez co zasięg konta jest znacząco zwiększony. Pokazanie siebie jako eksperta wzbudza w użytkownikach większe zaufanie i zainteresowanie oferowanym produktem lub usługą.

 

Prezentowanie merytorycznych treści, które przekierowują użytkownika do postu na Instagramie lub filmu na yt. Współcześnie większość firm prowadzi swoje konta w różnorodnych mediach społecznościowych. Stworzenie konta na Instagramie i regularne publikowanie postów oraz Instastory pozwoli na budowanie pozycji marki.  

Treści, które zainteresują odbiorcę

Prowadzenie konta biznesowego wymaga dokładnego poznania korzyści jakie oferuje Instagram. Obecnie Instastory jest nieodłącznym elementem aplikacji. Współcześnie użytkownik nie wyobraża sobie funkcjonowania w aplikacji bez wrzucania stories. Istotnym elementem w wrzucaniu treści na Instastories jest ich regularność. Użytkownik konta biznesowego powinien w harmonogramie działań uwzględnić dni mniejszego i większego ruchu na stronie, a także efektywne i popularne hasztagi. 

 

Dużą zaletą Instastories jest ich dostępność przez 24h. Właściciele kont biznesowych mają możliwość publikowania krótkich informacji, które dotyczą określonego czasu lub są aktualne tylko w najbliższym dniu. Instagramowe relacje dają możliwość przekazu wielu informacji o różnorodnej tematyce. Jednak ważne jest, aby wrzucane treści były ciekawe i wciągające. 

Algorytm Instagrama – wpływ na Instastory

Każdy użytkownik Instagrama chciałby, aby jego publikowane treści zostały uznane jako atrakcyjne i zatrzymały uwagę użytkownika. Aplikacji również zależy na tym, aby czas, który spędzają użytkownicy na korzystaniu z Instagrama był jak najdłuższy. Więc o jakie informacje dba algorytm Instagrama? Głównie skupia się na tym co reprezentuje post, kim jest twórca treści, jaka jest aktywność użytkownika na post oraz aktywność użytkownika wobec twórcy treści. 

 

Jeśli użytkownik długo zatrzyma się przy jakimś poście i zareaguje na niego, aktywuje algorytm, którego działanie nie należy do najprostszych. Bazuje on na dotychczasowej aktywności użytkowników i promuje treści, które według niego mogą zainteresować potencjalnego odbiorcę. Algorytm Instagrama największą uwagę zwraca na relacje angażujące użytkowników oraz pobudzające ich do interakcji. 

Jak odpowiednio tworzyć Instastory?

Instastory daje wiele możliwości tworzenia ciekawych treści, które relacjonują codzienność funkcjonowania firmy oraz przekazują ważne i krótkie informacje. Funkcja umożliwia właścicielom konta biznesowego bycie w stałym kontakcie z obserwatorami i potencjalnymi klientami. 

Czy godziny mają znaczenie? 

Jeszcze kilka lat temu trzymanie się sztywnych godziny publikacji postów odgrywało istotną rolę. Obecnie użytkownicy prowadzący konta biznesowe powinni publikować treści, które dzieją się teraz, w danym momencie, aby przenieść odbiorcę do firmy. Wstawianie aktualnych treści powoduje, że użytkownicy mają możliwość poznania firmy od wewnątrz, specyfiki jej działania, a przede wszystkim atmosfery jaka w niej panuje. 

 

Nie zapominajmy jednak o godzinach, które jeszcze kilka lat temu były bardzo istotne. Obecnie odgrywają również ważną rolę w przypadkach, gdy jesteśmy nowym użytkownikiem, używamy hasztagu lub lokalizacji, ponieważ w tych przypadkach nadal następuje układanie postów ze względu na czas publikacji. Użytkownik Instagrama ma możliwość wyboru jednego z dwóch wariantów publikowanych postów najpopularniejsze lub obecne. 

 

Przedstawienie wyróżnionych relacji

Rozszerzenie jakim są wyróżnione relacje to kolejny duży atut Instagrama. Użytkownicy konta biznesowego mają możliwość zapisania wartościowych i ważnych relacji do których potencjalni klienci mogą wrócić. Przypięta relacja może odgrywać pewnego rodzaju wizytówkę firmy dzięki, której użytkownicy dowiedzą się kim jesteś lub czym się zajmujesz. 

Lekkie przejścia, które angażują odbiorców

Tworząc treści na Instastories użytkownik powinien zachować spójność oraz estetykę przekazu. Warto angażować odbiorców, pobudzić ich do interakcji co wpłynie korzystnie na wizerunek firmy. Należy pamiętać, aby przy używaniu efektów, które oferuje instagram zachować umiar. Użytkownik konta biznesowego powinien zwracać uwagę na wygląd stories i wyróżnionych relacji by zachować estetykę w każdym miejscu. 

Humorystyczne akcenty pobudzające do interakcji

Instagram oferuje inne treści niż Facebook, dlatego w pierwszej z aplikacji możemy zastosować lżejszą formę przekazu niż na innych kontach biznesowych. Na Instastories możemy wrzucać treści różnego rodzaju od śmiesznych memów po żarty sytuacyjne odnoszące się do sytuacji, która miała miejsce w biurze.

 

Należy jednak pamiętać o spójności i umiarze. Instagram dysponuje wieloma filtrami z wykorzystaniem technologii AR, które również umożliwiają przedstawienie wielu treści w humorystyczny, przyciągający uwagę sposób. 

Bilans w liczbach, hasztagi i oznaczenia

Prowadząc konto biznesowe nie możemy zanudzić odbiorców przekazem. Zbyt długie Instastories sprawiają, że użytkownik ma ochotę po prostu przeklikać treści lub wyciszyć relację. Warto zachować równowagę w publikacji relacji. Wielu użytkowników ma problem z wyznaczeniem granicy poprzez luźny charakter aplikacji.

 

Należy zwrócić uwagę również na hasztagi używane do wpisów, a także oznaczanie użytkowników. Dzięki oznaczeniu inni odbiorcy mają możliwość udostępnienia relacji przez co grono potencjalnych klientów może ulec powiększeniu.