Wizualizacje 3D vs fotografia. Który sposób przedstawienia produktu powinien wybrać sprzedawca internetowy?

Kategoria: Wizualizacje 3D

Data: 6 maja, 2021

Wizualizacje 3D vs fotografia. Który sposób przedstawienia produktu powinien wybrać sprzedawca internetowy?

W dzisiejszym świecie handel w większości przeniósł się do Internetu. Przewijając media społecznościowe napotykamy różne oferty, chcemy kupować szybko i bezproblemowo.

O decyzji zakupowej przez Internet decyduje wiele czynników. Klienci oczekują wysokiej jakości obsługi. Wyobraźmy sobie sytuację, w której dostajemy listę produktów, które możemy nabyć np. w danym sklepie internetowym, ale bez zdjęć. Lista ta zawiera natomiast bardzo dokładny opis, ocenę i rekomendację. Wielce prawdopodobne jest to, że każdy z nas nie kupiłby takiego produktu.

Jeżeli sprzedajesz cokolwiek w sklepie internetowym, doskonale rozumiesz jaką wartość mają zamieszczane tam zdjęcia. To pierwsza rzez, na którą klient zwraca uwagę. Wiadomo, że zdjęcia tworzą pierwsze wrażenie o produkcie, dlatego ich jakość jest niesamowicie istotna.

I tu przychodzi znany sprzedawcom internetowym dylemat. Na co postawić? Wizualizacje 3D. Zdjęcia czy rendery produktów 3D? Pokażemy jak te dwie opcje są skuteczne i potrzebne.

Po pierwsze renderowanie 3D

Dla klientów kupujących online pierwsze wrażenie jest kluczowe. Lista produktów w sklepie internetowym będzie decydować o tym, czy kupujący zainteresuje się daną ofertą, czy przewinie listę dalej. Jeżeli chcemy, aby klient kliknął właśnie w naszą ofertę, a nie przeszedł dalej, musimy skupić się na wyróżnieniu produktu na tle konkurencji. Warto rozważyć wtedy renderowanie, które obejmuje tworzenie obrazów 2D z modelu 3D za pomocą oprogramowania komputerowego.

Takie obrazy możemy ujrzeć na billboardach, mediach społecznościowych czy czasopismach. W zaawansowanym technicznie świecie renderowane obrazy 3D stały się nieodłącznym elementem tworzenia treści wizualnych dla świata mediów społecznościowych czy telewizji. Ten sposób zaprezentowania produktu daje szerokie spektrum ukazania najdrobniejszych szczegółów oraz umożliwia większą elastyczność.

Po drugie zdjęcia produktu

Fotografia produktu odgrywa kluczową rolę w sprzedaży. Z jednej strony może ją zepsuć, z drugiej spowodować szybki zakup. Niemniej jednak stanowi niezaprzeczalnie ważną funkcję w budowaniu marki.

Budulcem udanej sprzedaży internetowej są dobrze wykonane zdjęcia. Zastanówmy się, czy kupiłeś ostatnio coś, czego nigdy nie widziałeś lub miałeś możliwość obejrzenia zdjęć ale kiepskiej jakości? Odpowiedź na pewno brzmi: nie.

Największym wyzwaniem dla sprzedającego jest ominięcie procesu obcowania produktu. Dotknięcie, obejrzenie, powąchanie. Dlatego wysokiej jakości zdjęcia ma kluczowe znaczenie dla rynku E-Commerce. Produkty przedstawione w sieci stanowią wizytówkę marki. Dobre jakościowo zdjęcia zastępują możliwość obejrzenia przedmiotów osobiście.

Nieważne jaką masz jakość produktów, jeżeli prezentujesz słabe jakościowo zdjęcia możesz być pewien, że nikt nie zainteresuje się Twoją ofertą. Nikt nie zaufa sprzedawcy, który zaprezentuje małe pikselowe zdjęcia. Dlatego zdjęcia produktowe mają za zadanie budować zaufanie wśród klientów. Dają one możliwość wyobrażenia sobie, czego spodziewać się po zakupie.

Co w takim razie wybrać? Renderowanie 3D czy fotografię?

Spersonalizowane produkty

Każdy z użytkowników Internetu ma potrzebę doświadczania wrażeń dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb. Daje to nam poczucie władzy, ponieważ lubimy mieć wybór. Dlatego sprzedawcy chcą zapewnić klientom jak największą możliwość konfiguracji. W takim przypadku najlepszą opcją jest wybór renderowania 3D.

Jako przykład można podać sprzedawcę mebli. Sesja zdjęciowa wszystkich dostępnych tkanin, kolorów, faktur zajęłaby niezliczone godziny pracy wieloosobowego zespołu. Dzięki renderowaniu 3D sprzedawca oszczędza czas i pieniądze. Jego możliwości są nieograniczone.

