Opis filmu reklamowego – Poczuj emocje dzięki treściom
Opis filmu reklamowego – mogłoby się wydawać, że nie jest znaczącym elementem naszej publikacji. Odbiorca zapozna się przecież z treścią video, więc po co wkładać wysiłek w tworzenie jej zarysu. Okazuje się, że takie podejście jest zgubne z kilku powodów. Nie chodzi już tylko o umieszczanie słów kluczowych, które pozwalają widzom odnaleźć naszą produkcję. Ciekawy opis filmu działa na wyobraźnię odbiorcy i jest swoistym dopełnieniem naszego video. Jak stworzyć treść, która będzie tworzyć spójną całość z filmem? Odpowiadamy.
Krok 1: Dostosuj opis do dynamiki filmu reklamowego
Jak już wspominaliśmy w naszych poprzednich publikacjach, tworząc filmy reklamowe, powinniśmy zadbać o odpowiednią dynamikę historii. Sprawa wygląda bardzo podobnie w przypadku opisu produkcji video. Kwiecisty język i zdania wielokrotnie złożone są wyjątkową formą wyrazu, która z pewnością robi wrażenie na niektórych czytelnikach książek. Czy w przypadku opisu filmu reklamowego warto stosować takie techniki?
Cóż, jeżeli jako twórca czujesz taką potrzebę, nikt nie może Ci tego zabronić. Zanim jednak zamienisz opis filmu w epistołę, zapoznaj się z naszymi radami, bo być może okażą się w Twoim przypadku cenne.
Tworząc film reklamowy, najwięcej uwagi poświęcamy właśnie temu procesowi. Chcemy, aby nasza produkcja zachwycała odbiorców, przez co pozostałe elementy naszej publikacji schodzą na dalszy plan. Niejednokrotnie możemy spotkać się z sytuacją, w której umieszczona w Internecie reklama nie jest opatrzona żadnym opisem. Nie jest to jednak dobra decyzja, bo o ile videocontent jest uwielbiany przez dzisiejszych internautów, o tyle nie powinniśmy zapominać o użytkownikach stawiających tekst ponad film.
Opis filmu reklamowego powinien odzwierciedlać dynamikę zastosowaną w filmie. Jeżeli produkcja przedstawia sielskie sceny z powolnymi przejściami oraz opatrzona jest klimatyczną muzyką, możemy pozwolić sobie na zabawę słowami oraz zastosowanie bardziej opisowych zdań. Jeżeli nasze video charakteryzuje się energetyczną ścieżką dźwiękową oraz dynamiczną zmianą ujęć, warto dostosować tempo tekstu właśnie do zastosowanych przez nas technik montażu.
Krok 2: Nie zapominaj o języku korzyści
Podczas pisania opisu filmu pamiętaj o wszystkich jego funkcjach. Nie skupiaj się na streszczaniu video reklamowego – w zamian za to postaraj się stworzyć dodatkową wartość promocyjną właśnie poprzez ten opis. Jeżeli tworzysz film reklamowy, który jest opatrzony napisami, powinieneś zrezygnować z duplikowania tych treści w opisie. Jeżeli zdecydujesz się na takie powtórzenie, tekst ten nie będzie miał kompletnie sensu. Co gorsza, możesz zaszczepić w swoich odbiorcach nawyk, że nie warto zaglądać do opisu, ponieważ znajduje się w nim dokładnie to samo co filmie.
Jak w przypadku wszelkich treści reklamowych, także i podczas tworzenia opisu, posługuj się językiem korzyści. Pamiętaj jednak, aby wykorzystywać go z rozwagą. Nie strzelaj jak z karabinu zaletami, jakie niesie za sobą używanie danego produktu lub skorzystanie z Twoich usług. W zamian za to skup się na sprecyzowanej grupie docelowej i przedstaw jej zarówno zalety Twojej oferty, jak i realne korzyści, jakie przyniesie klientom skorzystanie z niej.
Krok 3: Odpowiedz na potrzeby opowiadając historię
Stworzyłeś ciekawy film reklamowy. I co dalej? Jak sprawić, aby odbiorca Twojej produkcji poczuł pełnię satysfakcji, zapoznając się z nią? Odpowiedzią na te pytania jest historia. Jeżeli Twoje video promocyjne trwa około 60 sekund, może być Ci trudno wyrazić wszystko to, co chciałeś nim opowiedzieć. Nic nie szkodzi. Jak już wspomnieliśmy we wcześniejszej części artykułu, opis filmu reklamowego jest komplementarną częścią video produkcji.
Film nie powinien być przeładowany treścią, a o tym, jak napisać porywający scenariusz do takiej produkcji wspomnieliśmy w jednym z naszych poprzednich artykułów. W przypadku opisu video reklamowego nie musisz być już aż tak oszczędny. Tworząc go, możesz pozwolić sobie na nieco większą objętość tekstu, w którym stworzysz historię odnoszącą się do potrzeb swoich klientów.
Opis filmu reklamowego nie musi być nudny. Możesz posługiwać się w nim różnymi środkami stylistycznymi, dzięki którym stworzysz postaci oraz zbudujesz napięcie przy jednoczesnym przedstawieniu cech produktu. Obudzisz w ten sposób w odbiorcach emocje, a jak wielokrotnie udowadniano, to właśnie one motywują klientów do podejmowania decyzji zakupowych.