Jak przygotować się na majową aktualizację algorytmu Google

Data: 21 kwietnia, 2021

Jak przygotować się na majową aktualizację algorytmu Google

Nowy algorytm Google zacznie obowiązywać połowy czerwca 2021 roku (aktualizacja), co oznacza, że ​​Twoja witryna będzie pozycjonowana na podstawie nowych sygnałów, które odzwierciedlają wrażenia użytkownika (UX), jakie mają użytkownicy Twojej strony. Te nowe czynniki, zwane Core Web Vitals, zostały opracowane w celu odzwierciedlenia szybkości, responsywności i wizualnej stabilności każdej strony witryny.

Jeśli Twoja witryna nie spełnia nowych kryteriów UX i szybkości ładowania ustawionych przez Google, może nie zajmować tak korzystnej pozycji na stronach wyników wyszukiwarek (SERP). Gdy zajmujesz niższą pozycję w SERPach lub pojawisz się poza pierwszą stroną, tracisz ruch użytkowników, a ostatecznie nowe możliwości generowania przychodów. Core Web Vitals wpływa również na to, czy Twoja witryna pojawia się w Google Top Stories, co jest najlepszym miejscem dla użytkowników komputerów stacjonarnych i mobilnych.

Biorąc pod uwagę, że mniej niż 15% witryn internetowych jest zoptymalizowanych pod kątem przejścia testu Core Web Vitals, nadszedł czas, aby przeanalizować, co naprawdę oznaczają te nowe wymagania i w jaki sposób praktycy SEO mogą zapewnić wsparcie. W końcu własne badania Google pokazują, że użytkownicy są o 24% mniej skłonni porzucić witryny, które spełniają progi Core Web Vitals.

Jak Google mierzy doświadczenie – podstawowe funkcje internetowe

Google ma trzy podstawowe narzędzia internetowe do pomiaru szybkości witryny, interaktywności i stabilności wizualnej. Oni są:

  • Największa farba o największej zawartości (LCP) , czyli całkowity czas potrzebny na załadowanie głównej treści na stronę. Google wskazuje, że optymalny pomiar LCP to 2,5 sekundy lub szybciej.
  • Opóźnienie pierwszego wejścia (FID) , czyli czas, po jakim strona staje się interaktywna. Według Google nie powinno to zająć więcej niż 100 milisekund.
  • Skumulowane przesunięcie układu (CLS) to wielkość przesunięcia wizualnej zawartości strony w trakcie procesu ładowania. Idealny pomiar to mniej niż 0,1 sekundy.

Oprócz trzech podstawowych funkcji Web Vitals, Google nadal ocenia przyjazność dla urządzeń mobilnych, Bezpieczne przeglądanie, HTTPS i nieinwazyjne reklamy pełnoekranowe. Łącznie siedem sygnałów określa, jak wyszukiwarka ocenia ogólną stronę i wrażenia użytkownika. Przyjrzyjmy się bliżej każdemu z nich, ich potencjalnym wyzwaniom i środkom, które mogą podjąć praktycy SEO, aby poprawić wrażenia użytkownika.

Sygnały Google – farba o największej zawartości (LCP)

Farba o największej zawartości (LCP) śledzi, jak długo trwa ładowanie strony. Jest to określane na podstawie ilości czasu, jaki upływa między wczytaniem pierwszej zawartości pełnej farby (FCP) a LCP lub największym zdjęciem, obrazem lub tekstem w widoku. Jeśli Twoja strona ładuje się w mniej niż 2,5 sekundy, nie masz powodów do obaw. Jeśli tak nie jest, z pewnością masz pewne problemy, którym powinieneś się przyjrzeć. Długi czas odpowiedzi serwera, blokowanie renderowania CSS i / lub JavaScript, czas ładowania zasobów i renderowanie po stronie klienta. Zoptymalizuj obrazy, kompresując je i prawidłowo buforuj witrynę, gdy aktualizowane są treści i obrazy.

Sygnały Google – opóźnienie pierwszego wejścia (FID) / interaktywność

Ile razy niecierpliwie klikałeś link lub przycisk, ponieważ witryna przekierowywała Cię zbyt długo? First Input Delay (FID) mierzy, jak szybko strona staje się interaktywna. Jest to łączny czas potrzebny przeglądarce na przetworzenie czynności (kliknięcie przycisku lub zdarzenie JavaScript przez użytkownika) i wygenerowanie wyniku (nowej strony).

Zgodnie z zaleceniami Google wszystko , co trwa dłużej niż 100 milisekund, jest wyzwaniem technicznym, które należy rozwiązać lub ulepszyć. Ponieważ FID jest zwykle powiązany z intensywnym używaniem JavaScript, znajdź sposoby na rozbicie różnych zadań i ładowanie ich w różnym czasie oraz zoptymalizowanie gotowości do interakcji ze stroną za pomocą JavaScript Web Worker.