Aktywność użytkowników

W celu przyciągnięcia uwagi i zapewnieniu atrakcji użytkownikowi stosuje się renderowanie 3D. Klient zapewniając sobie ciekawe doświadczenia nie nudzi się bierną obecnością na stronie.

Pasywny użytkownik przekształca się w aktywnego. Przekłada to się na czasie spędzonym w witrynie. To z kolei ma pozytywny wpływ na sprzedaż. Klienci chcą dokładnie wiedzieć co kupują, dlatego dzięki renderowaniu 3D dajesz mu możliwość obejrzenia produktu ze wszystkich stron.

Logistyka

Każdy kto chociaż raz w życiu brał udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej wie jaki nakład finansowy i czasowy niesie za sobą to przedsięwzięcie. Sprzęt, transport, miejsce, zatrudnieni profesjonaliści oraz masa innych ograniczeń.

Jeżeli planujesz wykonać sesję zdjęciową wielu produktów w wielu lokalizacjach, lepszym rozwiązaniem jest użycie renderowania 3D. Zaoszczędzi to wiele czasu, pieniędzy i nerwów.

Dropshipping

Niektórzy nie zdają sobie sprawy z tego, że jeżeli decydujesz się na sesję produktową wielu towarów w różnych konfiguracjach i lokalizacjach to przecież najpierw musisz te towary wyprodukować, a potem je dostarczyć i przechować w magazynie. Wizualizacje 3D pozwalają uniknąć niepotrzebnego nagromadzenia produktów.

Sprzedawcy korzystający w sklepie internetowym zazwyczaj zdają sobie sprawę, że dropshipping daje możliwość zmniejszenia inwestycji w dany produkt. Zapewnia to większą elastyczność.

Lepsza jakość prezentacji produktu

Wizualizacje 3D wykonane w profesjonalny sposób zapewniają lepszą przejrzystość obrazu niż klasyczna fotografia. Co ważne, z modelem 3D nie ma ograniczeń, liczy się pomysł i kreatywność oraz umiejętności grafika. Daje to możliwość przedstawienia produktu w najlepszym świetle i najwyższej rozdzielczości.

Różnorodność kolorów i typów

Użytkownicy doskonale wiedzą, że zwraca się tam szczególną uwagę na wymagania związane ze zdjęciami. Najważniejszą kwestia jest tło, musi być czyste i białe, a na nim może znajdować się tylko konkretny produkt. Główne zdjęcie powinno przyciągać największą uwagę, to od niego zależy czy klient zainteresuje się Twoją ofertą.

Bezpieczne zakupy

Wizualizacje 3D pozwalają uchwycić cechy, które trudniej jest ukazać na zdjęciu. Podając przykład. Jeżeli masz w swojej ofercie produkt chroniący przed obrażeniami podczas wypadku, znacznie mniej kosztowne i bezpieczniejsze jest ukazanie to za pomocą renderowania 3D niż ukazania tych funkcji i niszczenie przedmiotu.

Niekończące się zasoby inspiracji i zmian

Po wykonanej sesji zdjęciowej produktu nie ma możliwości zmiany oświetlenia ani innych szczegółów. Dzięki wizualizacjom 3D zasoby zmian są nieskończone i łatwe do wykonania. Zmiany można wprowadzić na każdym etapie projektu i uzyskać nieszablonowe efekty.

Można stworzyć też bibliotekę materiałów wizualnych i korzystać z nich, kiedy tradycyjna fotografia nie zdałaby egzaminu.

Prezentacja produktu w różnym otoczeniu

Jeżeli sprzedawcy zależy bardzo na oddaniu atmosfery, jaką wytwarza dany produkt to za pomocą wizualizacji 3D można umieścić go w jego naturalnym środowisku. Nieważne czy jest to kontekst zewnętrzny czy wewnętrzny.

Dzięki ogromnej gamie szczegółów obrazy stworzone za pomocą wizualizacji 3D robią ogromne wrażenie na klientach. Wiele branż z tego powodu korzysta z renderowania 3D już od wielu lat.

Renderowanie 3D stało się powszechnie używanym narzędziem. Do tego stopnia, że użytkownicy Internetu często nie zdają sobie sprawy kiedy mają do czynienia z wizualizacją, a kiedy z tradycyjną fotografią.

Podsumowując, jeżeli chce się osiągnąć sukces w prowadzeniu sklepu internetowego, należy wyróżniać się na tle konkurencji. Na początku warto ustalić jaka opcja będzie korzystniejsza: renderowanie 3D, czy może klasyczna fotografia produktowa. Każda z opcji posiada swoje wady i zalety, a wybór zawsze należy do sprzedawcy.