Nowe SEO nadchodzi, poznaj najlepsze metody na 2021

Data: 22 marca, 2021

Nowe SEO nadchodzi, poznaj najlepsze metody na 2021

Ruch organiczny pochodzący z wyszukiwarek jest głównym motorem sprzedażowym w sklepach internetowych w różnych branżach, a konkurencji nie ubywa. Jak zatem skutecznie przyciągnąć do witryny odpowiedni ruch o wysokiej jakości? Jedną z ważniejszych rzeczy, które możesz zrobić to wdrożenie optymalizacji technicznej. Ten post, przedstawia zbiór najlepszych metod SEO na 2021 r. dzięki którym Twoja witryna może znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania Google.

SEO w 2021 roku

Optymalizacja wyszukiwarek stale się zmienia. Aby nadążyć za konkurencją, przed wdrożeniem którejkolwiek z poniższych praktyk należy zrozumieć, co się zmieniło.


Co nowego?


Po pierwsze, w SEO nie chodzi już tylko o słowa kluczowe. Rzecz jasna, nadal ma to ogromne znaczenie.


Nadal powinieneś pomyśleć o tym, czego użytkownicy będą prawdopodobnie szukać i dostosowywać swój content. Badanie słów kluczowych może być nadal pomocne w planowaniu treści i odkrywaniu tematów do omówienia.


Jednak algorytm Google stał się znacznie mądrzejszy w identyfikowaniu kontekstu i przetwarzaniu języka naturalnego. Oznacza to, że nie musisz skupiać się na słowach kluczowych tak bardzo, jak kiedyś. Bez tego Google może określić, o czym jest Twój post. Google stał się bardziej „ludzki”, co może być… przerażające.


Dzięki „zamiarowi wyszukiwania” Google bada teraz motywację i cel wyszukiwania, a następnie odpowiednio kategoryzuje treści, które są zgodne z tym zamiarem.


Jeśli ostatnio korzystałeś z Google, prawdopodobnie zauważyłeś, że do stron wyników wyszukiwania dodano wiele nowych elementów. Karuzele produktów, karty informacyjne (dające natychmiastową odpowiedź na Twoje wyszukiwanie), powiązane pytania, tabele porównawcze, a nawet linki do filmów i podcastów.


Dzieje się tak, ponieważ Google wie, że prawdopodobnie szukasz różnych rzeczy w zależności od kontekstu wyszukiwania. Na stronach wyników wyszukiwania będą wyświetlane różne treści w zależności od zamiaru, jaki Google wywnioskował z wyszukiwania.


Aby Twoja treść została oceniona, musisz wiedzieć, jakie treści Google już ocenia pod kątem tych terminów, a następnie stworzyć lepszą, zoptymalizowaną pod kątem SEO treść w tych formatach. Musisz jednak również zrozumieć, dlaczego dana osoba szuka tego, czego szuka, i tworzyć treści, które odpowiadają na ich pytania i są dostosowane do miejsca podejmowania decyzji i procesu badawczego.


Ogólnie rzecz biorąc, powinieneś nadal wyszukiwać i kierować na słowa kluczowe, aby móc tworzyć treści na odpowiednie tematy związane z Twoją branżą / niszą, aby pozycjonować stronę i przyciągać wysokiej jakości ruch z powrotem do Twojej witryny.


Zawsze pamiętaj, że piszesz dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek. A jeśli masz wątpliwości, nadaj priorytet temu pierwszemu.

Zacznij od podstaw

najlepsze metody seo w 2021

Teraz, gdy jesteś już na bieżąco ze zmianami, porozmawiajmy o naprawdę sprawdzonych metodach SEO na 2021 r

W następnej sekcji omówiono zaawansowane taktyki, z których korzystają obecnie specjaliści od pozycjonowania, co da Twojej firmie dużą przewagę.

Tagi tytułów, opisy meta i nazewnictwa adresów URL

Nie pozwól, aby terminologia SEO Cię onieśmielała – upewnij się, że tytuł Twojego posta, opis, który pojawia się pod nim w wynikach wyszukiwania Google, oraz fragment adresu URL Twojego posta są zoptymalizowane wokół wyrażenia kluczowego, na które kierujesz reklamy.

