Jak skutecznie zwiększać ruch organiczny na stronie? My to potrafimy.

Data: 12 lutego, 2020

Jak skutecznie zwiększać ruch organiczny na stronie? My to potrafimy.

Zwiększ sprzedaż w sklepie internetowym

Case study naszych działań w branży energii odnawialnej.

Na przełomie listopad i grudnia 2018 roku zgłosiła się do nas firma z branży odnawialnej energii elektrycznej. Firma prowadzi sprzedaż od 2011 roku, na początku skupiała się na kanałach typowo online, lecz wraz z nowymi współpracami postanowiła uruchomić sklep internetowy. Sklep został utworzony w 2017 roku, jednak serwis nie miał prowadzonego w żaden sposób marketingu internetowego.
Ostatecznie po opracowaniu wszystkich szczegółów rozpoczęliśmy współpracę od 1 stycznia 2019 roku.

Tworzenie sklepów internetowych, które sprzedają

Analiza startowa

Sklep jest oparty o autorski CMS, jednak posiadał wszystkie niezbędne elementy do działań SEO. Dodatkowo otrzymaliśmy dostęp do serwera i plików, co umożliwiło nam wprowadzanie zmian w kodzie strony.
Branża charakteryzuje się wysoką sezonowością, szczyt sezonu przypada na okres wiosenno-letni, a konkretnie w miesiącach marzec – sierpień.
Klient zgłosił się do nas w idealnym momencie by chociaż trochę poprawić widoczność przed kolejnym sezonem.

Problem / Podsumowanie

Strona nie posiada praktycznie żadnego ruchu czym samym nie generuje sprzedaży.

Podsumowanie
• Sklep oparty na autorskim CMS
• Młoda domena
• Duża konkurencja – allegro, olx, ikea – tak, ikea sprzedaje panele słoneczne
• Strona ma wersję responsywną

Wzrost sprzedazy w ecommerce

Strategia działania!

Długi ogon

Po przeanalizowaniu konkurencji oraz poznaniu specyfiki branży Klienta zdecydowaliśmy się na wykorzystanie wąskiego pozycjonowania, aby zwiększyć widoczność serwisu i tym samym ruch oraz konwersję. Skupiliśmy się na dłuższych, jednak rzadziej wyszukiwanych frazach. Dodatkowo frazy z tzw. „długiego ogona” lepiej konwertują.

Analiza fraz kluczowych oraz audyt witryny

Po rozpoczęciu współpracy rozpoczęliśmy analizę słów kluczowych do pozycjonowania. W pierwszym kroku przeanalizowaliśmy jakie frazy generują ruch na stornie i jakie są inne potencjalne frazy, które mogą pozytywnie wpłynąć na zwiększenie widoczności i tym samym ruchu w serwisie. Do analizy słów kluczowych użyliśmy takich narzędzi jak: Google Analytics, Google Search Console,
Planer słów kluczowych, Ahrefs, Senuto, Semstorm.
W tym samym czasie zaczęliśmy przeprowadzać rozbudowany i obszerny audyt. Dokładny audyt pozwolił nam na zlokalizowanie elementów do poprawy bądź optymalizacji.
Audyt dotyczył aspektów on-site oraz off-site. Audyt obejmował analizę linków prowadzących do witryny. Po przeanalizowaniu wszystkich linków utworzyliśmy odpowiednią strategię Content Marketingu. Tym samym rozpoczęliśmy link building.

Działania on-site

Po wykonaniu całościowego audytu rozpoczęliśmy proces wdrażania zmian optymalizacyjnych na stronie. Audyt ukazał kilka dużych i ważnych problemów, które wpływały negatywnie na widoczność oraz ruch w serwisie.


Problem 1. Brak tytułów i opisów na stronie
Wszystkie tytuły były za krótkie, tworzone w sposób automatyczny poprzez utworzenie tytułów z nazw kategorii bądź produktów.
Opis nie był w ogóle tworzony, przez co w wynikach wyszukiwania wyświetlały się nieatrakcyjne wizytówki, które nie zachęcały użytkownika do przejścia na stronę.

