Sprzedajesz przez Internet? Sprawdź rendery produktów.

Kategoria: Wizualizacje 3D

Data: 26 października, 2020

Sprzedajesz przez Internet? Sprawdź rendery produktów.

Dynamiczny rozwój świata oraz branży technologicznej wpłynął między innymi na sposób w jaki odkrywamy, porównujemy i kupujemy produkty. W momencie, gdy myślimy o konkretnej potrzebie z pomocą kierujemy się do naszych urządzeń mobilnych, co za tym idzie szukamy informacji, które mogą pomóc nam podjąć właściwą decyzję. Odnosi się to również do klientów biznesowych.

Wielkimi krokami zmierzamy w nową dekadę. Widzimy w niej zaawansowane technologicznie marki z interesującymi rozwiązaniami, które biją na głowę sprzedawców detalicznych i marki direct-to-consumer (DTC).

Zmiana sposobu myślenia

Mimo, że firmy powoli dostosowują się do nowych realiów, tradycyjne marki w końcu zaczynają nadrabiać zaległości i eksperymentować z nowymi formami zaangażowania, zarówno online, jak i w salonach, aby zapewnić klientom bardziej atrakcyjne doświadczenia. 

Klienci chcą oglądać wysokiej jakości wizualizacje, obracać przedmioty o 360 stopni, konfigurować produkty i przybliżać szczegóły. Innymi słowy, oczekują angażujących doświadczeń i cennych informacji, które ułatwią im podejmowanie decyzji.  

Żyjemy obecnie w erze eksplozji informacji, a dostępność wysokiej jakości wiadomości za pośrednictwem kanałów cyfrowych znacznie ułatwiła kupującym samodzielne gromadzenie danych. Oznacza to, że sprzedawcy mają mniej możliwości wpływania na swoje ostateczne decyzje. Krótko mówiąc: przyszłość zakupów znajduje się w Internecie.

Rendering 3D vs sesja fotograficzna

W większości przypadków wizualizacje 3D tworzone za pomocą renderingu cyfrowego mogą być bardziej imponujące niż te wykonywane przez profesjonalnych fotografów. W rezultacie firmy meblarskie, sklepy jubilerskie (renderingi biżuterii dla sklepu internetowego, gdzie klient może potrzebować różnych kątów z różnymi kombinacjami metalu i kamienia) mogą zaprezentować potencjalnym klientom najlepszy możliwy obraz ich produktu.

Proces 3D umożliwia również łatwe zastosowanie różnego oświetlenia lub tła, a nawet pokazanie różnych materiałów i kolorów dla każdego elementu w bardzo realistyczny sposób.

Czy wiesz, że w sklepie IKEA towary renderowane stanowią 25% wszystkich produktów?

Co się dzieje, gdy trzeba dokonać zmian do następnego katalogu lub aktualizacji strony internetowej?

Jeśli chodzi o 3D Rendering, nie jest to skomplikowane, w porównaniu, gdy trzeba było zadzwonić do wszystkich z zespołu, aby zaprojektować i wykonać kolejną sesję zdjęciową.

Długoterminowy, cyfrowy rendering oszczędza dodatkowe koszty.

Wizualizacje produktu tworzone za pomocą oprogramowania renderującego pomagają w procesie jego rozwoju na wiele sposobów. Pomagają “sprzedawać” pomysły lub koncepcje na długo przed ich istnieniem w formie fizycznej; przekazują klientom ważne informacje o produkcie, takie jak instrukcje dotyczące sposobu montażu lub użytkowania nowych produktów; pomagają inżynierom zidentyfikować problemy projektowe; oraz mogą skrócić czas wprowadzenia produktu na rynek.

Wyrenderowanie produktów 3D ma pewne przewagi w porównaniu z fotografią: może być mniej kosztowne w produkcji, może podkreślać szczegóły, które w przeciwnym razie byłyby trudne do uchwycenia, może ilustrować coś, co nawet jeszcze nie istnieje, a także może być łatwiej poprawione lub edytowane w późniejszym czasie, jeśli zmieni się coś w rodzaju schematu kolorów lub funkcji.