Jak stworzyć reCAPTCHA v3?

Data: 12 listopada, 2021

Jak stworzyć reCAPTCHA v3?

ReCAPTCHA to mechanizm, który służy do potwierdzania tożsamości użytkownika w Internecie. Pomaga rozróżnić, które działania są spowodowane przez użytkownika, a które wynikają z akcji bota w witrynie internetowej.  Wdrożenie reCAPTCHA to ważny krok podczas tworzenia stron internetowych.

 

ReCAPTCHA v3 wymaga znacznie mniejszej interakcji użytkownika przy wysokiej skuteczności w walce z botami oraz spamem na stronie internetowej. Poprzez analizę takich parametrów jak ruch kursora myszy czy pliki cookie, jesteśmy w stanie stwierdzić, czy mamy do czynienia z prawdziwym użytkownikiem. 

Jak reCAPTCHA v3 walczy ze spamem?

Dynamiczny rozwój Internetu jest bez wątpienia pozytywnym zjawiskiem. Dzięki niemu nie tylko mamy powszechny dostęp do informacji z całego świata, ale również może on służyć do rozwijania naszych umiejętności czy też prowadzenia biznesu. Posiadanie własnej strony pozwala dotrzeć do większej liczby osób, które są naszymi potencjalnymi klientami. Właściciele witryn internetowych powinni wdrożyć narzędzia chroniące ich stronę przed botami i spamem. 

ReCAPTCHA v3 jest mechanizmem wspomagającym taką walkę. Dzięki niej możliwe jest wychwycenie podejrzanych zachowań użytkowników, sugerujących, że nie są oni realnie istniejącymi osobami. Ten sposób weryfikacji jest w stanie wyeliminować boty, które nie tylko mogą być odpowiedzialne za pozostawianie zmasowanych komentarzy na naszej stronie, ale również mogą przyczynić się do osłabienia bezpieczeństwa na naszej witrynie. Dodatkowe zabezpieczenie strony internetowej przyniesie wiele korzyści, zarówno jej właścicielom, jak i osobom odwiedzającym ją. 

Dlaczego warto mieć reCAPTCHA v3?

Jako użytkownicy, coraz bardziej skupiamy się na bezpieczeństwie w sieci. Wynika to z naszej większej świadomości na temat grożących niebezpieczeństw związanych z utratą bądź wyłudzeniem danych. Dlatego niezwykle ważne jest, aby podejmować wiele środków, które zabezpieczają naszą stronę internetową czy sklep online. 

Użytkownicy będą zadowoleni, że korzystają z profesjonalnej witryny dbającej o bezpieczeństwo, a my będziemy będziemy ją efektywniej optymalizować, zwiększymy skuteczność działań związanych z email marketingiem oraz ominie nas SPAM. 

Jak zarejestrować reCAPTCHA v3?

Rejestracja reCAPTCHA v3 jest bardzo prosta i przyjemna. Poniżej, w kilku prostych krokach przedstawiamy, jak to zrobić: 

1. Po pierwsze, należy zalogować się na konto Gmail.

panel logowania gmail
panel logowania gmail

 

2. Następnie, w wyszukiwarce Google wpisujemy “Google reCAPTCHA Login”. 

panel wyszukiwań Google
panel wyszukiwań Google

 

 

3. Po pojawieniu się wyników wyszukiwania, wybieramy “Sign In”: 

wyszukiwarka Google
wyszukiwarka Google

4. Wyświetli się następujący formularz rejestracyjny do wypełnienia: 

panel Google reCAPTCHA
panel Google reCAPTCHA

5. Poniżej przedstawiony został poprawny sposób wypełnienia formularza tak, aby w efekcie końcowym wygenerowane zostały klucze reCAPTCHA. W polu “typ reCAPTCHA” wybieramy oczywiście wersję v3. Należy pamiętać o prawidłowym wpisaniu nazwy domeny. 

formularz Google reCAPTCHA
formularz Google reCAPTCHA

6. Po wypełnieniu formularza oraz naciśnięciu przycisku “prześlij” zostaną wygenerowane dwa klucze: witryny oraz tajny klucz. Klucz witryny należy użyć w kodzie HTML strony, natomiast klucz tajny służy do komunikacji pomiędzy witryną a reCAPTCHA. Oba kody należy wysłać do firmy zajmującej się Twoją stroną internetową. 

panel dodawania usługi reCAPTCHA do witryny
panel dodawania usługi reCAPTCHA do witryny

Po umieszczeniu klucza w kodzie strony, ikona reCAPTCHA będzie widoczna w prawym dolnym rogu Twojej witryny. Oznacza to, że mechanizm został wdrożony prawidłowo i możemy cieszyć się dodatkowym zabezpieczeniem na naszej stronie internetowej.