Wartość sprzedażowa zdjęć – czym są wizualizacje produktów

Kategoria: Wizualizacje 3D

Data: 31 sierpnia, 2020

Wartość sprzedażowa zdjęć – czym są wizualizacje produktów

Obraz jest najatrakcyjniejszą formą przekazu reklamowego. Ludzie odbierają informacje w sposób werbalny oraz wizualny, dlatego, jeśli chcesz ruszyć w świat sieci społecznościowych ze swoją reklamą, koniecznie musisz zadbać o jej wizerunek.

Doskonałej klasy zdjęcia zachęcają potencjalnych klientów do kupienia Twojego produktu lub usługi. Niestety, same piękne zdjęcia mogą nie wystarczyć z uwagi na wartość sprzedażową. Jeśli chcesz zainteresować swoich odbiorców komunikacją, musisz tryskać nowymi pomysłami. Aby wyróżnić się spośród konkurencji oraz zwabić klienta, ważny jest estetyczny aspekt wizualny Twojego sklepu. Wokół zdjęć swoich produktów lub usług możesz zrobić charakterystyczną ramkę, dodać logo lub odpowiednio wycieniować zdjęcie. Taki zabieg w prosty sposób pokazuje Twoją ofertę i pozwala oswoić się z komunikacją Twoim potencjalnym odbiorcom. Dzięki spójności komunikacyjnej o wiele łatwiej będzie rozpoznawać Twoją markę.

W dzisiejszym świecie social mediów, oprócz fotografii artystycznych bardzo popularne są: packshot, wizualizacje 3D oraz zdjęcia obrotowe.

Packshot – fotografia produktowa czyli zdjęcia na jednolitym tle (najczęściej białym). Zazwyczaj nic oprócz produktu i tła nie znajduje się w kadrze, czasem występuje minimalny cień pod produktem. Takie zdjęcia umieszcza się w sklepie internetowym, oraz na portalach sprzedażowych (tzw. marketplace’ach). Swoje zastosowanie mają również w druku ze względu na to, że katalogi czy ulotki wymagają takich formatów.
Packshoty to projekty, które wymagają perfekcyjnie dobranego oświetlenia, aby w jak najlepszy sposób zaprezentować kolor oraz fakturę pojedynczego produktu. Do takich zdjęć warto dodać odpowiednią ramkę, logo oraz inna grafikę.

Wizualizacje 3Dnarzędzie sprzedażowe w każdej branży.  Projektowanie 3D pozwala uzyskać obiekty posiadające wysokość, szerokość i głębokość, czyli wrażenie przestrzeni. Wizualizacja przedmiotu w 3D to idealne odwzorowanie każdego elementu produktu, dlatego projekty w trójwymiarze są tak popularne wśród agencji reklamowych.

Zdjęcia obrotowe / sferyczne – najnowszy trend w prezentacji produktów w e-commerce oraz w social media. Fotografia sferyczna nie jest ograniczona kadrem, to profesjonalne zdjęcia reklamowe 360 stopni, zwane też jako prezentacje, panoramy 3D / 360. To zdjęcia ukazujące produkt z każdej strony, za sprawą obracającego się wokół obiektywu. Jest to wspaniała forma pokazująca w naturalny sposób wszystkie cechy przedmiotu. Oglądając rzecz z każdej strony dokładnie wiesz czy wygląda on tak jak tego oczekujesz, lub po prostu, czy wpada w Twój gust.

We współczesnym świecie wysokich technologii istnieje wiele możliwości stworzenia czegoś kreatywnego i niepowtarzalnego, co wyróżni Twoją markę na tle konkurencji. Wystarczy przeanalizować swoją grupą docelową i jej preferencje. Sprawdzić w jaki sposób reklamuje się konkurencja, jakich narzędzi oraz grafik używa. Na podstawie tych danych należy stworzyć swój własny przekaz reklamowy za pomocą zdjęć, interesujących grafik oraz dobrze napisanej, wartościowej treści.