Sprzedaż online: jak promować produkty i zarabiać na e-commerce?

Data: 16 marca, 2021

Sprzedaż online: jak promować produkty i zarabiać na e-commerce?

Zakupy przez Internet cieszą się olbrzymią popularnością. Zalet takiego modelu sprzedaży jest mnóstwo, jednak prawdziwy sukces najmocniej odczujemy, gdy zadbamy o wszystkie czynniki mające wpływ na ścieżkę zakupową klienta.

Oto kilka porad dotyczących sprzedaży online.

Przed wprowadzeniem produktu na rynek, warto udzielić odpowiedzi na poniższe pytania, które pomogą Ci ustalić plan:

  1. Dlaczego ten produkt jest ważny dla Twojej firmy, klientów i Twojego rynku?
  2. Jaką rolę odgrywa ten produkt w Twojej firmie? Na przykład, czy wypełnia lukę, zwiększa konkurencyjność lub spełnia określone wymagania klienta?
  3. W czym ten produkt jest lepszy oraz czym różni się od konkurencyjnych ofert? 
  4. Co składa się na sukces tego produktu i w jakich ramach czasowych? Pomyśl nie tylko o przychodach, ale o takich miarach, jak własność kategorii lub pozycja, preferencje dotyczące marki, ekspansja klientów.

Musisz zaplanować też to, gdzie produkt będzie sprzedawany; zastanów się, czy przewidujesz rabaty oraz to, jak wypadnie na tle konkurencji.

Promocja produktu

Jakie cechy powinien spełniać dobry przekaz informacyjny według marketingu?

  • Informacja. Osoby poinformowane o produkcie mają większe zaufanie również do marki
  • Konkurencja. Twoje reklamy powinny wyróżniać się na tle konkurencji, by nie wypaść z gry
  • Perswazja. Głównym celem reklamy jest wywołanie w odbiorcy potrzeby zakupu.

Uruchamiamy kampanię AdWords

Celem kampanii jest zwiększenie ruchu na stronie i promocja produktu. Należy pamiętać, że sama kampania nie sprawi, że zamówienia zaczną spływać, a sprzedaż rozkręci się sama. Podstawą skutecznej kampanii Google Ads jest odpowiednio przygotowana i zoptymalizowana strona internetowa. Bez dobrze wyglądającego i prostego w obsłudze serwisu internetowego pieniądze przeznaczone na reklamę będą zmarnowane. 

 

Profesjonalny sklep internetowy to podstawa sukcesu!

 

Ponad 80% firm posiada własną stronę internetową, większość z nich stawia też na marketing internetowy. Konkurencja jest jednak ogromna, dlatego należy zadbać o jakość strony internetowej. Nawet najlepiej skonfigurowana kampania reklamowa nie przyniesie efektów, jeśli nasza witryna jest źle zoptymalizowana. 

Jak przygotować stronę do kampanii Google Ads?

Dobrze zoptymalizowana strona internetowa to podstawa skutecznej kampanii reklamowej. Ocena jakości strony wpływa na wynik jakości kampanii, co przekłada się na skuteczność działań marketingowych. Wynik jakości ma też wpływ na częstotliwość wyświetlania reklam i na wysokość stawki CPC.

Na wynik jakości składają się 3 wskaźniki:

  • przewidywany współczynnik klikalności (CTR)
  • trafność reklamy
  • doświadczenie strony docelowej

Wraz z rozwojem handlu elektronicznego i rozwojem konkurencji wśród sprzedawców wkładanie wysiłku w marketing sklepu internetowego jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Co więcej skuteczna taktyka pozyskiwania odpowiednich użytkowników obejmuje różne kanały, które muszą być rutynowo sprawdzane, a wyniki nie nadejdą natychmiast.