SEO czy PPC? Obierz strategię marketingową na początku drogi!

Data: 19 sierpnia, 2020

SEO czy PPC? Obierz strategię marketingową na początku drogi!

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek – może pomóc w utrzymaniu wyższej pozycji przez dłuższy czas. Treści organiczne znalezione za pośrednictwem wyszukiwarek mają większe szanse na kliknięcie i zaufanie odbiorców, są bardziej skuteczne w przypadku wyszukiwań lokalnych i mogą zwiększyć Twoją obecność w Internecie na dłużej. Z drugiej strony PPC – lub Pay-Per-Click – wymaga od Ciebie inwestowania pieniędzy na reklamę, aby Twoje treści trafiały do ​​odbiorców. Efekty są jednak natychmiastowe.

Oto kilka faktów dotyczących zarówno SEO, jak i PPC:

Trzy najlepsze płatne spoty reklamowe uzyskują 46% kliknięć na stronie. Według Power Traffick, trzy pierwsze linki na stronie wyników wyszukiwania (SERP) przechwytują prawie połowę całego ruchu dla tego słowa kluczowego. Dane te wspierają metodę PPC, ponieważ obejmuje kupowanie przestrzeni reklamowej na górze SERP.

Ponad 615 milionów urządzeń korzysta z Adblocka. Jako konsument, Adblock jest niesamowity: powstrzymuje wszystkie te niesamowicie ukierunkowane reklamy przed wyskakiwaniem na Twoim kanale na Facebooku. Jednak inwestowanie w płatne reklamy jako marketingowiec może być frustrujące, jeśli ogromna liczba docelowych konsumentów nigdy nie zobaczy Twojej reklamy.

Aktualizacje algorytmu Google nie wpływają na PPC. Chociaż nie jest to statystyka jako taka, dużą zaletą PPC jest to, że jest odporny na zmieniający się algorytm rankingu SERP Google. W 2018 roku Google poinformował, że zaktualizował swój algorytm 3234 razy! Jeśli korzystasz z metody SEO, musisz dostosować optymalizację treści, aby uzyskać lepszą pozycję w rankingu zgodnie ze zaktualizowanymi wymaganiami algorytmu.

75% osób twierdzi, że łatwiej jest znaleźć to, czego szukają, w płatnych reklamach. Przyczyną tego, że pierwsza strona wyników wyszukiwania – zwłaszcza kilka trafień – uzyskuje zdecydowaną większość kliknięć, jest połączenie łatwości użytkowania i znajdowania tego, czego szuka osoba wyszukująca. Licytowanie docelowych słów kluczowych za pośrednictwem PPC spełnia obie te potrzeby: płatne reklamy są łatwe do znalezienia na górze SERP i odpowiadają na pytanie wyszukującego.

Prawie 80% użytkowników ignoruje płatne reklamy w wynikach wyszukiwania. Ludzie wolą linki organiczne bardziej niż płatne.

SEO napędza 30% ruchu i 20% przychodów. Zwrot z inwestycji z SEO kumuluje się w miarę upływu czasu, gdy twórcy treści uzyskują autorytet i rozpoznawalność. Potencjalni klienci często odwiedzają witrynę więcej niż jeden raz przed wypełnieniem formularza lub dokonaniem zakupu, więc wyższa pozycja w rankingu dla większej liczby słów kluczowych zwiększa prawdopodobieństwo konwersji w czasie.

36,2% konsumentów rozpoznaje linki, które są płatnymi reklamami, ale ich nie klika. Wielu użytkowników wyszukiwarki nie jest w stanie odróżnić płatnych reklam od bezpłatnych linków – w rzeczywistości tylko połowa wyszukiwarek prawidłowo identyfikuje reklamy. Mimo to konsumenci nadal wolą linki organiczne niż PPC.

Pozycjonowanie organiczne jest około 5,66 razy lepsze niż płatne reklamy w wyszukiwarce. Współzałożyciel HubSpot, Brian Halligan, gorąco wierzy w strategię opartą na organicznych podstawach, zapewniającą długowieczność i wysoką wydajność konwersji. Zgodnie z filozofią marketingu przychodzącego HubSpot, płatny marketing wychodzący przerywa widzom zasięg, którego nie chcą, podczas gdy optymalizacja organiczna przyciąga konsumentów treściami, które kochają.

Którą formę pozyskiwania odbiorców uważasz za bardziej opłacalną?

  • Pozycjonowanie w wynikach organicznych (100%, 2 Głosów)
  • Płatne reklamy w sieci wyszukiwania (0%, 0 Głosów)