Jak zacząć skuteczne pozyskiwanie klientów?

Data: 3 listopada, 2020

Jak zacząć skuteczne pozyskiwanie klientów?

W ostatnich latach sektor sprzedaży internetowej znacząco się rozrósł. Już ponad 73% internautów cieszy się zakupem coraz lepszych i tańszych produktów. Nie obyło się również bez gwałtownego wzrostu konkurencji walczącej o przewagę w tej samej przestrzeni. Zaczynając próby pozyskiwania leadów sprzedażowych warto zdać sobie sprawę z zamiarów i potencjalnych możliwości firm, które chcą osiągnąć ten sam cel, ponieważ ilość miejsc premiowanych wartościowym ruchem jest ograniczona. Jak zatem się przebić?

Budowa sprzedaży internetowej

Stworzenie skutecznego procesu sprzedażowego to istotny element każdego przedsiębiorstwa. Warto zadbać by potencjalny klient miał łatwość w odnalezieniu wszystkich niezbędnych informacji i nie musiał długo czekać na reakcje ze strony usługodawcy. Bardzo łatwo jest zdemotywować osobę od dokonania transakcji, kiedy ma tak wiele możliwości wyboru.

Aby sprzedaż działała płynnie potrzebny jest odpowiedni proces aktywnego pozyskiwania kontaktów i przeprowadzenia ich przez ścieżkę domykającą transakcję. Jeśli na Twoją stronę ofertową miesięcznie ląduje 1 000 użytkowników, a liczba zapytań jest zbliżona w stosunku do poprzednich miesięcy można ustalić pewien poziom konwersji strony. Znając procent osób zostawiających zapytanie i możliwości ekspansji marketingowej możliwe jest dalsze skalowanie. W ten proces zagłębiliśmy się bardziej w artykule mówiącym czym jest lead generation.

Plan skalowania

Zintegrowane kanały pozyskiwania kontaktów pozwalają na oszacowanie zysków po ustaleniu budżetu i wcześniejszych testach.

Dostarczając odpowiedniej jakości ruch na stronę, znając jej powtarzalny poziom konwersji i umiejętności domykania sprzedaży znamy wszystkie kluczowe elementy mające wpływ na ostateczny zwrot z inwestycji w reklamę. Na całą estymacje oczywiście wpływ ma wiele czynników, jak choćby sezonowość czy intensywność działań konkurencji. Przyjmując jednak pewien margines błędu, nasze szacunki mogą być całkiem precyzyjne.

Skąd wziąć pierwsze leady?

Jeśli dopiero zaczynasz i potrzebujesz rozkręcić swój interes możesz skorzystać z darmowych kanałów pozyskiwania klientów. Są one trudne do uschematyzowania i zbudowania w pełni automatycznego procesu, jednak od czegoś trzeba zacząć.
Kontakty, na które nie wydasz złotówki będą kosztować Cię przede wszystkim czas potrzebny na stworzenie odpowiednich treści.

Darmowe leady możesz pozyskać prowadząc interesujący blog, który dobrze wypełnia niszę.

Darmowe ogłoszenia to możliwość trafienia do osób, które szukają konkretnej usługi lub produktu.

Za sprawą marketingu szeptanego możesz zwrócić uwagę na swoją ofertę.

Cold mailing to jeden ze starszych sposobów pozyskiwania klientów, jednak nadal wykorzystywany. Zbuduj bazę mailingową i postaraj się o kontakt.

Za sprawą publikacji gościnnych możesz trafić do osób, które szukają informacji w określonej niszy i zwrócić na nich swoją uwagę. Pisząc artykuł postaw na wysoką wartość merytoryczną.