Marketing dla centrum handlowego

Data: 12 lipca, 2024

Marketing dla centrum handlowego

Bazowe aspekty marketingu dla centrum handlowego

Działania marketingowe dla centrum handlowego obejmują techniki i narzędzia wykorzystywane do przyciągnięcia i skutecznego utrzymania klientów. Zważając na dynamikę trendów w środowisku zakupowym strategia działań wymaga skutecznego połączenia nowoczesnych rozwiązań cyfrowych z tradycyjnymi metodami reklamowymi. Nowoczesne podejście do marketingu centrum handlowego wiąże się ze stworzeniem atrakcyjnej przestrzeni, która będzie w stanie zaoferować znacznie więcej niż zwykłe zakupy. Dzięki temu możliwe jest przedstawienie miejsca jako wartościowego, otwartego na spotkania z bliskimi i przyjaciółmi, jednocześnie będącego dostosowanym do bardzo wysokich oczekiwań dzisiejszych konsumentów. Poniższy artykuł to analiza tego, w jaki sposób należy realizować kampanie marketingowe w centrach handlowych na przykładzie działań wdrożonych w Alfa Centrum Białystok.

Charakterystyka klienta w mediach społecznościowych

Alfa Centrum Białystok jest miejscem, które łączy nowoczesne trendy modowe i rozrywkowe z bogatą historią. Jest zlokalizowana w dawnej fabryce Beckera, która była najlepiej zachowanym przykładem architektury przemysłowej z przełomu XIX i XX wieku. Początkowym wyzwaniem stojącym przed Alfa Centrum Białystok był brak profesjonalnego wizerunku marki oraz niezadowalająca liczba osób odwiedzających lokalizację. Główną komunikowaną potrzebą było przyciągnięcie klientów oraz zwiększenie ich zaangażowania. Dalszą wyrażoną potrzebą okazało się stworzenie komunikacji opisującej centrum jako przestrzeń, w której można spędzić czas w wyjątkowy sposób. Dostosowano strategię do grupy docelowej, która w największym stopniu definiuje wartość miejsca, czyli do Pokolenia Z. Dodatkowo, w ramach działań w Social Media postawiono na integrację nowoczesnych technologii, tak aby sprostać oczekiwaniom odbiorców oraz dostosować je do ich stylu życia.

Content graficzny - porównanie
Alfa Centrum – rozwój kreacji

Zacznijmy od nowoczesnego marketingu…

Obecnie najistotniejszym obszarem zaangażowania wizerunkowego jest tworzenie kreacji, w których udaje się przykuć uwagę naszego odbiorcy. Produkcje CGI (computer-generated imagery), w tym VFX (visual effects) to jedne z najcenniejszych narzędzi w skarbnicy marketerów.

 

Wdrożenie do swoich kampanii elementów z zakresu VFX umożliwia tworzenie angażujących narracji oraz poszerzenie horyzontów w większym stopniu, aniżeli w przypadku ram nałożonych przez tradycyjne formaty reklamowe. Jednym z elementów skutecznej implementacji tego typu produkcji jest storytelling. Bazując na precyzyjnie stworzonym scenariuszu, w którym VFX jest najczęściej osadzony w intro lub outro materiału, gwarantujemy maksymalizację zaangażowanie odbiorców.

 

Ważną informacją, o której nie należy zapominać to kontekst komunikacji. Dopiero w momencie gdy zrozumiemy unikalne wartości branży, w której działamy, jesteśmy w stanie zapewnić, że nasze działania w pełni wspierają długoterminowy cel klienta i nie przynoszą mu jakichkolwiek szkód wizerunkowych. Aby wznieść efektywność na zupełnie inny poziom powinniśmy pamiętać o pogłębionym researchu potrzeb.

Jak zrealizować kampanię CGI z wykorzystaniem VFX?

Do głównych wyzwań, które stało przed Alfa Centrum Białystok było przedstawienie jej jako miejsca wyróżniającego się poprzez wyjątkowe oferty modowe dopasowane do konsumentów ze środowiska zakupowego. Poprzednia forma komunikacji bazowała na dobieraniu zdjęć stockowych, które niestety ograniczały możliwości wartościowej ekspozycji miejsca. Brak właściwej strategii w początkowej komunikacji wizualnej hamował szanse na przyciągnięcie preferowanej grupy docelowej.

