Sprzedajesz przez Internet? Sprawdź rendery produktów
Dynamiczny rozwój świata oraz branży technologicznej wpłynął między innymi na sposób w jaki odkrywamy, porównujemy i kupujemy produkty. W momencie, gdy myślimy o konkretnej potrzebie z pomocą kierujemy się do naszych urządzeń mobilnych, co za tym idzie szukamy informacji, które mogą pomóc nam podjąć właściwą decyzję. Odnosi się to również do klientów biznesowych.
Wielkimi krokami zmierzamy w nową dekadę. Widzimy w niej zaawansowane technologicznie marki z interesującymi rozwiązaniami, które biją na głowę sprzedawców detalicznych i marki direct-to-consumer (DTC).
Render – co to jest?
Render to potoczna nazwa wizualizacji 3D. Wywodzi się od nazwy procesu, czyli „renderingu”. Z renderingiem spotykamy się również w innych dziedzinach grafiki oraz video np. w przypadku eksportowania video z programu do filmów. W skrócie render 3D jest procesem przeliczania stworzonego projektu do jego formy docelowej. W potocznym języku świata grafiki komputerowej przyjęło się, że przez rendery rozumiemy wizualizacje 3D.
Dynamiczny rozwój digital marketingu wymusza niejako na markach wykorzystywanie coraz to nowych rozwiązań do promowania się w Internecie. W obecnych czasach rendery 3D wykorzystywane są zarówno przez ogromne korporacje dysponujące wielomilionowym budżetem, jak i niewielkie przedsiębiorstwa. Dają one bowiem szansę na efektywne przedstawienie produktów w Internecie. Czym jest render 3D?
Render 3D jest to trójwymiarowy obraz produktu w formie cyfrowej wykonany przy pomocy dedykowanych do tego celu programów komputerowych. Rendering daje możliwość wymodelowania zarówno pojedynczych, niewielkich elementów, jak i złożonych projektów, np. osiedli domków jednorodzinnych. Rendery 3D dają możliwość przedstawienia obiektu w pełnej okazałości poprzez dokładne ukazanie detali.
Mimo iż rendering jest czasochłonny, zdecydowanie wart jest poświęcenia ze strony grafika. Z racji tego, że modelowanie od początku do końca tworzone jest cyfrowo, jesteśmy w stanie nadać naszym produktom niepowtarzalną formę. Umożliwia ono wzbogacenie oferty o unikatowe treści, których nie będzie posiadał nikt inny na rynku.
Jak wykorzystać render do promowania marki?
Render 3D umożliwia przedstawienie produktu w niezwykle realistyczny sposób. Odbiorcy naszych treści mogą poczuć się tak, jakby patrzyli na przedmioty czy miejsca w prawdziwym życiu. Wykorzystanie renderów 3D daje możliwość skonstruowania grafik produktowych, które w stu procentach powstają w programie komputerowym!
Wizualizacje 3D są chętnie wykorzystywane przez architektów i projektantów wnętrz. Umożliwiają one bowiem ukazanie atutów aranżacji, która w prawdziwym życiu jeszcze nie powstała. Doświadczony grafik jest w stanie tak zagrać światłem, tworząc render 3D, że trudno jest odróżnić cyfrowy obraz od zdjęcia przedstawiającego miejsce czy produkt.
Trójwymiarowe projekty, jakimi są rendery 3D, mogą być wykorzystywane do tworzenia projektów, które potencjalnie wydają się trudne do stworzenia na realnie istniejących produktach. Jeżeli chcemy uzyskać konkretny efekt, może okazać się, że o wiele lepszą opcją niż wielogodzinna sesja zdjęciowa będzie wykonanie renderu 3D.
Zmiana sposobu myślenia
Mimo, że firmy powoli dostosowują się do nowych realiów, tradycyjne marki w końcu zaczynają nadrabiać zaległości i eksperymentować z nowymi formami zaangażowania, zarówno online, jak i w salonach, aby zapewnić klientom bardziej atrakcyjne doświadczenia.
Klienci chcą oglądać wysokiej jakości wizualizacje, obracać przedmioty o 360 stopni, konfigurować produkty i przybliżać szczegóły. Innymi słowy, oczekują angażujących doświadczeń i cennych informacji, które ułatwią im podejmowanie decyzji.
Żyjemy obecnie w erze eksplozji informacji, a dostępność wysokiej jakości wiadomości za pośrednictwem kanałów cyfrowych znacznie ułatwiła kupującym samodzielne gromadzenie danych. Oznacza to, że sprzedawcy mają mniej możliwości wpływania na swoje ostateczne decyzje. Krótko mówiąc: przyszłość zakupów znajduje się w Internecie.
Rendering 3D vs sesja fotograficzna
W większości przypadków wizualizacje 3D tworzone za pomocą renderingu cyfrowego mogą być bardziej imponujące niż te wykonywane przez profesjonalnych fotografów. W rezultacie firmy meblarskie, sklepy jubilerskie (renderingi biżuterii dla sklepu internetowego, gdzie klient może potrzebować różnych kątów z różnymi kombinacjami metalu i kamienia) mogą zaprezentować potencjalnym klientom najlepszy możliwy obraz ich produktu.
Proces 3D umożliwia również łatwe zastosowanie różnego oświetlenia lub tła, a nawet pokazanie różnych materiałów i kolorów dla każdego elementu w bardzo realistyczny sposób.
Czy wiesz, że w sklepie IKEA towary renderowane stanowią 25% wszystkich produktów?
Co się dzieje, gdy trzeba dokonać zmian do następnego katalogu lub aktualizacji strony internetowej?
Jeśli chodzi o 3D Rendering, nie jest to skomplikowane, w porównaniu, gdy trzeba było zadzwonić do wszystkich z zespołu, aby zaprojektować i wykonać kolejną sesję zdjęciową.
Długoterminowy, cyfrowy rendering oszczędza dodatkowe koszty
Wizualizacje produktu tworzone za pomocą oprogramowania renderującego pomagają w procesie jego rozwoju na wiele sposobów. Pomagają „sprzedawać” pomysły lub koncepcje na długo przed ich istnieniem w formie fizycznej; przekazują klientom ważne informacje o produkcie, takie jak instrukcje dotyczące sposobu montażu lub użytkowania nowych produktów; pomagają inżynierom zidentyfikować problemy projektowe; oraz mogą skrócić czas wprowadzenia produktu na rynek.
Wyrenderowanie produktów 3D ma pewne przewagi w porównaniu z fotografią: może być mniej kosztowne w produkcji, może podkreślać szczegóły, które w przeciwnym razie byłyby trudne do uchwycenia, może ilustrować coś, co nawet jeszcze nie istnieje, a także może być łatwiej poprawione lub edytowane w późniejszym czasie, jeśli zmieni się coś w rodzaju schematu kolorów lub funkcji.