O to dlaczego twoja strona potrzebuje bazy wiedzy

Kategoria: Biznes i Marketing

Data: 10 kwietnia, 2021

O to dlaczego twoja strona potrzebuje bazy wiedzy

Badania pokazują, że ponad 50% Polaków robi zakupy online przynajmniej raz w miesiącu . Internet w coraz większym stopniu staje się głównym źródłem dla konsumentów – od płacenia rachunków, przez czytanie wiadomości, po zakupy online. Dlatego najlepszą rzeczą, jaką możesz teraz zrobić dla swojej witryny, jeśli jesteś firmą, która chce wykorzystać te źródło do generowania przychodów online, jest zainwestowanie w wysokiej jakości treści – zwłaszcza poprzez stworzenie firmowego bloga, lub bazy wiedzy.

Google udostępnia webmasterom szczegółowe instrukcje dotyczące tworzenia witryny przyjaznej dla SEO, zaczynając od następującej wskazówki:

„Dostarczaj wysokiej jakości treści na swoich stronach, zwłaszcza na swojej stronie głównej. To jest najważniejsza rzecz do zrobienia. Jeśli Twoje strony zawierają przydatne informacje, ich zawartość przyciągnie wielu odwiedzających i zachęci webmasterów do umieszczania linków do Twojej witryny ”.

Tworzenie treści wysokiej jakości to jednak ciężka praca, a badania pokazują, że największym wyzwaniem stojącym przed firmami próbującymi wykorzystać siłę content marketingu jest niewystarczająca ilość czasu i brak możliwości tworzenia angażujących treści. Budowa bazy wiedzy od podstaw wymaga obszernych badań, czasu i zasobów.

Kiedy współpracujesz z Prograffing, naszym celem jest stworzenie kompleksowej bazy wiedzy, która zapewni dodatni zwrot z inwestycji dla Twojej firmy. Nasze podejście zorientowane na wyniki oznacza, że ​​koncentrujemy się na mierniku, który jest dla Ciebie najważniejszy – Twoim wyniku .


Porozmawiaj z nami jeszcze dziś, aby dowiedzieć się, jak możemy pomóc Ci osiągnąć wymierne zwroty, tworząc wysokiej jakości treści dla Twojej firmy.

Czym jest baza wiedzy?

Centrum wiedzy to biblioteka online lub „pamięć podręczna” bogatych w informacje zasobów w celu angażowania, informowania, pomagania i wnoszenia wartości dla czytelników.


Twoja baza wiedzy zawiera wszystkie artykuły, oficjalne dokumenty, infografiki, filmy, e-booki, często zadawane pytania i inne zasoby dla Twoich klientów w jednym, łatwym w nawigacji miejscu.

Przykłady z centrum wiedzy:

Kluczowa wiedza klienta jest integralną częścią strategii marketingowej online, w której różne formy treści mają na celu przyciągnięcie klientów, czytelników i odwiedzających witrynę oraz prowadzenie ich przez różne etapy ścieżki konsumenta. Inbound marketing staje się coraz bardziej rozpowszechniony, ponieważ płatne reklamy są wypierane z biznesu z powodu nowoczesnego oprogramowania do blokowania reklam i negatywnych opinii konsumentów.


Chociaż ważne jest również prowadzenie bloga firmowego, artykuły i zasoby bazy wiedzy różnią się tym, że powinny mieć bardziej trwały charakter i być bardziej rozbudowane. Aby uzyskać pełne korzyści z bazy wiedzy, zawartość musi być odpowiednia, autorytatywna, informacyjna i – co najważniejsze – niepowtarzalna .

10 korzyści z bazy wiedzy

1. Wysoka jakość treści

Zasoby w centrum wiedzy, oprócz innych form marketingu treści poprzez posty na blogach, budowanie linków i kontakt z mediami społecznościowymi, zapewniają spersonalizowane, łatwe w nawigacji zasoby do poznania Twojej branży, Twojej firmy i tego, co masz do zaoferowania.


