Jak rozwinąć swój biznes za pomocą TikToka?

Kategoria: Social media

Data: 20 października, 2021

Jak rozwinąć swój biznes za pomocą TikToka?

Tik Tok – aplikacja, o której jeszcze 3 lata temu prawie nikt nie słyszał. Teraz? Jedna z najbardziej popularnych aplikacji na całym świecie, która posiada rzeszę swoich zwolenników. Codziennie rano, w pracy, po szkole czy wieczorem do snu – tysiące użytkowników uwielbia oglądać krótkie filmiki i być dzięki nim na czasie z najświeższymi trendami, które oferuje Tik Tok. Wiele osób się przed tym broniło – lecz Tik Tok bardzo szybko pochłonął cały świat dzięki temu, jakie treści oferuje

Jaki jest fenomen Tik Toka? 

Dlaczego jest tak popularny? Skąd się wzięła jego non stop rosnąca popularność? Otóż, wszystko to zasługa treści, które oferuje. Obsługa social media jest jest niesamowicie ważna w obecnych czasach! Ludzie są wzrokowcami – tekst, film czy grafika ma niecałe 15 sekund na złapania i zatrzymania zainteresowania użytkownika na stronie. Tik tok robi to w … 3 sekundy. 

 

W 85% filmiki na Tik toku trwają mniej niż 45 sekund. W obecnych czasach, nikt z nas nie ma czasu. Wchodząc na youtube i widząc wyświetlający się filmik, który ma 15 minut – często wycofujemy się z jego obejrzenia. Dlaczego? Ponieważ automatycznie myślimy, że jest za długi i nie będziemy poświęcać mu tyle czasu. Inaczej natomiast patrzymy na spędzenie tych 15 minut scrollując tablice Tik Toka i przy okazji oglądając 15 takich filmików po minucie. Wydaje nam się, że przeznaczamy na to mniej czasu, mimo, że w rzeczywistości wcale tak nie jest. Im krótsze i bardziej treściwe – tym lepsze. 

Jakie tematy porusza Tik Tok? 

Otóż… wszystkie. Tik Tok nie narzuca z góry treści, które użytkownicy powinni publikować. znajdziemy tam dosłownie każdy temat, który możliwe, że by nas zainteresował. Rozpoczynając od śmiesznych filmików, kończąc na treściach naukowych i edukacyjnych.

 

Miliony zróżnicowanych tematów sprawia, że możemy znaleźć nowe zainteresowania i hobby, ponieważ nie wiemy, jaki filmik i o jakiej tematyce pojawi się jako następny. Może to być Tik Tok dotyczący przepisów do gotowania, szybkich lifehacków które ułatwią nam czynności codzienne czy też porady dotyczące sprzątania. 

 

Nasze ulubione gwiazdy które śpiewają lub ludzi, którzy udają, że śpiewają najgorętsze hity z “playbacku”. Kabarety i stand – upy, porady prawdziwych, doświadczonych psychologów, lekarzy, dietetyków. Tik Tok jest platformą, która przekazuje szybkie treści, w łatwy sposób – rozrywkowy, edukacyjny bądź po prostu informacyjny. 

Tik Tok i reklama – czy warto? 

Dzięki Tik Tokowi, wiele osób, które jeszcze 4 lata temu były szarymi myszkami – dzisiaj są rozpoznawalnymi influencerami lub influenserkami, które mają ogromne zasięgi i wpływy na określone grono oglądających je osób.

 

Reklamy na Tik Toku są różnorodne, a dodatkowym plusem tej platformy jest to, że możemy zamieścić tam każdą reklamę o każdej tematyce – a dzięki ciągle rosnącemu rozwojowi tego Social Media.

 

Prawdopodobnie, nawet jeśli nie trafimy do konkretnego odbiorcy, który będzie zainteresowany skonkretyzowaną ofertą – masa innych osób, których po prostu zaciekawił sposób reklamy, zapewne go zakupi lub sprawdzi, zwiększając przy tym konwersję. 

 

Kreacja i sama tematyka rozsławienia produktu jest dowolna lecz najczęściej marki nawiązują współpracę z bardziej znanymi ludźmi, opierając swoją reklamę na wzór influencer marketingu.

Jakie są rodzaje reklamy na Tik Toku?

Znane marki często korzystają z influencerów w celu rozpromowania swojego produktu, usługi czy lokalu. Takie osoby najczęściej nagrywają krótkie ujęcia z danym produktem, opowiadają o nich, rekomendują i polecają – albo bezpośrednio, albo w naturalny, niemal niedostrzegalny sposób. 

 

Taka reklama w 95% przyciąga zainteresowanie osób. Aby szybko i dobrze zadziałała, musi być oryginalna, podłożona pod odpowiednią muzykę, która jest aktualnie w trendach oraz nagrywać dany film pod dany trend. Liczy się kreatywność, pomysł, kreacja i wykonanie. 

