Trendy Social Media w 2022 roku

Kategoria: Social media

Data: 31 grudnia, 2021

Trendy Social Media w 2022 roku

Skuteczne działania marketingowe w Internecie są czynnikiem, który pomoże Ci wynieść Twoją markę na wyżyny popularności. Chcesz dowiedzieć się, jak sprawić aby Twój content w sieci był ciekawy oraz pozytywnie odbierany przez użytkowników? Poniżej przedstawiamy trendy na prowadzenie social media w 2022 roku, których zastosowanie sprawi, że Twoja aktywność związana z marketingiem będzie jeszcze bardziej owocna. 

Jak wpasować się w trendy na 2022 rok?

Ciekawy i angażujący content marketing jest kluczem do osiągnięcia sukcesu Twojej marki w Internecie. Tworzenie treści zgodnie z obowiązującymi trendami sprawi, że Twoja firma będzie pozytywnie odbierana, szczególnie przez młode pokolenie potencjalnych klientów. Należy jednak pamiętać, że działania marketingowe powinny być dostosowane do grupy odbiorców.

 

Jak to mówią, nic na siłę. Niedopasowanie strategii marketingowej do głównego targetu, może nie tylko okazać się karykaturalne, ale przede wszystkim może negatywnie wpłynąć na odbiór już obecnych klientów. Mimo wszystko, warto pochylić się nad popularnymi rozwiązaniami i dopasować je do wizerunku Twojej marki, aby zwiększyć jej ekspansję. 

Jeszcze skuteczniejsze reklamy na Facebooku 

 

Od wielu lat Facebook znajduje się w czołówce najpopularniejszych stron, umożliwiających wdrożenie efektywnych działań marketingowych. Dzięki mnogości form reklamy, jakie oferuje Facebook, istnieje możliwość wykorzystywania w całości potencjału platformy wchodzącej w skład Meta Platforms. 

 

Facebook, jako potentat wśród portali społecznościowych oferuje liczne rozwiązania ułatwiające prowadzenie skutecznej strategii marketingowej. Dzięki reklamom kontaktowym oraz tym, pojawiających się na Messengerze, Facebook daje jeszcze lepsze możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. 

 

Istotnym aspektem tworzenia efektywnej reklamy na Facebooku jest zadbanie o jej formę. Wzrost popularności największego rywala Facebooka – TikToka, jak również Instagrama, wchodzącego w skład konglomeratu Meta Platforms sprawił, że krótkie, nasycone edukacyjną treścią posty video są tym, czego najbardziej oczekuje się od reklamodawców. 

Reels na Instagramie 

Dzięki krótkiej formie video, jaką jest Reels, Instagram przeżywa swoją drugą młodość. W przeciwieństwie do instagramowego Stories, które na początku swojego istnienia zostało dość chłodno odebrane przez użytkowników (zarzucających Instagramowi zbytnią inspirację Snapchatem), Reels już od początku spotkało się z aprobatą instagramowiczów. 

 

Kreatywne i innowacyjne filmy video są tym, czego aktualnie najbardziej oczekują użytkownicy popularnych aplikacji. Warto też zadbać, aby formy te niosły ze sobą pewną korzyść dla odbiorcy. Posty video, posiadające walory edukacyjne są pozytywnie odbierane przez ich widownię. Krótkie video (np. w formie tutorialu) sprawią, że potencjalni klienci oprócz zapoznania się z Twoimi produktami lub usługami otrzymają pewną wartość dodaną. 

Instagramowe Reels są również doskonałą formą przyciągnięcia uwagi do Twoich innych działań marketingowych. Organizujesz webinar związany z branżą, w którym dodatkowo chcesz przybliżyć odbiorcom swoją markę? Stwórz krótkie video na Instagramie, które w organiczny sposób zareklamuje to wydarzenie. 

Budowanie społeczności na Facebooku 

Podstawowym zamysłem Facebooka było stworzenie społeczności złożonej z jego użytkowników. Gromadzenie znajomych szybko okazało się jednak niewystarczające. Osoby korzystające z tej platformy zapragnęły stworzyć mniejszą przestrzeń, w której mogłyby dzielić się spostrzeżeniami, wymieniać doświadczeniami lub rozwiązywać problemy wspólnie z innymi ludźmi. W ten sposób powstały grupy tematyczne na Facebooku.  

 

Okazuje się, że stworzenie własnej grupy na Facebooku może być skutecznym narzędziem marketingowym. Użytkownicy skupieni wokół tematu związanego z branżą, w której funkcjonujesz, nie tylko mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami, ale również będą skarbnicą informacji na temat ich potrzeb. Facebook posiada wiele narzędzi, które mogą dodatkowo uaktywnić członków Twojej grupy, takich jak: możliwość sprzedaży produktów, zbiórki czy ankiety. 

 

Transmisje Live są kolejnym sposobem na budowanie społeczności na tym portalu. Możesz przeprowadzić je zarówno w zamkniętej grupie, jak i również na Twojej firmowej stronie na Facebooku. Takie działanie sprawi, że dasz poznać się bliżej szerszej publiczności a Twoi klienci zobaczą, że za produktem czy usługą jakie oferujesz stoi prawdziwy człowiek. Przybliżenie marki Twoim odbiorcom może wpłynąć pozytywnie na jej wizerunek. 

Video marketing na TikToku

Mimo, że z początku wydawać by się mogło, że TikTok jest aplikacją przeznaczoną wyłącznie rozrywce, po niedługim czasie okazało się to być nieprawdą. Reklamodawcy szybko wykorzystali potencjał TikToka co nie tylko pozytywnie wpłynęło na rozpoznawalność danych marek, ale również dało nowe możliwości współpracy użytkownikom tej aplikacji.

 

TikTok nie tylko umożliwia tworzenie video contentu, który może być umieszczany na koncie marki. Poprzez tę aplikację możesz skontaktować się ze swoimi potencjalnymi klientami za pomocą transmisji live. Sekcja komentarzy, w której użytkownicy mogą zadawać Ci pytania podczas live’a sprawia, że możesz być z nimi w stałym kontakcie. Pozwala to nawiązać relację między Twoją firmą a użytkownikami TikToka.

 

Pozostawanie w tiktokowych trendach jest czymś, co pozwoli Twojej marce na zdobycie jeszcze większej grupy odbiorców. Nawet jeżeli użytkownik TikToka nie postanowi Cię zaobserwować, ale algorytm stwierdzi, że Twoja treść okazała się dla niego interesująca, będzie podsuwał mu Twoje kolejne materiały. Dzięki temu ugruntujesz się w świadomości nowych odbiordów.