Rozwiązanie:
Utworzyliśmy ręcznie tytuły i opisy dla wszystkich głównych zakładek w serwisie. Ręcznie utworzyliśmy również tytuły i opisy dla wszystkich kategorii w serwisie. Dla produktów stworzyliśmy schemat tworzenia tytułów – zawierały nazwę produktu i nazwę firmy ( sufix z nazwą firmy był dodawany jedynie w przypadku gdy ilość znaków nie została przekroczona).

Problem 2. Brak treści w serwisie

Serwis posiadał dużo zakładek, jednak problemem była znikoma ilość treści. Strona główna nie zawierała w ogóle treści, podobnie jak większość kategorii i produktów w serwisie. Opisy produktów były zdawkowe i nie zawierały odpowiednich fraz kluczowych. Brak treści na stronie wpływa negatywnie na widoczność i również użytkownik nie otrzymuje niezbędnych informacji po przejściu na stronę produktu, co zmniejsza wiarygodność serwisu w oczach Klienta.

Rozwiązanie:
W pierwszej kolejności utworzyliśmy treści na stronę główną – dlatego, iż użytkownik bardzo często rozpoczyna eksplorację serwisu od strony głównej. Tekst został przygotowany przez profesjonalnego i doświadczonego copywritera. W tekście uwzględniliśmy odpowiednie słowa kluczowe, nagłówki oraz linkowanie wewnętrzne. Tekst na stronie głównej serwisu umieściliśmy na dole strony – na życzenie klienta – mimo iż nie zalecaliśmy takiego rozwiązania.

Problem 3. Brak treści w serwisie
Przed rozpoczęciem współpracy na stronie głównej oraz w większości kategorii nie było żadnych nagłówków. Na podstronach, które posiadały tagi nagłówkowe hierarchia nie została zachowana. Prawidłowe ustawienie nagłówków oraz odpowiednia hierarchia jest bardzo ważnym elementem pozycjonowania. Strukturyzują one podstrony dla robotów indeksujących Google oraz naprowadzają użytkownika na najważniejsze treści na podstronie.

Rozwiązanie:
Na każdej podstronie w serwisie umieściliśmy tagi nagłówkowe, zaczynając od tagu H1, a kończąc na H3. Uznaliśmy wraz z Klientem, że nie ma potrzeby używania niższych tagów nagłówkowych. Dodatkowo uporządkowaliśmy nagłówki w obrębie całego serwisu. W przypadku produktów utworzyliśmy skrypt, który tworzył automatycznie H1 z nazwy produktu.


Działania off-site
Optymalizację na stronie uzupełniliśmy linkowaniem zewnętrznym. Tym samym jednocześnie wraz z działaniami na stronie zwiększaliśmy widoczność poprzez linkowanie z zewnętrznych serwisów. Budując linki do strony staraliśmy się o jak najbardziej naturalny profil linków. Każdy pozyskany link pochodził z innego źródła oraz zawierał indywidualnie tworzoną treść.
Od samego początku obraliśmy strategię pozyskiwania mniejszej ilości linków, ale bardziej wartościowych. Taka strategia przyniosła oczekiwane rezultaty, linki pozytywnie wpłynęły na pozycję linkowych fraz. Wykres poniżej przedstawia ilość odsyłających domen (nałożyliśmy na siebie dwa wykresy – ukazujący linki od początku istnienia domeny oraz z ostatniego roku). Możemy zauważyć, że przed rozpoczęciem współpracy w styczniu 2019 do domeny nie prowadził praktycznie żaden link. W styczniu oraz przez następne 9 miesięcy systematycznie pozyskiwaliśmy nowe, wartościowe linki.

Porównując III kwartał 2018 z III kwartałem 2019 – czyli miesiące, w których przypada szczyt sezonowości branży, możemy wyciągnąć kilka pozytywnych wniosków i utwierdzić się przekonaniu, że nasze działania przynoszą oczekiwane rezultaty.

• Wzrost liczby użytkowników pochodzących z ruchu organicznego o ponad 155%!
• Wzrost nowych użytkowników pochodzących z ruchu organicznego o ponad 149%!
• Wzrost sesji pochodzących z ruchu organicznego o ponad 145%!
• Wzrost średniego czasu trwania sesji – obecnie wynosi aż 3 minuty i 10 sekund!