Dodaj tagi obrazów ALT

Zapewnienie dostępności witryny internetowej dla użytkowników niepełnosprawnych to nie tylko najlepsza metoda SEO na 2021 r., ale także najlepsza praktyka przy tworzeniu stron internetowych w ogóle. Jednym z głównych sposobów, w jaki możesz to zrobić z perspektywy SEO, jest dodanie tagów ALT do wszystkich swoich obrazów.


Te tagi po prostu opisują, co przedstawia obraz. Na przykład zdjęcie piłkarza strzelającego bramkę mogłoby nazywać się następująco: „Zawodnik Bayernu zdobywa bramkę w meczu z Borussią”. Ten opis jest używany przez wyszukiwarki do określenia, o czym jest obraz, a następnie jest odczytywany osobom z wadami wzroku.

Zadbaj o linkowanie wewnętrzne

Linki są podstawą algorytmu wyszukiwania Google. Pomagają określić, o czym jest strona i jak wiarygodne jest to źródło.


Wszystko sprowadza się do cytatów z artykułów naukowych – im więcej osób odwołuje się do artykułu naukowego, tym bardziej autorytatywny jest on w społeczności.


Google stosuje tę samą filozofię w odniesieniu do linków – im więcej witryn prowadzi do treści, tym bardziej autorytatywne są one postrzegane przez Google i tym wyższa będzie pozycja w rankingu.


Pozyskiwanie linków zwrotnych to z pewnością najlepsza praktyka SEO na 2021 rok. Warto pamiętać, że jeśli chodzi o linki wewnętrzne, najlepiej jest mieć kilka linków kierujących wewnętrznie do różnych treści.


Google używa linków, aby pomóc określić, o czym jest Twoja strona, więc dodając wewnętrzne linki do swojego wpisu, dajesz Google wyraźniejszy sygnał o treści twojego postu i dodatkowo pomagasz sobie w rankingu dla tego tematu.


W miarę upływu czasu Google będzie w stanie zobaczyć główne tematy Twojego bloga, poprawiając ogólny autorytet domeny i pomagając wszystkim treściom w rankingu.

Prawidłowe formatowanie SEO na stronie

Porozmawiamy o tworzeniu treści w dalszej części tego wpisu, ale na razie wiedz, że formatowanie postów na blogu ma ogromny wpływ na rankingi twoich treści.
Aby mieć pewność, że wysiłki związane z treścią i czas spędzony na wdrażaniu tych najlepszych metod SEO na 2021 r. zostaną wynagrodzone, musisz poprawnie sformatować swoje posty na blogu.


Oto jak to wygląda:

  • Używaj odpowiednio tagów nagłówków (H1, H2, H3 itp.), Aby Google miał zarys Twojego posta na blogu i mógł łatwo określić główne omawiane tematy. Pomaga to również użytkownikom przejrzeć Twoje treści i szybko przejść do interesującej ich części.
  • Pisz krótsze akapity – ludzie prawdopodobnie spieszą się ze znalezieniem potrzebnych im informacji i nie chcą czytać całej powieści. Postaraj się, by akapity były krótkie, aby rozdzielić treść i sprawić, by post na blogu był mniej onieśmielający.
  • Dołącz znaczniki graficzne ALT do wszystkich obrazów. Generalnie powinieneś używać obrazów we wszystkich swoich postach na blogu – blogi z obrazami mają większe zaangażowanie niż te bez. Kto nie woli książek z obrazkami?
  • Użyj głównego słowa kluczowego w pierwszym akapicie swojego bloga (najlepiej w pierwszym zdaniu). W ten sposób zarówno Google, jak i osoba czytająca Twój post od razu wiedzą, o co chodzi.
  • Użyj kombinacji linków wewnętrznych i zewnętrznych. Linki zewnętrzne świetnie nadają się do cytowania wszelkiego rodzaju danych lub roszczeń, a ponadto pomogą Google określić, o czym jest Twój artykuł. Wewnętrzne linki do podobnych treści pomogą utrzymać czytelników w witrynie i podniosą ogólny autorytet SEO w Twojej witrynie.
  • Wyczerpujące treści – Google preferuje treści w dłuższej formie. Szczególnie w przypadku artykułów, które zajmują pozycję na pierwszej stronie wyszukiwania. 
  • Upewnij się, że Twoja witryna jest szybka i przyjazna dla urządzeń mobilnych – możesz użyć Google Search Console, aby sprawdzić, czy w Twojej witrynie są jakieś błędy związane z obsługą na urządzeniach mobilnych, oraz PageSpeed ​​Insights, aby zobaczyć, jak szybka jest Twoja witryna.