 

Tik tok nagradza popularnością osoby, które wyłamują się z pewnych ram, tworząc swoje własne, indywidualne. Jeśli stworzysz taką reklamę – możesz być pewny, że odniesie sukces i odbije się szerokim echem na temat Twojej firmy. Wykorzystaj nieograniczone możliwości! 

Jak wyglądają reklamy na Tik Toku?

Istnieje jeszcze jeden sposób i jest to oczywiście wykupienie reklamy, z tym, że taka informacja będzie znajdowała się na filmiku. Prezentowanie takich treści reklamowych jest szybkim sposobem na promowanie swoich usług, natomiast wiele osób widząc sponsorowana reklamę – scrollują tablicę dalej. 

 

Z tego też powodu taki typ reklamy należy stosować bardzo rozważnie, z odpowiednią, przemyślaną strategią. Taka reklama, w której wyświetla się na dole informacja na temat sponsoringu przez daną markę, firmę bądź po prostu osobę prywatną – niesie za sobą przekaz czysto marketingowy. Dlatego taki sposób promowania swoich usług przynosi mniejsze skutki, aniżeli naturalna reklama przez znaną, popularną gwiazdę. 

Jak działa Tik Tok? 

 

Zauważyłeś, że jak wpisujesz przykładowo “buty skórzane”, to następnie reklamy o nich wyskakują Ci dosłownie wszędzie? Algorytm Tik Toka działa bardzo podobnie – dopasowuje treści, które są wyświetlane według indywidualnego, zainteresowanego użytkownika. 

 

Dobierając odpowiednią strategię do promocji naszego produktu, powinniśmy przede wszystkim wziąć pod uwagę grupę naszych odbiorców, do której chcemy dotrzeć – a przede wszystkim ich wiek. Zdecydowana większość użytkowników, są to kobiety w wieku 14 – 15 lat (na podstawie danych statystycznych powziętych z przeprowadzonych przez GetHero badań).

 

Oznacza to, że wszelkie informacje trzeba ułożyć i ukształtować tak, aby trafiły one zrozumiałe i chwytliwie do tego okręgu osób. Jest to fantastyczne podłoże dla firm, które chcą reklamować kosmetyki, różnego rodzaju akcesoria – domowe, szkolne czy też dla nastolatków, marki odzieżowe i ubrania oraz rzeczy związane z edukacją. Resztę pracy załatwi algorytm, który zadziała w taki sposób, że wszelkie treści reklamowe podsunie osobom faktycznie zainteresowanym tematyką. 

Jak odpowiednio stworzyć reklame na Tik Toku?

Nie jest to takie proste, jak mogłoby się wydawać. Twoim pierwszym zadaniem zanim zaczniesz, jest ustanowienie sobie celu, którym powinni być przede wszystkim ściągnięcie uwagi odbiorcy i zainteresowanie go. Jak to zrobić? 

 

Musisz być obeznany w najnowszych trendach i najświeższych wydarzeniach – czy są to rzeczy ważne, czy lekko mniej – przykładowo nagrywanie filmiku pod piosenkę, która stała się Hitem tygodnia. Ważne, aby zwrócić na siebie uwagę. 

 

Jak już nam to się uda, pomyśl co dalej. Jaka jest Twoja strategia? Jaki typ reklamy chciałbyś zastosować? Informacyjny, edukacyjny, czysto sprzedażowy, a może wywołujący emocje? 

 

Opcji jest mnóstwo, ale to w Twojej gestii leży, którą z nich wybierzesz – najważniejsze, aby Twój odbiorca znalazł powód pozostania z Tobą, a co więcej – dzielił się z innymi Twoją treścią. Musisz również odpowiednio nawiązać do tematyki swojej firmy, ale nigdy nie powinno robić się tego nachalnie, bez wcześniejszego przemyślenia. Wykorzystaj do tego swoje logo bądź tło, w którym widnieje!

Dlaczego warto mieć reklamę na Tik Toku?

Tik Tok w ostatnim czasie doszczętnie dominuje resztę Social Mediów, stahąc się najpopularniejsza aplikacją od lat. Morze kreatywnych pomysłów, które możesz zrealizować na tej platformie jest naprawdę głębokie. 

Zainspiruj się innymi i stwórz coś niesamowitego! 

 

Tik Tok jest idealnym narzędziem do tworzenia reklam osiągający najlepsze parametry,, ponieważ możesz to zrobić jak chcesz, kiedy chcesz i w taki sposób, jaki chcesz. Nie musi być to poważne i nudne – zrób coś zwariowanego i przyciągnij uwagę użytkowników w nietypowy sposób! Zainspiruj się innymi i stwórz coś niesamowitego!