Marketing internetowy – co to jest i jak go stosować?

Data: 5 października, 2021

Marketing internetowy – co to jest i jak go stosować?

Marketing tradycyjny? To za nudne! W dobie internetu, ciągle rozwijającej się sztucznej inteligencji, pracy oraz nauki zdalnej – pójdźmy o krok dalej! Unowocześniona wersja tradycyjnego marketingu przeniesionego w wirtualny świat daje niesamowite rezultaty, o których wiele firm nie ma pojęcia, przez co nie inwestuje w tego typu rozwój swojego biznesu.

 

Dodatkowo, unowocześniony marketing jest o niebo lepszy, od klasyki. Ponad 3 miliardy ludzi na całym globie jest nieprawdopodobnie aktywna w social mediach, a tygodniowe raporty pokazują, że spędzamy blisko 4 godzin dziennie na telefonie! Dlaczego by tego nie wykorzystać?

Czym jest marketing internetowy?

Niepowściągliwy ciągły rozwój internetu zmusza nas do przełożenia naszej rzeczywistości przed ekrany telefonów, tabletów, komputerów. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ internet stał się nieodłączną częścią życia ludzkości, jej codziennego funkcjonowania oraz przebiegu informacji. Ciągła ekspansja świata wirtualnego powoduje, że musimy zacząć nad nim nadążać i się do niego dostosować. 

 

Zwykła, klasyczna reklama przestała już kogokolwiek satysfakcjonować – nie przyciąga uwagi i stała się po prostu nudna i przestarzała.

 

W dzisiejszych czasach, firmy muszą dopasować medium swojej reklamy oraz produktów w internecie na stronach WWW, ale nie tylko – mają również do dyspozycji pozycjonowanie strony, przeróżne aplikacje, takie jak ciągle zyskujący na popularności TikTok, Instagram z wykorzystaniem jego story czy też facebook’a. 

Marketing internetowy – do czego jest potrzebny?

Marketing internetowy to różnorodne działania marketingowe oraz sprzedażowe w obszarze internetu, w oparciu o wszystkie aplikacje, kanały, fora, narzędzia cyfrowe typu portale internetowe, aplikacje mobilne, serwisy społecznościowe i wiele, wiele innych. 

 

Głównym celem tych wszystkich czynności jest oczywiście dotarcie do określonych grupy odbiorców i pozyskanie z nich klientów, oraz rozpowszechnienie reklamowego przekazu przez samych użytkowników internetu. Bill Gates zawsze mawiał, że prawdziwym motorem postępu jest innowacyjność – dlatego też firmy powinny działać i rozpowszechniać swoją renomę nie tylko w świecie rzeczywistym, ale też w sieci globalnej. Aby tego dokonać, potrzebne jest kilka niezawodnych narzędzi, które zawsze się sprawdzają. 

Marketing online – narzędzia 

Blogosfera, content marketing, SEO, Google Ads, pozycjonowanie, e-mail marketing, boty… Dla typowego laika w tematyce nowoczesnego marketingu pojęcia te mogą być kompletnie nieznane. To nic strasznego! Ten artykuł do wszystkiego Cię wprowadzi… 

 

Ale po kolei. Jeżeli planujesz rozpocząć swoją przygodę z marketingiem online, wybierając agencję marketingową musisz kierować się paroma niepodważalnymi aspektami. 

 

Jest to przede wszystkim zwrócenie uwagi na odpowiednią strategię dotyczącą sprzedaży dóbr i usług Twojego biznesu, którą zaoferuje Ci agencja, komunikacja marketingowa oraz z rynkiem, odpowiedni content co do promowania ofert, marki, produktu i usług, a przede wszystkim budowanie i kreowanie wizerunku Twojej marki, który będzie wywoływał w odbiorcach pożądane przez Ciebie działania mające miejsce w internecie. 

Elementy marketingu 

Zacznijmy od pozycjonowania stron, czyli SEO. Co to takiego? Otóż to potężna broń, która z pewnością przyniesie Twojemu biznesowi zyski. Dzięki pojawienia się Twojej strony internetowej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, a witryna będzie widoczna na większą liczbę fraz kluczowych. Posiadasz sklep z butami w Białymstoku? 

