Trendy w marketingu cyfrowym

Data: 3 lipca, 2021

Trendy w marketingu cyfrowym

W obecnych czasach Internet jest głównym sposobem przekazu informacji i pozyskiwania klientów. Odpowiednia reklama w sieci jest niemal gwarancją na zwiększenie przychodów firmy i jej popularności. Marketing internetowy jest zbiorem wszystkich działań reklamowych prowadzonych za pomocą serwisów społecznościowych, aplikacji mobilnych oraz wyszukiwarek internetowych, które mają na celu budować rozpoznawalność marki oraz dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Jakie są główne trendy w marketingu cyfrowym, które warto znać? 

Marketing w social mediach

Budowanie społeczności marki w social mediach jest dobrym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów i zwiększenie rozpoznawalności firmy. Głównym celem kampanii marketingowej w mediach społecznościowych jest nie tylko wzmocnienie świadomości marki, ale także budowanie zaufania społecznego. Społeczność, która nam zaufała będzie nie tylko regularnie wracać na nasz profil, ale także wspierać zdobywanie nowych klientów poprzez udostępnianie pozytywnych opinii. Należy również pamiętać, że to od rodzaju branży zależy, które media społecznościowe najlepiej się sprawdzą. Nie wszyscy znajdą swoich klientów czy odbiorców na Instagramie, Facebooku, Tik Toku lub LinkedInie. Jednak ważne jest, aby udostępniać aktualne, wartościowe oraz atrakcyjne wizualnie treści. 

Content marketing 

W marketingu internetowym nie liczy się tylko sama reklama, ale również jej wartościowy przekaz. Ważne jest, aby tworzyć treści, które będą atrakcyjne dla odbiorców. Należy przyjrzeć się opisom na stronie internetowej oraz zastanowić się, czy znajdziemy na niej wszystkie najważniejsze informacje. Muszą one odpowiednio przyciągać uwagę i dostarczać treści, których nasi potencjalni klienci poszukują. 

Marketing e-mailowy 

W czasach, w których żyjemy wszyscy korzystają z internetowych komunikatorów. Za pomocą poczty e-mail można przeprowadzać skuteczne kampanie marketingowe. Przykładem są sezonowe wyprzedaże i rabaty, o których dowiadujemy się właśnie z mailowych skrzynek pocztowych. Należy jednak pamiętać, aby zadbać o jakość bazy naszych odbiorców. Ważne jest posiadanie aktualnych adresów mailowych, które będą odpowiednio uporządkowane. Takie działanie pozwoli spersonalizować komunikaty kierowane w kampaniach mailingowych. 

Płatne reklamy – Google Ads

Płatne reklamy są niesamowicie skuteczną formą marketingu internetowego. Narzędzie Google Ads umożliwia konfigurację rozbudowanych kampanii reklamowych, sprzedażowych oraz wizerunkowych. Pojawiają się one w najbardziej zauważalnych miejscach w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google, a także na stronach internetowych partnerów Google AdSense. Płatne reklamy możemy również umieszczać na Facebooku czy Instagramie. Za pomocą Facebook Ads kierujemy swoje komunikaty reklamowe do naszych odbiorców. 

Influencer marketing 

Influencer marketing to nic innego, jak współpraca firmy z influencerem (osobą wpływową w świecie mediów społecznościowych). Jest to obecnie jedna z najbardziej popularnych form marketingu internetowego. Bazuje ona głównie na zaufaniu internautów do swoich ulubionych twórców, którzy potrafią przyciągnąć do siebie tysiące, a nawet setki tysięcy osób. Dlatego jeśli chcemy zbudować zaufanie do marki i produktów, czy usług, to warto jest rozpocząć współpracę właśnie z osobą wpływową w mediach społecznościowych. Na czym ta współpraca właściwie polega? Influencerzy mają za zadanie promować dany produkt lub usługę za pomocą różnych komunikatów (InstaStories, posty, filmy na YouTubie). W ten sposób zachęcają swoich odbiorców treści do zapoznania się z usługami czy produktami danej marki. 

Marketing pod kątem SEO

Poszukując konkretnych informacji, produktów, czy firm, użytkownicy z pewnością zaczną od wyszukiwarek. A w tym wypadku sprawdzi się pozycjonowanie strony internetowej, które jest ważnym aspektem marketingu cyfrowego. Optymalizacja pod kątem wyników wyszukiwania sprawi, że dana witryna pojawi się na górze listy. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że strona internetowa zostanie zauważona przez potencjalnych klientów. Należy określić główne słowa kluczowe – po wpisaniu ich w wyszukiwarkę odbiorcy będą mogli w łatwy sposób trafić na naszą witrynę. Warto uwzględnić te słowa w opisach na naszej stronie internetowej – powinny być tam umieszczone w naturalny sposób.