Słowa kluczowe na YouTube – wszystko, co musisz wiedzieć

Kategoria: Filmy reklamowe

Data: 10 czerwca, 2022

Słowa kluczowe na YouTube – wszystko, co musisz wiedzieć

Luty 2005 – to właśnie wtedy wszystko się zaczęło. Trójka przyjaciół rozpoczęła pracę nad nową platformą, która już w maju tego samego roku została udostępniona szerszej publiczności. Jak donoszą statystyki, na YouTube istnieje już 51 mln kanałów, a 29 tys. posiada więcej niż 1 mln subskrypcji.

 

Nic w tym dziwnego, że tak wiele firm postanawia rozpocząć swoją działalność na YouTube, publikując tam filmy reklamowe, videorecenzje czy filmy produktowe. Mimo że treści video pojawiają się stosunkowo wysoko w wynikach wyszukiwania Google, warto zadbać o odpowiedni dobór słów kluczowych, aby jeszcze bardziej wzmocnić ten efekt. Zapoznaj się z naszym artykułem, aby poznać tajniki pozycjonowania na YouTube. 

Słowa kluczowe na YouTube

Publikowanie na YouTube jest doskonałym sposobem na dotarcie do nowych klientów. Filmy reklamowe w przystępny sposób zaprezentują Twoją ofertę czy też przedstawią produkty. O ile pozycjonowanie w przypadku wyszukiwarek nikogo nie dziwi, o tyle wykorzystanie słów kluczowych na YouTube nie jest aż tak oczywiste. Okazuje się jednak, że ta platforma do publikowania video funkcjonuje na zbliżonych zasadach co Google. Co je łączy?

 

Przede wszystkim to, że wykorzystanie danych słów kluczowych podbija pozycję danej treści w wynikach wyszukiwania. W przypadku YouTube niezwykle przydatnym narzędziem może okazać się YouTube Research Insights, dzięki któremu jesteśmy w stanie przeprowadzić dogłębną analizę słów kluczowych. Dodatkowym atutem tego narzędzia jest fakt, że możemy używać go bezpośrednio w YouTube Studio. 

Dane w YouTube Research Insights – czego się dowiesz?

Korzystanie z YouTube Research Insights przynosi wiele korzyści. Jako twórca możesz zapoznać się z danymi dotyczącymi zachowań użytkowników z ostatnich 28 dni. Analiza tych informacji umożliwi Ci jeszcze lepsze targetowanie treści publikowanych na YouTube. Czego dowiesz się z YouTube Research Insights?

 

Przede wszystkim, pozwoli Ci dowiedzieć się, jakie frazy są często wyszukiwane na YouTube oraz czego poszukują na tej platformie Twoi odbiorcy. Ponadto, Youtube Research Insights umożliwia sprawdzenie wolumenu każdego zapytania oraz frazy, w których występują luki contentu. 

Jak znaleźć YouTube Research Insights w YouTube Studio

Dostanie się do YouTube Research Insights, czyli karty “Badania” jest niezwykle proste i możesz dokonać tego w kilku prostych krokach.

 

  • Zaloguj się do YouTube Studio,
  • Następnie, przejdź do sekcji “Statystyki”,
  • W menu znajdującym się u góry wybierz “Badania”.

 

W tym momencie możesz już wyszukiwać interesujące Cię informacje. Jakie dane uzyskasz dzięki karcie “Badania”?

YouTube-Research-Insights-karta-batadnia-you-tube-filmy-reklamowe
Źródło: YouTube Studio

Raport wyszukiwań na YouTube

W karcie “Badania” masz możliwość wygenerowania raportu dotyczącego najczęściej wyszukiwanych fraz przez użytkowników YouTube w ciągu ostatnich 28 dni. Dowiesz się z niego również jakie luki w treściach występują na tej platformie. Jak zagospodarować taką wiedzę?

 

Przede wszystkim, tworzenie w danej niszy może okazać się skutecznym sposobem na dotarcie do nowych klientów. Nagrywanie na rzadko poruszane tematy nie zawsze musi być jednak korzystne. Podczas tworzenia na YouTube, przede wszystkim, należy pamiętać o tym, aby w trakcie nagrywania contentu nie zatracić siebie. Nie należy ślepo gonić za danymi tematami. Filmy reklamowe muszą być skuteczne, ale nie mogą być sztuczne. 

Treści wyszukiwane przez Twoich widzów

To sprawozdanie, tak jak poprzednie, umożliwia poznanie danych z ostatnich 28 dni i pokazuje najczęściej wyszukiwane przez Twoją grupę docelową hasła. W tym miejscu znajdziesz również słowa kluczowe związane z publikowanymi przez Ciebie treściami. Hasła te są podzielone względem wolumenu wyszukiwań oraz obszarów geograficznych. 

Zakładka “Zapisane”

Jest to miejsce w YouTube Research Insights, w którym wyświetlisz zapisane przez Ciebie hasła wyszukiwania. Klikając przycisk “Więcej” zobaczysz „Trendy Google” lub zgłosisz wyszukiwaną frazę. 

Czym jest “luka w treści” na YouTube 

Użytkownicy używają wyszukiwarki YouTube, aby znaleźć interesujące ich treści. Czasami zdarza się, że podczas wpisywania frazy nie uzyskają interesujących ich wyników, będą one bardzo odległe od ich oczekiwań lub okażą się niskiej jakości. Właśnie taka sytuacja prowokuje powstanie luki w treści. 

 

Funkcja wyszukiwania luki w treści daje szansę na wykrycie fraz z potencjałem, na których możesz wybić swój content. Dzięki temu narzędziu masz możliwość zagospodarowania przestrzeni na YouTube, tworząc filmy reklamowe. 

Dlaczego warto zadbać o SEO na YouTube?

Działanie w sieci wymaga zastosowania uporządkowanej, długoterminowej strategii. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona internetowa lub profile w Social Media trafiały do jak największej liczby osób, zadbaj o odpowiedni dobór i wykorzystanie słów kluczowych. Zarówno tworząc content tekstowy, jak i produkując filmy reklamowe, należy pamiętać o wypozycjonowaniu treści.

 

Search Engine Results Page (SERP), czyli strona wyników wyszukiwania w Google, pokazuje pozycję Twojej strony internetowej. Sytuacja na YouTube wygląda bardzo podobnie. Dobierając odpowiednie słowa kluczowe oraz stosując je podczas publikowania filmów, poprawisz widoczność swoich treści na tej platformie.

 

Karta “Badania” umożliwia Ci jeszcze lepsze poznanie Twoich widzów. Dzięki temu możesz lepiej targetować filmy, udostępniane na YouTube, osiągać większe wyświetlenia, a co za tym idzie, docierać do jeszcze większej grupy odbiorców.

 

Źródła:

https://www.tubics.com/blog/number-of-youtube-channels

https://support.google.com/youtube/answer/11962757?hl=en