 

Odpowiednio dobrane pozycjonowanie sprawi, że po wpisaniu w wyszukiwarkę Google “buty Białystok” Twój sklep wyskoczy jako pierwszy, a efektem tego jest przekierowanie aż 80% użytkowników na Twoją stronę! Dzięki podjęciu szeregu działań, które odpowiednio zoptymalizują serwis pod względem jego treści oraz pozyskiwaniu linków z zewnętrznych źródeł, a przede wszystkim odpowiedniego nakładu czasu i analizy – w połączeniu z odpowiednią strategią przyniosą Twojemu biznesowi owocny przychód.

Narzędzia marketingu internetowego

Kolejnym narzędziem będzie content marketing. To nic innego jak tworzenie oraz dystrybucja dobrze złożonej, przyciągającej uwagę użytkownika treści, która przedstawi ofertę w tak interesujący sposób, że Klienci bardzo chętnie zajrzą i przeczytają, co masz im do zaoferowania.

 

E-mail marketing to również treści, ale takie, które bezpośrednio trafiają na pocztę naszych potencjalnych klientów lub już istniejących. Jest to wyśmienity sposób, ponieważ dzięki temu sposobowi możemy dotrzeć do różnych grup odbiorców, określonych lub nie, a efektem tego działania jest przede wszystkim utrzymanie uwagi domniemanych kontrahentów. 

Instrumenty marketingu 

Google Ads. Co to dokładnie jest? Otóż to forma marketingu opierająca się na wyszukiwaniach, pozwalająca na pojawienie się w wynikach wyszukiwania pod wybranymi przez nas frazami w miejscach oznaczonych jako reklama naszych ofert. Nie jest to ograniczone tylko do wyszukiwarki, ale do całej sieci reklamowej, czyli różnego typu stronach oraz witrynach o wszechstronnych tematykach!

 

Dodatkowym plusem jest to, że klienci mogą sami ustalić kwotę, jaką są w stanie przeznaczyć na Google Ads. W tym wypadku, takie działania przynoszą nam ogrom możliwości i niesamowicie szeroki zasięg, a to wszystko przy całkowitej kontroli kosztów. 

Marketing wirtualny

W naszym arsenale jest jeszcze jedna, niesamowicie efektowna broń – prowdzenie social media. Blisko 75% konsumentów chciałoby, aby marki oferowały wszelkie promocje ze zniżkami w mediach społecznościowych. Prawie 50% użytkowników wykonuje określone działania po obejrzeniu lub wyświetleniu reklamy na serwisie youtube, a reklamy wyświetlające się naszym oczom na Facebook’u powoduje interakcje blisko 65% użytkowników! Są to ogromne procenty. Dlaczego tak się dzieje? 

 

Social media są najszybszą możliwością oddziaływania na potencjalnego klienta i wpłynięcie na jego potencjalny zakup. Znana influencerka pozująca do zdjęcia z produktem lub opowiadająca o nim na instasory z dołączonym SWIPE UP’em wygeneruje znacznie większą konwersję, niż po prostu umieszczenie samego produktu na zdjęciu i wstawienie go jako reklamę. To samo dotyczy się popularnych osób prowadzące swoje kanały na youtubie, czy też stronach i grupach na Facebook posiadających duże zasięgi. 

Wielka siła na wyciągnięcie ręki! 

O samym zalążku marketingu internetowego można mówić już od lat 90. Cały proces ewolucji, który doprowadził nas dzisiaj do takiego funkcjonowania reklamy w internecie jest niesamowicie złożony oraz rozbudowany i stał się podstawą nowoczesnego kapitalizmu. Określenie odpowiednio dopasowanej strategii indywidualnie dopasowanej do Twojej firmy przyniesie Twojemu biznesowi sukces w osiągnięciu celów, które pragniesz osiągnąć. 

 

Marketing internetowy jest bardzo złożony i wymaga od nas skutecznej kampanii reklamowej, która obejmuje zdecydowanie więcej, niż tylko jeden kanał dotarcia do odbiorców, a w tym przepisie na sukces koniecznie musi znajdować się nieustanny kontakt z klientem i bycie dokładnie tam, gdzie on. Przekonaj się sam o magicznej mocy marketingu internetowego i pozwól swojej firmie na czyste zyski!