Linkowanie wewnętrzne, a SEO – Najważniejsze informacje
Pisanie artykułów oraz innych treści na stronę zoptymalizowanych pod kątem SEO jest kluczem do posiadania dobrze pozycjonującej się strony. Jeżeli dążysz do tego, aby Twoja witryna internetowa miała wysoką pozycję w wyszukiwarce, powinieneś stosować linkowanie wewnętrzne, które znacząco poprawi Twoją widoczność w sieci. Dowiedz się, jakie korzyści przyniesie Ci linkowanie wewnętrzne i dlaczego powinieneś zacząć je stosować już dziś!
Czym jest linkowanie wewnętrzne?
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, stronę lub posiadasz na swojej stronie bloga z artykułami branżowymi i nie stosowałeś linkowania wewnętrznego, koniecznie musisz to jak najszybciej zmienić. Linki wewnętrzne są odnośnikami, które po kliknięciu przenoszą osobę odwiedzającą stronę do innego miejsca na tej samej witrynie.
Odpowiednie rozmieszczenie linkowania wewnętrznego na stronie sprawi, że użytkownik w naturalny sposób będzie przemieszczał się pomiędzy linkami, wydłużając czas trwania sesji, która ma wpływ na wyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Linkowanie wewnętrzne jest doskonałym dopełnieniem dobrze napisanych treści, gdyż przez dłuższy czas zatrzymuje użytkowników na stronie.
Jakie są rodzaje linków wewnętrznych?
Możesz zastosować linkowanie wewnętrzne w wielu miejscach na stronie. Duża ilość linków pozytywnie wpłynie na widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Hiperłącza przenoszą użytkowników między różnymi zakładkami lub sekcjami na stronie. Poniżej przedstawiamy ci rodzaje linków wewnętrznych.
Linki wewnętrzne w artykule blogowym
Wielu posiadaczy stron internetowych decyduje się na prowadzenie bloga w ramach swojej witryny, do czego również zachęcamy. Tworzenie artykułów branżowych przyciągnie na Twoją stronę osoby szukające informacji na temat produktu lub usługi, zwiększając ruch na platformie. Każda osoba, która kliknie link do Twojego artykułu blogowego, może potencjalnie zostać Twoim klientem!
Umieszczanie linków wewnętrznych w artykułach na blogu jest bardzo ważne. Zazwyczaj hiperłącze przenosi odbiorcę tekstu do innego wpisu. Może też odsyłać go do strony produktu, o którym dany artykuł powstał. Dodając linki wewnętrzne do wpisów blogowych, warto kontrolować to, czy z upływem czasu wciąż prowadzą one do konkretnej strony. Zdarza się bowiem, że niektóre treści są usuwane, a co za tym idzie, linkowanie się nie powiedzie.
Linkowanie wewnętrzne w menu, opisie produktu i boksach
Linkowanie w menu kategorii jest powszechne w sklepach internetowych. W tym przypadku nie tylko poprawia ono pozycjonowanie strony, ale również poprawia orientację użytkowników podczas poruszania się po nie. Takie linkowanie opiera się na tworzeniu kategorii, wewnątrz których znajdują się podkategorie.
Odnosząc się do linkowania wewnętrznego w menu kategorii, nie można zapomnieć o hiperłączach znajdujących się w opisach kategorii, podkategorii i ostatecznie samego produktu. Klient znajdujący się na stronie danego produktu zachęcony kliknięciem proponowanego linku, może kupić inną rzecz, która została przedstawiona jako podobna w danej kategorii lub pasująca do tej wybranej wcześniej.
Linki wewnętrzne – menu okruszkowe i stopka strony
Menu okruszkowe, inaczej nazywane breadcrumbs to bardzo popularny sposób linkowania. Są stosowane w niemalże każdym sklepie internetowym, gdyż pozwalają na swobodne przemieszczanie się między kategoriami i podkategoriami. Takie menu nie tylko ułatwia nawigację na stronie z punktu widzenia użytkownika, ale również pokazuje jasną ścieżkę tego, jak poruszał się on po naszej stronie.
Stopka na Twojej stronie również jest odpowiednim miejscem na linkowanie wewnętrzne. Możesz umieścić w niej hiperłącze do różnych podstron, takich jak informacje o firmie, kontakt, regulamin strony, oferty pracy, informacje o zwrotach i reklamacjach i inne. Takie rozmieszczenie linków pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych.
Jakie korzyści niesie za sobą linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne przynosi wiele korzyści zarówno dla właściciela strony internetowej, jak i jej użytkowników. Podstawową zaletą dobrego linkowania wewnętrznego z punktu widzenia osoby odwiedzającej stronę jest ułatwienie poruszania się po niej. Jest to szczególnie widoczne w przypadku menu breadcrumbs, podczas z którego korzystania użytkownik może swobodnie przemieszczać się po kategoriach.
Z punktu widzenia właściciela strony internetowej, stosując odpowiednie linkowanie wewnętrzne, możesz spodziewać się poprawy widoczności Twojej strony wyszukiwarkach. Ten rodzaj linkowania również wpłynie pozytywnie na indeksację podstron, czyli wprowadzanie ich do zasobów wyszukiwarki poprzez boty Google oraz utrudnia kanibalizację fraz znajdujących się wewnątrz serwisu.