Sygnały Google – kumulatywne przesunięcie układu (CLS) / stabilność wizualna

Dzięki Cumulative Layout Shift (CLS) lub stabilności wizualnej, Google potwierdza korelację między doświadczeniem użytkownika a SEO. Sprawdza, jak przesuwają się elementy na stronie. Pomyśl o momentach, kiedy wchodzisz na stronę internetową i widzisz, jak reklamy, obrazy i filmy przesuwają się na stronie, zanim zostanie w pełni załadowana. Wszystkie te „przesunięcia” oznaczają niestabilność projektu witryny, co powoduje frustrację użytkowników. Celem jest stabilizacja wszystkich elementów strony w mniej niż jedną dziesiątą sekundy. Aby to osiągnąć, musimy ustawić atrybuty szerokości i wysokości dla wszystkich elementów graficznych i wideo, w tym reklam. Całe miejsce powinno być zarezerwowane na zapleczu, aby inne nie pojawiały się przypadkowo. Dzięki wstępnemu ładowaniu czcionek można również zapobiec miganiu i przesuwaniu akapitów w witrynie podczas ładowania zawartości.

Sygnały Google – przyjazne dla urządzeń mobilnych

Strategia SEO przyjazna dla urządzeń mobilnych oznacza myślenie o całym doświadczeniu mobilnym – a nie tylko o tym, co ludzie widzą, gdy wchodzą do Google. Musisz więc pomyśleć o tym, jak treści są ładowane i renderowane w Twojej witrynie na wszystkich urządzeniach. Ponieważ tak wiele osób zazwyczaj korzysta ze swoich smartfonów do wyszukiwania, nie możesz pozwolić sobie zlekceważenie tego. W końcu, jeśli masz złe wrażenia z korzystania z telefonu komórkowego, Twoi potencjalni klienci prawdopodobnie nie wrócą. Firmy przechodzące przebudowę witryny mogą rozwiązać te problemy, upewniając się, że środowisko użytkownika jest przede wszystkim mobilne. Oznacza to najpierw stworzenie koncepcji projektu i układu dla urządzeń mobilnych, a następnie skalowanie do większych ekranów. Jeśli tego nie ma na kartach, są inne typowe błędy, które możesz rozwiązać. Na przykład jednym z największych błędów jest wyświetlanie wyników wyświetlania na urządzeniach mobilnych dla witryny internetowej w subdomenie.

Sygnały Google – bezpieczna witryna HTTPS

Bezpieczeństwo danych stało się głównym problemem dla konsumentów, zwłaszcza że spędzają oni więcej czasu (i pieniędzy) w Internecie. Konsumenci mają powód do niepokoju, ponieważ hacki stają się coraz bardziej powszechne w firmach każdej wielkości. Zagrożenia cybernetyczne nie tylko ewoluują w wyrafinowanie; stają się również coraz bardziej złośliwi. Aby stworzyć bezpieczną witrynę internetową dla klientów, nadaj priorytet uzyskaniu certyfikatu SSL, zwłaszcza jeśli masz formularze lub inne pola do wprowadzania danych w swojej witrynie. W przypadkach, gdy treść wprowadzona przez użytkownika jest przekazywana po stronie serwera i nie ma certyfikatu SSL, Google otaguje Twoją witrynę jako niezabezpieczoną, co oznacza, że ​​użytkownicy zobaczą tag na swoim pasku adresu URL.

Certyfikaty SSL zapewniają trzy warstwy ochrony w procesie uwierzytelniania, udowadniając użytkownikom, że żądana przez nich witryna nie została przejęta przez złośliwą stronę. To uwierzytelnianie HTTPS w połączeniu z marketingiem Google jako bezpiecznej witryny pomaga poprawić ogólne wrażenia użytkownika.

Jak podjąć działania SEO

Możesz się zastanawiać, jak nadać priorytet tej pracy, zwłaszcza w przypadku wszystkich innych zadań SEO, które musisz wykonać w normalny dzień. Istnieje kilka narzędzi, których możesz użyć do oceny stron, zidentyfikowania określonych stron, które utrudniają działanie, zagłębienia się w ich szablony i zidentyfikowania występujących w nich problemów. Współpracując z zespołem programistów, możesz opracować skalowalny przepływ pracy, który zapewni najwyższą wydajność Core Web Vitals.

Google Search Console

Eksperci SEO mogą wykorzystać Google Search Console, aby otrzymywać powiadomienia o złośliwym oprogramowaniu, zwodniczych stronach, szkodliwych plikach do pobrania lub nietypowych plikach do pobrania, które mogą wystąpić w ich witrynach. Jeśli Google wykryje te rzeczy na Twojej stronie, wyświetli ekran ostrzegawczy, który szybko uniemożliwi im przejście do Twojej strony głównej. Zarejestruj się, aby otrzymywać te aktualizacje i aby móc szybko rozwiązywać problemy, gdy tylko się pojawią.

Statystyki szybkości strony

PageSpeed ​​Insights to świetne narzędzie, które umożliwia testowanie różnych szablonów stron i śledzenie ich ogólnej wydajności. W ten sposób programiści mogą szybciej zrozumieć, co powoduje lub utrudnia działanie strony.

Ponieważ Core Web Vitals jest tak napędzany techniczną strukturą Twojej witryny, zalecamy, aby eksperci SEO ściśle współpracowali ze swoimi współpracownikami programistami internetowymi, którzy będą lepiej zaznajomieni z wymaganymi działaniami.

Majowy algorytm Google - pozycjonowanie stron