Twórz filmy reklamowe opowiadające historię

Kategoria: Filmy reklamowe

Data: 10 czerwca, 2022

Twórz filmy reklamowe opowiadające historię

Kiedyś reklamy kojarzyły się głównie z telewizją. Od jakiegoś czasu promocyjne treści video przeżywają renesans. Dzięki wielu platformom, na których możliwe jest publikowanie filmów, taki sposób promowania biznesu stał się niezwykle popularny. W teorii coraz trudniej będzie zostać dostrzeżonym wśród firm tworzących videocontent. A jak jest w praktyce?

 

Podstawą stworzenia skutecznych treści video, mających na celu promowanie marki jest wykorzystanie odpowiednich technik, które pozwolą nam wyróżnić się z tłumu. Chcesz wiedzieć, jak zostać zauważonym publikując filmy w Internecie? Zapoznaj się z naszym artykułem. 

Potęga storytellingu, czyli opowiedz mi historię

Videocontent – każdy zna, nie każdy stosuje. Na myśl przychodzi nam jedno pytanie. Dlaczego? Ze statystyk opublikowanych przez invideo możemy się dowiedzieć, że w 2022 roku filmy generowały aż 82% ruchu w Internecie – to 15 razu więcej niż w 5 lat temu, w 2017. Mało tego, 55% użytkowników ma styczność z video w sieci. Nie ma co ukrywać, treści audiowizualne są łatwe w konsumpcji, więc internauci chętnie po nie sięgają. 

 

Filmy reklamowe dają możliwość osiągnięcia niezwykle satysfakcjonujących wyników, jeżeli chodzi o dotarcie do odbiorców. Treści video osiągają lepsze wyniki wyszukiwania w Google, a co za tym idzie, więcej osób jest w stanie dowiedzieć się o marce. Trzeba jednak pamiętać, że nic samo się nie zrobi. Sam fakt wykorzystania videocontentu nie przyciągnie nowych klientów. Filmy promocyjne muszą być kreatywne i wciągające. Właśnie do tego służy storytelling. 

Porusz w widzu emocje

Emocje mogą przybierać różny charakter. Możemy wyróżnić główną, dość wąską klasyfikację, uwzględniającą uczucia pozytywne, neutralne i negatywne. Nie jest to jednak jedyny podział, gdyż dany stan emocjonalny może mieć różnoraki charakter. 

 

Podczas naszej analizy, na tapet weźmiemy szok. Może on przybierać formę negatywną, nacechowaną lękiem. Niemniej, istnieje również pozytywny szok – zaskoczenie. Zaskoczenie może wzbudzać pozytywne emocje. I właśnie takie uczucia chcemy poruszyć w widzu, gdyż to dzięki nim nasze filmy reklamowe nabiorą w jego mniemaniu wartości. 

Dynamika opowieści 

Nie ma nic gorszego niż nudne filmy reklamowe i, prawdopodobnie, każdy z nas doświadczył ich w swoim życiu. Tworząc komunikat w formie video, który ma dotrzeć do widza, chcesz, aby odbiorca jak najdłużej skupił na nim uwagę.

filmy-reklamowe-pzz-mąka-tortowa

Dynamika opowieści, różnorodność ujęć i ich tempa sprawią, że widz nie będzie czuł nużącej stałości. Jeżeli w swoim video co jakiś czas będziesz zaskakiwał odbiorcę Twoich treści, nie będzie wiedział, co go spotka w kolejnych sekundach. Dzięki dynamice wzbudzisz w nim chęć dowiedzenia się, co dalej. I właśnie o to chodzi. O jak najdłuższy czas oglądania.

Videocontent – jak skutecznie wykorzystać storytelling?

Filmy reklamowe mają ogromny potencjał dotarcia do odbiorcy. Niemniej, należy pamiętać o kilku kluczowych zasadach, jakimi trzeba kierować się podczas ich tworzenia. Poznaj złote zasady tworzenie historii w filmie. 

