Reklama w Internecie w 2021 roku – Poznaj nowe trendy

Data: 30 grudnia, 2020

Reklama w Internecie w 2021 roku – Poznaj nowe trendy

Obecny rok miał wiele zawirowań w kwestii reklamowania i prowadzenia strategii marketingowych. Dużo RTM-ów w połączeniu z nasilonymi emocjami podczas lockdownu i przeniesieniu wszystkich działań do Internetu sprawiły, że nie wszystkie firmy przetrwały o własnych siłach. Jak wiemy dostosowanie do sytuacji było w 2020 roku kluczem do sukcesu.

Pandemia zmieniła wszystko. Branże, sklepy, firmy, a nawet samą reklamę w Internecie. Mocno ucierpiał przemysł lotniczy i branża turystyczna, którym zabrakło albo zabezpieczenia finansowego albo alternatywy zarobkowej.

Artykuł ten ma na celu uświadomienie Ci:

  • jak ważne praktyki PPC były w 2020 roku?
  • Z czego możemy wyciągnąć wnioski?
  • Jak zaplanować działania reklamowe w swojej firmie na 2021 rok?

Wszystko po to, aby nasza marka była bardziej rozpoznawalna i posiadała większą sprzedaż. Nie ważne, czy działasz w oparciu o agencję marketingową, czy sam budujesz zespół – ważne, aby wiedzieć co jest w trendzie i być bardzo elastycznym.

Ocena budżetu

Przewiduje się wzrost wydatków na reklamy cyfrowe w 2021 roku (wg. EMarketer). Co prawda, w porównaniu do całego roku, środki przeznaczane na e-marketing przez niektóre branże znacznie spadł.

Reklamodawcy poprzez rutynę czasami zapominają o stałej ocenie przeznaczonych środków na reklamę w Internecie. Kampanie o niskiej wydajności powinny zostać usunięte, aby wprowadzić nowe i bardziej aktualne kampanie reklamowe. Warto przeanalizować konkurencję i określić, czy istnieje możliwość pozyskania dodatkowego ruchu, który pomoże nam w zdobywaniu większej rozpoznawalności.

Testuj nowe funkcje i platformy

Większość marketerów prowadzących strategie w oparciu o reklamy PPC lub Facebook/Instagram powtarzają, że najlepiej testować kilka rozwiązań. Nie zawsze wiemy, co akurat wpisze się w odpowiednią reklamę dla odbiorcy. “Pompowanie” pieniędzy w całoroczną reklamę przyniesie słabszy efekt, niż sprawdzanie kilku testowych kampanii PPC i zoptymalizowaniu tej z największym zyskiem.

Elastyczność i testowanie nowych możliwości tylko wzbogaci wizerunek firmy. Koniecznie zobacz jakie narzędzia ma Pinterest, Amazon, Snapchat i LinkedIn. Wschodzący TikTok może okazać się korzystny w Influencer Marketingu. Wyjście “ze strefy komfortu” jest czymś, co w 2020 roku było najczęściej zauważane w przypadku pandemii wirusa covid-19.

Obecnie stworzona została możliwość reklamowania i oznaczania produktów na Facebooku. Poprzez katalog można dodać cennik danych produktów lub usług. Zachęcamy do stworzenia własnego sklepu na FB, gdyż ma same pozytywne opinie.

Zrozumieć publiczność i ścieżkę zakupową klienta

Do jakich odbiorców dążysz w 2021 roku? Ważnym atutem będzie większe skoncentrowanie na grupie docelowej, postawienie się w miejscu klienta i poznanie jego perspektywy od początku poznania marki i produktu. Jako reklamodawca dostosuj swoje działania marketingowe PPC do podróży kupujących. W ten sposób wyprzedzisz konkurencję. Najlepiej, jeśli wyobrazisz sobie klienta oraz jego wszystkie możliwości zakupu oraz metody podjęcia zakupowej decyzji. Pomyśl o tym:

  • Czego szuka Twój klient
  • Gdzie najczęściej wchodzi w interakcję z Twoją firmą
  • Ile i jak długo trwa proces zakupu.

Wspaniałym przykładem jest sklep IKEA, który pomimo pandemii znakomicie angażuje swoich odbiorców kampanią reklamową oraz “ludzkim” podejściem do każdego klienta. Firma zna jego potrzeby i utożsamia się z grupą docelową.

Odpowiednie komunikaty reklamowe

W 2021 roku przyjdzie nam od nowa przyjrzeć się kim są Twoi klienci jako ludzie. To już nie tylko zbieranie danych. Istotne jest, żeby przekaz był lepszy i trafniejszy. Podejście z dokładniejszą emocją do człowieka i zaangażowanie go do swojej kampanii jak do historii, w której się znajduje. W nowym roku stworzenie skutecznej reklamy Internetowej w dużej mierze zależne będzie od kreatywności marketingowców. Kreatywność to siła napędowa reklamy, w której klient odzwierciedla swoje emocje i angażuje się bezpośrednio w nią.

Dodatkowo przewiduje się jeszcze większą optymalizację i ukierunkowanie na elastyczne reklamy w wyszukiwarce (RSA). Copywriterzy ponownie zostaną docenieni w procesie tworzenia reklamy internetowej. Potwierdzenie korzyści z wprowadzenia RSA w 2019 roku znajdziemy w niniejszych testach:

  • Testy beta Ad Zooma dały 53,1% wzrost współczynnika konwersji dla RSA.
  • Adalysis przeprowadziło test porównawczy, w którym RSA stworzyły lepszy CTR w porównaniu z rozszerzonymi reklamami tekstowymi we wszystkich obszarach.
  • Practical Ecommerce sprawdziło, że koszt kliknięcia i koszt konwersji były efektywniejsze przy użyciu funkcji RSA Google Ads.