Innymi słowy, dajesz swoim klientom powód do pozostania w pobliżu i eksploracji Twojej witryny, co prowadzi do większego ruchu i wyższych współczynników konwersji.


Marketerzy, którzy tworzą trafne treści wysokiej jakości, doceniają odbiorców, którzy spędzają znacznie więcej czasu w swoich witrynach – średnio 36 sekund na artykuł. 

2. Autorytet domeny

Stały przepływ informacji, którymi można się dzielić, buduje wiarygodność i zaufanie wśród potencjalnych klientów. Wysokiej jakości treści wysyłają również sygnały do ​​Google, że Twoja marka jest autorytatywna i trafna, co pomaga podnieść rankingi w wyszukiwarkach. Wysokiej jakości treść, która przedstawia twoją wiedzę oraz autorytet, otwiera również możliwości dla linków z innych stron z powrotem do twojej. Ten ruch odsyłający i linki są ważnym elementem rankingów wyszukiwarek.


Google: „Jeśli Twoje strony zawierają przydatne informacje, ich zawartość przyciągnie wielu odwiedzających i zachęci webmasterów do umieszczania linków do Twojej witryny”.

3. Minimalne ryzyko

Tworząc bazę wiedzy, możesz kontrolować, ile pieniędzy i ile czasu jesteś w stanie zainwestować. Podobnie jak w przypadku większości działań marketingowych, im więcej włożysz, tym lepsze zwroty. Możesz jednak zacząć od niewielkiej początkowej inwestycji, aby zminimalizować potencjalne straty, dopóki nie zaczniesz widzieć zwrotów z marketingu treści.


Marketing treści kosztuje 62 procent mniej niż marketing wychodzący i generuje 3 razy więcej leadów.

4. Udostępnianie społecznościowe

Udostępniane treści (np. Za pośrednictwem Facebooka, Twittera, czy innych kanałów) pomaga wzbudzić zainteresowanie Twoją marką, co generuje pewnego rodzaju rozgłos, który rozprzestrzenia się w sieci. W połączeniu ze strategicznym kierowaniem na media społecznościowe zasoby centrum wiedzy mogą stać się viralowe, powodując wzrost ruchu w witrynie i konwersji.


Ponad 80 procent marketerów działających w obszarze inbound marketingu zwiększyło swoją koncentrację na mediach społecznościowych w ciągu ostatnich kilku lat.

5. Potencjał zwiększenia konwersji

Chociaż zawartość bazy wiedzy nie powinna być przekształcana w reklamę, artykuły i inne zasoby powinny subtelnie promować produkt lub usługę czytelnikom. Wdrażanie wezwań do działania (CTA) i strategii linków wewnętrznych umożliwia organiczny wzrost konwersji bez uszczerbku dla podstawowego celu, jakim jest informowanie klientów.


Współczynniki konwersji content marketingu są 6 razy wyższe niż tradycyjne metody marketingowe. 

6. Zdobywanie potencjalnych klientów

Oprócz zwiększonego potencjału konwersji, najwyższej klasy centrum wiedzy jest bardziej wydajne i skuteczne w zamykaniu lub pozyskiwaniu nowych potencjalnych klientów w porównaniu z tradycyjnymi technikami marketingowymi. Eksperci zasugerowali wiele możliwych przyczyn tej korelacji, ale większość zgadza się, że ma to coś wspólnego ze zwiększonym poziomem zaufania ze strony klientów zaangażowanych w treści ściśle informacyjne, bez zobowiązań.


Ponad 70 procent użytkowników wolało uzyskiwać informacje z artykułów, a nie z reklam firmowych. 

