Korzyści sponsorowanej reklamy na Facebook

Kategoria: Social media

Data: 3 lipca, 2020

Korzyści sponsorowanej reklamy na Facebook

Facebook jest największym portalem społecznościowym na świecie. Tylko w Polsce ma około 16 mln użytkowników. Oznacza to, że co trzeci Polak posiada aktywne konto na Facebook’u. W ostatnich latach Facebook zyskuje coraz większą popularność wśród firm. Standardem staje się posiadanie firmowego fanpage’a, natomiast więcej osób docenia również reklamowe możliwości Facebook’a. Widząc w nim nie tylko narzędzia komunikacji, ale również skuteczne źródło pozyskiwania klientów.

Poznaj 5 największych zalet sponsorowanej reklamy na Facebook’u:

  1. Ogromna społeczność

Na całym świecie jest 2.5 miliarda miesięcznie aktywnych użytkowników na Facebook’u na dzień 31 grudnia 2019 r., Jest to wzrost o 8% rok do roku. Hasło: „Nie ma Cię na Facebook’u, więc nie istniejesz” nie wzięło się z przypadku. To medium społecznościowe ma miliardy użytkowników. Takie liczby robią ogromne wrażenie. Już sam fakt istnienia wielkiej społeczności jest zaletą reklamy na Facebooku.

Ponadto ten serwis wymusza na użytkownikach aktywność. Posiadanie konta zwykle oznacza różne działania: przeglądanie tego, co robią inni, śledzenie aktywności oraz komentowanie, to główne funkcje, które mobilizują do interakcji. Dlatego dzięki reklamie możesz dotrzeć do dość dużej grupy odbiorców.

Stosunkowo tania forma reklamy

Trzeba przyznać, że taka reklama jest stosunkowo tania w porównaniu do innych form. Ogółem kwestia reklamy w Internecie oczywiście nie jest tanią sprawą, lecz w niektórych branżach (np. medycyna estetyczna) można dotrzeć do dużej grupy potencjalnych klientów za kilkanaście złotych.

  1. Szybkie i dobre efekty

Kolejną zaletą reklamy sponsorowanej na Facebook’u są natychmiastowe efekty. Tu, po zleceniu reklamy praktyczne od razu pokazuje się ona odbiorcom. Można szybko i skuteczne pozyskać klientów.

Jest to bardzo przydatne w momencie, gdy mamy jakąś akcję lub promocje. W ten sposób można szybko poinformować o tym fakcie innych, docierając do nich z reklamą. Jest to zatem szczególnie ważne dla tych marek, które nie są popularne i jeszcze nie zbudowały swojego stałego grona fanów.

Z tego wynika, że korzyści reklamy na Facebook’u prowadzą do tego, że jest to dość tania forma reklamy z relatywnie dobrymi efektami. Choćby pod tym kątem warto się nią zainteresować.


  1. Precyzyjna grupa docelowa

Jak wiadomo, produkt czy też usługa nigdy nie jest dla każdego. Zawsze jest jakaś specyfika osób, które są bardziej skłonne do sięgnięcia po dany produkt.

W Facebook Ads można samemu określić grupę docelową – grupę potencjalnie zainteresowanych użytkowników. Przykładowo, reklama może trafiać wyłącznie do kobiet w wieku 25 – 50 lat, z danego województwa, które interesują usługi kosmetyczne. Jest to zdefiniowana ścisła grupa odbiorców, jaka ma większe szanse na skorzystanie z oferty. 

 Możliwość wielu form reklamy

Różnorodność formatów reklamowych to ogromna zaleta Facebook’a. Co więcej, reklama może być różna. Nie jesteśmy ograniczeni tylko do statycznego obrazu. Może to być różny format, np. film, karuzela – przewijany materiał, kolekcja – prezentacja produktów ze sklepu, wydarzenie. Jest sporo opcji do wyboru tego, jak reklama będzie się prezentować. Obok statycznego obrazu atrakcyjne może okazać się prezentowanie produktów, czy wideo, które otwiera kolejną drogę w formie reklamy.

Można promować cały fanpage, pojedynczy post lub stronę internetową.

Podsumowanie

Trzeba zatem przyznać, że zalety reklamy na Facebook’u czynią platformę niesłychanie przystępną. Szczególnie dla tych marek, które mierzą w młodsze pokolenie odbiorców oraz mają jasno sprecyzowane grupy docelowe.

Możliwość komentowania jest wyłączona.