Pinterest – co to jest i jakie ma znaczenie dla marketingu?
W ciągu ostatniego roku Pinterest wygenerował 400% więcej przychodów z kliknięć niż Twitter i aż 27% więcej niż Facebook. Platforma wybija się na pierwsze miejsce wśród mediów społecznościowych, jeśli chodzi o działania marketingowe.
Pinterest – strzał w dziesiątkę
Jest to serwis społecznościowy umożliwiający zbieranie i udostępnianie wszystkich obrazów, które Cię interesują lecz nie tylko. Od pewnego czasu jest to również wyszukiwarka i narzędzie zwiększające produktywność. Dzięki stronie użytkownicy wizualnie mogą odkrywać nowe zainteresowania, przeglądając kolekcje innych.
Obecnie prowadzenie social media odgrywa ważną rolę w tworzeniu wizerunku przedsiębiorstwa w sieci. Pinterest oferuje firmom różnej wielkości unikalny sposób na promocję jako wyszukiwarka wirtualna doskonale nadaje się do poszukiwania nowych potencjalnych klientów. Pinterest można określić jako wizualną tablice korkową lub tablicę ogłoszeń, ale z narzędziami, które umożliwiają użytkownikowi organizację i tworzenie zakładek.
Jest to idealne narzędzie, którego potencjał nie został wykorzystany. Pinterest może okazać się najlepszym miejscem do promowania marki na niszowym rynku. Użytkownicy Pinteresta logując się na platformie szukają inspiracji. Chcą próbować nowych rzeczy, odkrywać nowe pomysły, znajdować świetne przepisy i często inspirować do kolejnego zakupu.
Użytkownicy Pinteresta to społeczność wchodząca w interakcję. Podejmują podobne działania jak na Facebooku czy Instagramie obserwują, lajkują i komentują posty. Z Pinteresta korzysta ponad 400 milionów osób każdego miesiąca.
Znaczenie dla marketingu
Pinterest jest miejscem w którym firmy dowolnej wielkości mogą rozwijać swoje marki i dbać o marketing. Z łatwością przedsiębiorstwa mogą poszerzyć bazy klientów. Będąc wysoce wizualnym medium Pinterest daje szansę na zaangażowanie konsumentów za pomocą bardzo kolorowych infografik i atrakcyjnych obrazów, które promują produkty i inne działania biznesowe.
Marketing na Pintereście składa się z zestawu pewnych taktyk, które włączają serwis do większej strategii marketingowej Twojej firmy w mediach społecznościowych, aby dotrzeć do nowych odbiorców i zwiększyć świadomość swoich marek i produktów.
Z Pinterestem dotarcie do nowych odbiorców i zwiększenie obecności w Internecie jest dużo łatwiejsze. Zwiększenie ruchu w witrynie lub sklepie internetowym firmy, zachęcenie do konwersji takich jak zapisanie do newslettera, sprzedaż biletów czy zakupy to jedne z elementów, które pozytywnie wpływają na wizerunek marki. Innym słowem używanie Pinteresta w biznesie może pomóc marce w dotarciu do wielu ludzi i zwiększenia przychodów firmy. Obecnie Pinterest posiada 459 milionów aktywnych użytkowników każdego miesiąca.
Strategia marketingowa na Pinterest
Początkowe działania firmy na Pintereście powinny zacząć się od nakreślenia strategii mediów społecznościowych. Co jednak oznacza stworzenie strategii marketingowej? Wyznaczenie celów, informacje o ogólnej grupie odbiorców Pinteresta i grupie demograficznej, która najprawdopodobniej będzie korzystać z tego kanału. Poznanie konkretnej grupy docelowej Twojej marki na Pintereście. Obserwowanie działań konkurencji działającej na platformie. Ustalenie jasnej strategii umożliwi rozpoczęcie pracy nad celami.
Zaangażuj użytkownika
Pinterest jest platformą wizualną, co za tym idzie efektywne wykorzystanie jej w biznesie oznacza tworzenie wysokiej jakości, angażujących treści wizualnych. Publikując treści na stronie użytkownik powinien wybierać zdjęcia pionowe o najwyższej jakości w proporcjach 2:3 przez co uniknie przycięcia grafiki. Zastosowanie odpowiednich opisów może pozytywnie wpłynąć na SEO.
Dodanie odpowiedniego contentu do zdjęcia powinno zachęcać użytkownika do kliknięcia w link. Najważniejszym elementem jest upewnienie się czy załączone linki działają oraz konsekwentne działanie. Publikacja zdjęć regularnie, tworzenie tablic i wypełnianie ich.
Pinterest to nie tylko posty statyczne
Pinterest daje możliwość udostępniania obrazów, ale nie tylko. Użytkownik ma możliwość dodawania filmów lub karuzel składających się z kilku zdjęć. Ponad połowa społeczności Pinteresta korzysta z platformy w poszukiwaniu nowych inspiracji. Decydując się na stworzenie tablic warto przemyśleć opcję tablicy z poradami lub inspiracjami, aby zapewnić odbiorcom zabawne i wartościowe treści. Zoptymalizuj swoje piny pod kątem SEO, czyli używaj słów, które umożliwią łatwiejsze odnalezienie Cię w wyszukiwarce.
Skutecznym sposobem w promowaniu marki są również reklamy, które umożliwiają użytkownikom reklamowanie treści na słowa kluczowe, zainteresowania, lokalizację, wiek oraz inne dane i kategorie. Reklamy pozwalają na dotarcie do określonych grup odbiorców. Istnieje wiele możliwości reklamowania pinów.
Poznanie języka Pinteresta, którym powinien posługiwać się użytkownik gwarantuje odniesienie sukcesu.