Zaawansowane i sprawdzone metody SEO

optymalizacja techniczna SEO

Aby przenieść sprawy na wyższy poziom, porozmawiajmy o czynnikach technicznych, które mają wpływ na Twoją witrynę, oraz o aktualnych sprawdzonych metodach technicznego SEO.


Głównym tematem, który tutaj omówimy, jest szybkość witryny i sposoby jej ulepszenia. Google nieustannie zwiększa znaczenie szybkiej witryny internetowej w swoim algorytmie i planuje aktualizację algorytmu w maju 2021 r., która dotyczy szybkości Twojej witryny.


Google twierdzi, że prędkość witryny jest jednym z najwyższych czynników w rankingu, których używa do sortowania witryn.


Co więcej, szybkość witryny ma ogromny wpływ na to, jak długo pozostaną na niej użytkownicy – ostatnie badanie przeprowadzone przez Google wykazało, że 53% odwiedzających witrynę mobilną opuszcza stronę internetową, jeśli nie załaduje się ona w ciągu trzech sekund.


Jak więc sprawić, by Twoja witryna była szybka? Przejdźmy od razu do tego.

Optymalizacja rozmiarów plików graficznych

Jednym z najszybszych, najłatwiejszych i najmniej technicznych sposobów na przyspieszenie witryny jest odpowiednia optymalizacja wszystkich rozmiarów plików graficznych w witrynie.


Są to zwykle jedne z większych zasobów (wraz z filmami), które tworzą witrynę internetową i mogą mieć ogromny wpływ na szybkość ładowania witryny.


Po pierwsze, zawsze pamiętaj o rozmiarze pliku obrazu, zanim prześlesz go do swojego CMS. Aby zmniejszyć rozmiary plików graficznych, po prostu użyj narzędzia takiego jak imagecompressor.com, aby skompresować obrazy przed przesłaniem ich do witryny. Kompresja obrazów zmniejsza całkowity rozmiar pliku (czasami o około 80%!) Przy minimalnej utracie jakości.


Zalecamy zawsze kompresowanie obrazów – możesz nam podziękować później.

Włączanie pamięci podręcznej witryny

To kolejna szybka aktualizacja, którą możesz wprowadzić w swojej witrynie, która będzie bardzo pomocna w zwiększaniu szybkości witryny.


Zasadniczo, włączając pamięć podręczną, pozwalasz przeglądarkom na zapamiętanie i zatrzymanie zasobów z Twojej witryny w przeglądarce. W ten sposób przeglądarka nie musi ponownie ładować każdego zasobu i wiersza kodu z Twojej witryny, gdy ludzie ją przeglądają.


To znacznie zwiększy szybkość Twojej witryny i zapewni znacznie lepsze wrażenia odwiedzającym.


Może to być już domyślnie włączone w Twojej witrynie przez dostawcę usług hostingowych, więc skontaktuj się z nim przed dokonaniem jakichkolwiek aktualizacji. Jeśli tak nie jest, możesz użyć wtyczki WP Rocket, aby szybko skonfigurować buforowanie witryny.

Opóźnienie czasu wykonania JavaScript

Do uzyskania naprawdę dobrych wyników w testach szybkości, musisz zarządzać wszystkimi kodami śledzenia i skryptami w swojej witrynie.


W szczególności musisz opóźnić je do pełnego załadowania całej strony, aby nie kolidowały z początkowym renderowaniem witryny. 


Aby to zrobić w WordPress, zalecamy użycie wtyczki o nazwie WP Rocket.


Stamtąd możesz wprowadzić nazwy swoich skryptów (takich jak Google Analytics, Facebook Pixel itp.) I ustawić je tak, aby opóźniały wykonanie do czasu załadowania strony. W WP Rocket jest ustawienie, które sprawia, że włączenie tej funkcji jest bardzo proste.

