Koniec z “20% text in image” na Facebooku

Kategoria: Social media

Data: 25 września, 2020

Koniec z “20% text in image” na Facebooku

Kolejna istotna zmiana dla marketerów i osób prowadzących kampanie na Facebooku.

22 września ekspert ds. social media Matt Navarra na swoim twitterowym profilu poinformował o zmianie w podejściu Facebooka do tekstu na obrazach reklamowych. Teraz posty reklamowe, w których tekst zajmuje więcej niż 20% obrazu, nie będzie blokowany przez serwis.

Facebook usunął tools text_overlay

Dotychczas Facebook sprawdzał reklamę sponsorowaną pod kątem ilości tekstu na grafice. Gdyby się okazało, że procent teksu w stosunku do obrazka jest zbyt duży, post mógł w ogóle nie pojawić się na stronach. Teraz dowiadujemy się, że narzędzie, dzięki któremu reklamodawcy mogli sprawdzić ten obszar zostało usunięte.
Co teraz?

Co radzi Facebook?

Według prowadzonych badań wynika, że posty, w których tekst zajmuje więcej niż 20% obrazu są nierzadko skuteczniejsze oraz lepiej postrzegane przez użytkowników. Jedyne co zaleca Facebook w tworzeniu reklam i grafik, to zamieszczanie krótkiego i jasnego tekstu, by przekaz był prosty i jak najbardziej zrozumiały dla odbiorców.

Jeśli nie jesteś pewny czy Twoja reklama będzie odpowiednia względem wymagań Facebooka i przyniesie zadowalające rezultaty, napisz do nas!