Linkedin konto firmowe – 2024

Kategoria: Social media

Data: 2 września, 2024

Linkedin konto firmowe – 2024

LinkedIn jest stroną, na której prowadzenie social media obrosło wieloma mitami. Zacznijmy więc od początku, czyli od wyjaśnienia czym on właściwie jest. Wielkie „L” to platforma, która służy do budowania relacji biznesowych i zawodowych. Sposobów na wykorzystanie tego potencjału jest mnóstwo, a co szczególnie istotne, trudno znaleźć drugi portal działający w podobnej skali i o porównywalnej renomie. Posiadając nawet tak podstawową wiedzę, każdy jest w stanie zauważyć korzyści płynące z posiadania firmowego profilu na tej stronie, o czym opowiemy w poniższym artykule. Zaczynamy!

LinkedIn profil firmowy – co to jest?

LinkedIn konto firmowe

Konto firmowe na LinkedIn jest narzędziem zbudowanym w taki sposób aby umożliwić organizacjom prezentację ich działalności, prowadzonych projektów lub usług w pełny, kompleksowy sposób. Profesjonalne przedstawienie wszystkich tych obszarów gwarantuje wzmocnienie siły marki, uproszczenie procesu rekrutacji czy w końcu rozszerzenie kanałów sprzedażowych.

Dla kogo jest konto firmowe na LinkedIn

Odpowiedź jest prosta, dla każdego! Firmy bez względu na profil prowadzonej działalności powinny korzystać z siły tej platformy. Nawet jeżeli nie jesteśmy zaznajomieni z niuansami korzystania ze strony, należy mieć świadomość tego, że im większy ślad w internecie pozostawi po sobie organizacja tym łatwiej jest jej dotrzeć do potencjalnych klientów oraz partnerów.

LinkedIn konto firmowe a profil osobisty

Różnica jest zrozumiała już na gruncie nazw obu narzędzi. Profil osobisty jest przeznaczony do prezentacji własnych kompetencji, osiągnięć lub artykułów dotyczących aktywności zawodowej. Konto firmowe służy promocji całej organizacji w pełnym tego słowa znaczeniu. Warto pamiętać o tym, że do założenia konta firmowego jest nam potrzebny profil osobisty.

Jak założyć konto firmowe na LinkedIn?

Informacje źródłowe pozwalające na zdobycie tej wiedzy znadują się na dedykowanej stronie portalu. Właśnie te materiały pozwoliły nam na skonstruowanie poniższej instrukcji.

„Utwórz stronę firmową”

Cały proces rozpoczynamy od otworzenia menu „Dla firm” a następnie opcji „Utwórz stronę firmową”.

Zakładanie konta firmowego LinkedIn
Krok 1

Przekierowuje nas to do zakładki, w której określamy charakterystykę strony, którą chcemy stworzyć. W naszym przypadku będzie to pole „Firma”.

Wybór Profilu Konta LinkedIn
Krok 2

Wprowadź dane profilu firmowego

Przed nami moment, w którym wprowadzamy ogólne dane dotyczące organizacji oraz logo. Ważne jest też stworzenie sloganu, który zwięźle opisuje prowadzoną działalność. Nie jest to niezbędny krok, jednak pamiętajmy o tym, że suma detali stojących za odbiorem naszej firmy buduje jej finalny sukces. Uzupełniwszy wszystkie pola, potwierdzamy nasze prawa do jej stworzenia i klikamy „Utwórz stronę”.

Uzupełnienie informacji o firmie LinkedIn
Krok 3

Wprowadź pozostałe informacje

Oto nasza strona! Teraz przyszedł czas na zasilenie jej w pozostałe informacje. Mowa tutaj między innymi o zdjęciu w tle oraz publikacjach, które pozwolą na lepsze zrozumienie procesów się w niej zachodzących. Dobrą praktyką jest wcześniejsze przygotowanie postów co zbuduje potrzebne zasoby do umieszczenia na etapie budowania zasięgów kanału.

Pierwsze publikacje konto firmowe LinkedIn
Krok 4

Konto firmowe na LinkedIn – korzyści

Prowadzenie efektywnej komunikacji na LinkedIn wiąże się z istotnym nakładem pracy jednak trudno przejść obojętnie obok korzyści z tego płynących. Oto najistotniejsze z nich:

  1. Zwiększenie widoczności firmy – tak jak wcześniej wspomnieliśmy. Im więcej kanałów obsługujemy tym lepiej, zyskujemy na tym ułatwioną drogę do uwagi społeczności, do której chcemy dotrzeć.
  2. Networking – nie ma firmy, która funkcjonowałaby w próżni. Rozszerzanie sieci kontaktów branżowych znacząco ułatwia prowadzenie działalności i stwarza szansę na rozwój niemożliwy do osiągnięcia za pomocą innych narzędzi.
  3. Rekrutacja – konto firmowe może być doskonałą wizytówką pracodawcy. Dodatkowo LinkedIn daje możliwość wglądu w kompetencje osoby ubiegającej się o stanowisko w firmie znacznie efektywniej. Skracamy w ten sposób długość całego procesu rekrutacyjnego co samo w sobie jest ogromną wartością.
  4. Budowanie marki – strona organizacji to nie tylko informacje na niej zawarte, to również wyraźne oznaczenie specjalistów tworzących jej zespół. Stwarza to doskonałą okazję do zbudowania sieci ambasadorów firmy w organiczny i przystępny dla środowiska biznesowego sposób
  5. Zrozumienie rynku – przemyślana aktywność prowadzona na LinkedIn jednoznacznie przekłada się na wzmocnienie zrozumienia otoczenia w jakim działa organizacja. Zyskujemy dzięki temu możliwość do szybszej reakcji na zmiany rynkowe a posiłkując się odpowiednią analizą nawet je wyprzedzić.

Podsumowanie

Prostota obsługi, ułatwiony kontakt z klientem czy dotarcie do społeczności skupionej na rozwoju to tylko niektóre z argumentów stojących za tym aby prowadząc działalność, komunikować jej aktywność na „niebieskim” portalu. Założenie konta firmowego, jak wynika to z powyższej instrukcji, jest niezwykle intuicyjne gwarantując wymierne korzyści. Zatem, jeżeli Twoja firma nie posiada swojej strony na LinkedIn, czas zakasać rękawy i założyć ją już dziś!