7. Reputacja marki

Użytkownik ocenia Twoją markę od chwili, gdy wyląduje w Twojej witrynie. Jeśli znajdą w Twojej bazie wiedzy materiał, który jest pomocny, angażujący i pouczający, będzie bardziej cenił Twoją markę. Kiedy zobaczą zawartość bloga u góry wyników wyszukiwania lub opublikowaną w mediach społecznościowych, Twoja marka będzie postrzegana jako bardziej autorytatywna i godna zaufania. Przede wszystkim kompleksowe prowadzenie bloga pokazuje odwiedzającym, że zależy Ci na pomaganiu im bez żadnych zobowiązań, co zwiększa lojalność klientów.


78 procent konsumentów zaufa Twojej marce, jeśli będziesz tworzyć bardziej spersonalizowane treści. 

8. Przewaga konkurencyjna

Trudno jest wyprzedzić swoją branżę, ale strategie content marketingowe, takie jak utworzenie centrum wiedzy, dają Ci przewagę nad konkurencją, pokazując, że angażujesz się w edukację swoich potencjalnych i potencjalnych klientów.


Kompleksowa baza wiedzy wypełnione wysokiej jakości treścią również daje Ci przewagę, pomagając Twojej witrynie zajmować czołowe miejsce na liście, ponad wszystkimi konkurentami.


Wydatki na marketing cyfrowy są na najwyższym w historii, co sprawia, że Internet jest największym medium reklamowym, wyprzedzając samą telewizję.

9. Ranking i możliwości ruchu

Opracowywanie treści z wykorzystaniem unikalnych wyszukiwarek za pomocą zasobów bazy wiedzy pomaga w budowaniu trwałych rankingów wyszukiwania poprzez:

  • Frazy kluczowe i linki wewnętrzne (zarówno krótkie, jak i długie)
  • Z czasem zwiększony ruch w witrynie
  • Regularnie publikowane treści będą skłaniać „roboty” Google do częstszego indeksowania witryny. Witryny z wąską treścią nie są indeksowane tak często.

Chociaż większa liczba zindeksowanych stron nie zawsze przekłada się na wyższe wskaźniki ruchu, z pewnością daje Ci więcej możliwości pozycjonowania strony i ważnych zapytań związanych z Twoją firmą.

Firmy, które inwestują w content marketing, mają 7,8 razy większy ruch niż firmy, które tego nie robią.

10. Wartość złożona

Choć zbudowanie kompleksowego centrum treści wysokiej jakości jest inwestycją wymagającą mnóstwa czasu, jest to jedna z najbardziej opłacalnych strategii content marketingowych w perspektywie długoterminowej i oferuje łączące się zyski.

Nawet jeśli Twoja baza wiedzy nie przynosi natychmiastowych rezultatów, zaczniesz widzieć wzrost w ciągu kilku miesięcy. Za rok lub dwa możesz łatwo uzyskać czterokrotnie większy zwrot z inwestycji. Ponadto inwestycja w pojedynczy artykuł może przynieść wielokrotne zyski w postaci autorytetu marki, budowania linków, ruchu w witrynie, obsługi klienta, konwersji i wielu innych obszarów, które zwielokrotniają zwrot z inwestycji.

Przykład marketingu treści w bazy wiedzy

Niezależnie od rodzaju działalności, którą zarządzasz, korzyści płynące z marketingu treści – a zwłaszcza zbudowania kompleksowego centrum wiedzy – mogą dotyczyć Ciebie. Jeśli masz klientów, lepiej uwierz w to, że mają pytania.


Inwestując w bazę wiedzy, możesz zapewnić sobie ten autorytet i być firmą, do której zwracają się Twoi klienci, gdy potrzebują odpowiedzi. Uruchomienie strategii marketingu przychodzącego jest tańsze, wydajniejsze i skuteczniejsze niż inne tradycyjne metody marketingowe.


Im szybciej zaczniesz inwestować w bazę wiedzy, tym szybciej zaczniesz widzieć pozytywne wyniki i zwroty. Niezależnie od tego, czy jesteś zainteresowany opracowaniem strategii marketingowej pod kątem większego ruchu, zwiększonych współczynników konwersji lub lepszych relacji klient / czytelnik, rozważ przewagę SEO dla swoich potrzeb w zakresie content marketingu.