Jak korzystać z Facebook Audience Insights?

Kategoria: Social media

Data: 29 października, 2021

Jak korzystać z Facebook Audience Insights?

Reklamodawcy na Facebooku dzięki Facebook Audience Insights mają możliwość tworzenia lepszych reklam, które trafiają do odbiorców. Jest to jedno z najlepszych narzędzi analitycznych platformy. 

Facebook Audience Insights – do czego został stworzony?

Prowadzenie social media daje możliwość dopasowania wizerunku marki bezpośrednio do jej klientów. Platformy mediów społecznościowych są świetnymi kanałami, dzięki którym firmy mogą wejść w interakcję ze swoimi odbiorcami i dostosować treści do ich aktualnych potrzeb i zainteresowań. Ważne jest sprawdzenie jakie szczegóły naprawdę przynoszą rezultaty, dlatego w tym przypadku istotne jest korzystanie z Facebook Audience Insights. 

 

Najpotężniejsze narzędzie analityczne pomaga nie tylko zwiększyć zyskowność kampanii, ale również zapewnia, że użytkownicy zobaczą najbardziej odpowiednie dla nich treści. Zrozumienie funkcjonowania Facebook Audience Insights gwarantuje lepszą skuteczność dzięki odpowiednim informacjom, które zapobiegną marnowaniu budżetu na niewłaściwych odbiorców. 

 

Im więcej wiesz o swoich użytkownikach tym lepiej możesz kierować treści dopasowane do ich preferencji. Reklamodawca może udoskonalić swoje grupy odbiorców w Facebook Ads Manager na podstawie wielu danych, takich jak dane demograficzne, geografia, płeć, urządzenie, zainteresowania i czas, w którym użytkownik jest aktywny. Wykorzystanie większe ilości danych do opracowania grupy odbiorców znacząco ją zmniejszy, jednak kampania będzie znacznie bardziej ukierunkowana na konkretnego użytkownika. 

panel facebook audience insights
Źródło: Panel Facebook Audience Insights

Korzyści danych z Facebooka

Audience Insights znajduje się w Menedżerze reklam. Należy rozwinąć menu po lewej i wybrać opcję Statystyki grupy odbiorców. W tym miejscu użytkownik ma możliwość dokładnej segmentacji grupy odbiorców w oparciu o różne preferencje i dane demograficzne.

 

Po poznaniu przez reklamodawcę wszystkich niezbędnych danych dostępnych w Facebook Audience Insights należy przejść do tworzenia grupy docelowej. Początkowo warto zwrócić uwagę na dane demograficzne i określić w jakim wieku użytkownicy najczęściej odwiedzają stronę, czy są to kobiety czy mężczyźni. Kolejno należy sprawdzić jakimi zainteresowaniami charakteryzują się odbiorcy. Użytkownik powinien zawęzić swoją listę odbiorców w celu dokładniejszego dopasowania grupy docelowej. 

 

Facebook Audience Insights to miejsce w którym możesz dowiedzieć się o użytkowniku co lubi gdzie spędza czas, co go interesuje przez co będziesz miał możliwość dokładnego dopasowania reklam do preferencji potencjalnych klientów. 

 

Warto pamiętać o tym, że im mniejsza grupa odbiorców tym większe szanse, że będzie ona strzałem w dziesiątkę. Użytkownicy nie zmieniają się z dnia na dzień, ale należy zwracać uwagę na nowych potencjalnych klientów i udoskonalać grupę docelową. Facebook Audience Insights to nie tylko narzędzie pomagające w kierowaniu reklam, ale również potężne narzędzie analityczne do weryfikacji postawionych hipotez.