Optymalizacja reklam Google Ads

Większa automatyzacja sprawiła, że sztuczna inteligencja (AI) dokładniej dociera do odbiorców, nawet w końcowym momencie zakupu. Nowe technologie potrafią przewidzieć CTR (współczynnik klikalności) i konwersje, przyczyniając się do większej przestrzeni działu marketingu na kształtowanie reklamy i jej przekazu.

Jednym z głównych rozwiązań stosowanych do zwiększenia skuteczności reklam jest Google Smart Bidding. Automatyczne “strategie ustalania stawek” oparte na systemie uczącym się pomagają w zwiększeniu wydatków na reklamy poprzez inteligentne określanie stawek. Działając zgodnie z wytycznymi Google, kampania zostanie zoptymalizowana znacznie szybciej przez AI, niż ręczne poprawki. 

Dostosuj swoją stronę do urządzeń mobilnych

Jeśli chcesz odnieść sukces – zadbaj o witrynę, która będzie dobrze widoczna na urządzeniu mobilnym. Dużo firm tego nie zrobiło, a pewnego badania wynika, że aż 92% dorosłych Polaków korzysta ze smartfonów, 70% młodych ludzi częściej sięga po telefon niż jakakolwiek osoba po laptop czy komputer (tylko 44%).

Dużo osób nigdy nie odwiedziło własnej witryny na telefonie. Przetestuj i przejrzyj wrażenia mobilne na swoim przykładzie, zwłaszcza że coraz więcej osób korzysta z mobilnych urządzeń, niż z komputerów stacjonarnych. W 2021 roku te działania będą kontynuowane.

Z jeszcze jednej strony jest to istotne. Zalecamy poprawę interakcji z klientami poprzez urządzenia mobilne. Poprzedni rok pokazał nam, że smartfony są najbliżej naszych klientów.

Oceń swój sposób zgłoszeń

Możliwe, że korzystasz z tych samych raportów dotyczących wyników, a sprawozdań nie zmieniałeś od lat. Należy ponownie ocenić kluczowe wskaźniki PPC i dodać je do raportu. Google usunęło w tym roku dane średniej pozycji i podsuwa pomysł, aby użyć zamiast tego wskaźnika najwyższych wyświetleń w wyszukiwarce. Sprawdź lepiej, czy nadal korzystasz z tych danych oraz jakie informacje są przydatne i co nowego można dodać. Możesz użyć dodatkowych narzędzi, jakie posiada Edytor Google Ads. Nowa aktualizacja pomaga sprawdzać skuteczność reklam. Wprowadzono między innymi ulepszenia elastycznych reklam w wyszukiwarce i obsługę rozszerzeń graficznych.

Sprawdź reklamy wideo

Wprowadzając kampanie wideo w Google Ads, możesz szybko i skutecznie dotrzeć do szerokiej puli odbiorców. YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie. Zasięg rynkowy YouTube w USA wynosił 90% w 2019 roku.

Warto postawić na reklamy wideo, ze względu na kilka opcji:

  • TrueView In-Stream, które można pominąć
  • Bumpery reklamowe
  • TrueView In-Stream, których nie można pominąć
  • TrueView Discovery
  • Outstream
  • reklamy w banerze masthead.

Sprawdź jak tworzy się kampanie wideo lub skontaktuj się z nami w celu konsultacji i nawiązania współpracy.

Ograniczenie dostępności danych przez Google i politykę prywatności

Możliwość pozyskiwania informacji na temat grup docelowych, słów kluczowych, czy danych demograficznych jest niezbędna dla marketerów kampanii PPC. Te informacje pozwalają na optymalizację i analizę reklam internetowych. Od teraz prawdopodobnie mniej danych będzie dostępnych w narzędziach analitycznych Google.

Google ogranicza dostępność danych wyszukiwania oraz informacji o zapytaniach w celu stosowanego raportu wyszukiwanych haseł. Zobaczysz tylko dane dotyczące “wyszukiwanych przez znaczną liczbę użytkowników”. Zmiana ta jest przyczyną sporego zamieszania na forach PPC. Na świecie jest obecnie dość duża obawa, jakie dane otrzymuje o nas Google.

Obecnie kalifornijski gigant ogłosił, że wszystkie firmy mogą bezpłatnie sprzedawać przez wyszukiwarkę. Jest to duża szansa dla firm, które do tej pory tylko marzyły o wejściu w rynek reklam produktowych w Google. Reklamy produktowe generują nawet 76% wydatków na reklamy w sieci wyszukiwania (wg Smart Insights). Zalecamy rozszerzenie swoich kampanii o bezpłatne oferty i odpowiednie ich zoptymalizowanie, aby dotrzeć do jak największej grupy docelowej i zwiększyć liczbę konwersji.

Reklama internetowa w 2021 roku – Co dalej?

Większość danych w tym artykule to prognozy, stąd mamy nadzieję, że pozytywne nawyki będą nadal praktykowane i nie zostanie nam aż tak utrudniony dostęp do informacji.

Z drugiej strony dzięki większej trudności na rynku lepiej poradzą sobie firmy, które będą miały znakomitych marketerów PPC lub zasięgną rad agencji marketingowych.

Jeśli macie swoje spostrzeżenia na nowy rok, dajcie znać w komentarzach. W razie pytań zachęcamy do kontaktu z działem Prograffing.