 

Działania rozpoczęliśmy od przeprowadzania regularnych sesji zdjęciowych w przestrzeni Alfa Centrum. Umożliwiały one podkreślenie naturalności i autentyczności miejsca, dzięki czemu wiernie oddaliśmy jego charakter. Uspójniliśmy komunikację wizualną oraz uzupełniliśmy o formaty wideo, w tym formaty wykorzystujące technologie komputerowego tworzenia obrazów i efektów. Poprzez obranie takiego kierunku Alfa Centrum Białystok nie tylko odświeżyła swoją ofertę, ale także zaczęła komunikować się z Pokoleniem Z (pot. gen Z, generacja Z, Zetki) w skuteczny i oryginalny sposób, ceniony przez tę grupę pokoleniową. Warto mieć na względzie, że jest to grupa, która z niebywałą lekkością konsumuje innowacyjne treści.

 

Format publikowanych wideo wzbogacono o elementy VFX. Analizując statystyki i preferencje grupy docelowej dostosowaliśmy strategię tak, aby móc dostarczać wartościowe treści, które aktywnie przekładają się na kreowanie potrzeby wizyty w centrum handlowym.

Dlaczego akurat VFX?

Gen Z, nazywane także Zetkami, dorastały w erze cyfrowej, otaczając się nowoczesnymi technologiami. Ich kluczowym atutem jest predyspozycja do poszukiwania spektakularnych ale jednocześnie realistycznych, autentycznych wrażeń. Świat efektów wizualnych jest dla nich środowiskiem naturalnym. Zaawansowane kreacje VFX pozwalają na stworzenie nieograniczonych wizji, co w przypadku Alfa Centrum Białystok, miało zastosowanie w komunikacji i promocji programu lojalnościowego. Jest on szczególnie wartościowy z perspektywy „Zetek”, ponieważ cenią sobie oszczędności.

 

Efekty zostały użyte w celu stworzenia krótkich i angażujących filmów, które w prosty sposób przedstawiały jak klienci mogą zdobyć punkty oraz jakie nagrody na nich czekają. Były to między innymi produkty limitowane oraz prestiżowe zniżki. Znacząco zwiększyło to zainteresowanie nie tylko programem lojalnościowym ale także możliwością spędzania czasu w przestrzeni centrum handlowego w jakościowy sposób. Wykorzystanie VFX w komunikacji pozwoliło na podniesienie konkurencyjności centrum poprzez przedstawienie dedykowanych korzyści jednocześnie tworząc nowoczesny wizerunek centrum.

Jak zacząć tworzenie wartościowych VFX?

Rozpoczynając od nagrania surowego materiału przechodzimy do zaawansowanego trackingu 3D. Następnie czeka nas modelowanie, animacja elementów oraz rendering. Każdy z tych kroków jest kluczowy w osiągnięciu satysfakcjonującego efektu końcowego. Dzięki zastosowaniu takich programów jak After Effects i Blender byliśmy w stanie odświeżyć znaną lokalizację, nadając mu zupełnie inny wymiar. Aby dowiedzieć się więcej o szczegółach procesu i zobaczyć, jak krok po kroku odtwarzamy i transformujemy nasze środowisko, zapraszamy do przeczytania pełnego artykułu na naszym blogu. Tymczasem wróćmy do wdrażania VFX w strategię marketingową.

 

Na tym etapie klaruje się pytanie – Co z tego będzie miał nasz odbiorca? Dzięki wykorzystaniu efektów wizualnych odbiorcy otrzymali unikalne doświadczenia zakupowe, które w znacznym stopniu odbiegają od tradycyjnych form handlu detalicznego. Za sprawą dynamicznych prezentacji produktowych zwiększa się zrozumienie przedstawianej oferty bądź usługi. Co ważne, stosowanie takich form komunikatów umacnia postrzeganie marki jako lidera innowacji oraz skutecznej adaptacji do potrzeb generacji Z.

Efekty działań, czyli co tak naprawdę jest kluczem do pozycji lidera?

Strategia, którą skutecznie zaimplementowaliśmy w Alfa Centrum Białystok pokazała, w jaki sposób innowacyjne narzędzia i technologie mogą przetransformować podejście do komunikacji. Pozycja na rynku Alfa Centrum została wzmocniona, dzięki czemu centrum handlowe przyciągnęło młode oraz świadome pokolenie konsumentów, wysoce ceniące sobie kreatywność oraz innowacyjność. Wprowadzenie wspomnianych rozwiązań sprawiło, że ogólny obraz organizacji wykroczył poza bycie wyłącznie marką śledzącą „co w trawie piszczy” i wpłynął na kształtowanie dalszych losów branży detalicznej. Analizując realia rynku, na którym marki nieustannie zabiegają o uwagę klientów bardzo ważne jest budowanie długotrwałych, silnych relacji. Alfa Centrum Białystok wdrażając powyższą strategię stała się przestrzenią dostosowaną do specyficznych potrzeb nowej generacji konsumentów, co z pewnością pozwala określić ją jako lidera w regionie.