Wstępne ładowanie czcionek

Inną rzeczą, którą możesz być zaskoczony, która ma duży wpływ na szybkość witryny, są czcionki. Generalnie trzeba je pobrać ze źródła zewnętrznego (jak np. Google Fonts lub Adobe Fonts), co może spowolnić Twoją witrynę. Twoja strona ładuje pliki czcionek dla wszystkich różnych odmian czcionek, więc ten zasób można szybko dodać na serwerze hostingowym.


Aby czcionki ładowały się szybko, ustaw je na „wstępne połączenie” lub „pobieranie wstępne”, co poinstruuje przeglądarkę z wyprzedzeniem, aby szukała tych plików czcionek, gdy tylko ktoś kliknie link do Twojej witryny.


Domyślnie pliki czcionek nie są ładowane, dopóki nie będą potrzebne na stronie internetowej. Zwykle dzieje się to pośrodku wszystkich zasobów potrzebnych dla strony i utrudnia przeglądarce pobieranie innych zasobów do czasu załadowania plików czcionek.


Oto bardziej szczegółowy przewodnik dotyczący wszystkiego, co musisz wiedzieć o optymalizacji wydajności czcionek pod kątem szybkości witryny.

Zmniejszanie plików HTML, CSS i Javascript

Kompresja wszystkich plików HTML, CSS i Javascript, które tworzą Twoją witrynę to bardzo podobne do kompresowania obrazów, o którym mówiliśmy wcześniej.


Tym razem dotyczy to jednak tylko kodu Twojej witryny.


Aby to zrobić, zalecamy użycie wtyczki WordPress, takiej jak WP Rocket, do zminimalizowania plików. Bez względu na to, jakiego ustawienia pamięci podręcznej używasz, wdrożenie w witrynie powinno zająć tylko kilka kliknięć.


Po prostu pamiętaj, aby później wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki i dokładnie przejrzeć witrynę – czasami może to powodować problemy z renderowaniem, w zależności od konfiguracji witryny.

Struktura witryny

Powinieneś mieć bardzo prostą strukturę strony internetowej, która ułatwi Google indeksowanie Twojej witryny. Dzięki temu wszystkie Twoje strony będą miały linki prowadzące do nich, a odwiedzający będą mieli do nich tylko kilka kliknięć.

struktura-strony-internetowej

Chociaż możesz nie myśleć o infrastrukturze technicznej swojej witryny, jeśli chodzi o sprawdzone metody SEO, Google kładzie coraz większy nacisk na to, jak Twoja witryna działa dla odwiedzających. Zapewnienie, że Twoja witryna jest szybka i zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, jest teraz niezbędne.

Konsekwentnie twórz świetne, długie treści

Wreszcie, nie mogliśmy zakończyć tego postu bez omówienia znaczenia treści w strategii SEO.


Podsumowując, konsekwentne tworzenie świetnych treści jest kolejną z najważniejszych najlepszych metod SEO 2021 roku. Wszystkie taktyki omówione w tym poście nie pomogą Ci, jeśli nie napisałeś żadnych postów na blogu. Żeby robić to dobrze musisz znać swoich odbiorców, do których próbujesz dotrzeć. Kiedy już to wiesz, postaw się na miejscu potencjalnego klienta i zastanów się, o czym myśli na każdym etapie ścieżki zakupowej.


Następnie zbuduj swojego bloga wokół głównych tematów i problemów, które rozważa grupa odbiorców. 


Pamiętaj – SEO się zmienia. Kierowanie właściwego słowa kluczowego i umieszczanie go w artykułach określoną liczbę razy, nie jest już tak ważne, jak kiedyś. Jeśli bardzo dobrze omówisz główny temat, poprawnie sformatujesz tekst i zastosujesz się do wszystkich opisanych tutaj najlepszych praktyk SEO, Twoje wysiłki zostaną nagrodzone.


W razie wątpliwości pamiętaj, że piszesz dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek, a jeśli potrzebujesz profesjonalnej obsługi w tym zakresie napisz do nas