Kreatywność to podstawa

Tworząc filmy reklamowe warto wykazać się kreatywnością. Dynamika i wzbudzenie emocji w odbiorcach nie wystarczą, aby w odpowiednim stopniu zainteresować widzów. Zastosowanie ciekawych, filmowych ujęć z pewnością zrobi wrażenie na odbiorcy videocontentu. Opowiedzenie ciekawej historii, okraszone pomysłowymi technikami, sprawi, że Twoja produkcja osiągnie hollywoodzki poziom. 

A może, odrobina humoru?

Wielu z nas jest znudzonych codzienną prozą życia, dlatego nie chcemy oglądać jej w reklamach. Nie każdy dzień jest pozytywny, dlatego warto, abyś tworząc filmy reklamowe, zawarł w nich nieco humorystycznych wstawek.

 

Wiadomo, nie zawsze jest to możliwe. Wszystkie techniki muszą być bowiem dostosowane do charakteru naszej firmy oraz grupy docelowej. Jeśli masz taką możliwość, wpleć nieco komizmu do swojej produkcji.

Nie mów – pokaż

Filmy reklamowe, to nie tylko obraz. Efekty audio są równie ważne, co te wizualne. Ponadto, jeśli chcesz stworzyć dobre video promocyjne, warto, abyś zawarł w nim jakieś przesłanie. Jeżeli produkcja będzie skłaniała widza do refleksji, zostanie z nim na dłużej. Będzie myślał o niej jeszcze długo po obejrzeniu filmu. Przypomni sobie o Twojej usłudze lub produkcie po jakimś czasie i zdecyduje się na zakup. Nie pokazuj swojej oferty w zwyczajny sposób. Zagraj światłem, kolorem, dynamiką, dźwiękiem i, przede wszystkim, opowiedz historię.  

Wykorzystaj storytelling w filmie reklamowym 

Posługiwanie się storytellingiem podczas tworzenia treści promocyjnych jest niezwykle ważne. Przygodę z tworzeniem produkcji, jakimi są filmy reklamowe, rozpocznij od znalezienia tematu. Jest to istotne, gdyż bez niego historia nie będzie pełna. Zastanów się również, jakie konkretnie emocje chciałbyś wzbudzić w odbiorcach swoich treści. 

 

Dzięki video promocyjnemu jesteś w stanie w przystępny sposób ukazać charakter swojej marki. Możesz pokazać jej wartości, ukazać co jest dla Ciebie ważne podczas współpracy z klientami. Filmy reklamowe dają Ci szansę otwarcia się na współpracę, niezależnie od tego, czy opiera się ona na modelu B2C, czy też B2B.

Pokaż, że warto Ci zaufać

Co stoi za Twoją firmą? Jakimi wartościami się kieruje? Dlaczego istnieje? W dzisiejszych czasach ludzie nie kupują tylko produktów, gdyż wiele z nich jest do siebie niezwykle podobnych. Kupują markę, poprzez utożsamianie się z nią. Głównym celem produkcji, jakimi są filmy reklamowe, jest doprowadzenie do decyzji zakupowej podjętej przez klienta. Niemniej, musisz pokazać w nich, dlaczego to właśnie Ciebie powinien wybrać. 

filmy-reklamowe-elemental

Obudź przyjemne wspomnienia

Nie bez powodu, we wcześniejszej części naszego artykułu, wspomnieliśmy o emocjach. Są one bowiem niezwykle ważne, kiedy tworzysz filmy reklamowe. Często można spotkać się ze stwierdzeniem, że nie da się wzbudzić emocji we wszystkich video promocyjnych. Przypuśćmy, że jesteś producentem kremu do opalania. Jak w takim przypadku wzbudzić pozytywne uczucia w odbiorcy Twojej treści? 

 

A gdybyś tak w swoim filmie odniósł się do ciepłego słonecznego dnia, upływającego beztrosko podczas wakacyjnego urlopu? Piaszczysta plaża, promienie słońca padające na skórę, szum morza i spokojne rozmowy z przyjaciółmi. W takiej sytuacji jesteś w stanie stworzyć sielski klimat, który rozbudzi w widzu pozytywne wspomnienia i skłoni go do zakupu Twojego produktu.

 

Źródła:

https://invideo.io/blog/video-marketing-statistics/