Wizualizacje produktowe 3D – rewolucja w handlu internetowym

Kategoria: Wizualizacje 3D

Data: 11 sierpnia, 2022

Wizualizacje produktowe 3D – rewolucja w handlu internetowym

Wykorzystanie wizualizacji 3D w ofercie sklepów online jest uważane za przyszłość handlu internetowego. W związku z tym, że wielu klientów szuka odczuć podobnych do tych, jakie przeżywają, odwiedzając sklep stacjonarny, zaprezentowanie oferty musi być przemyślane w taki sposób, aby w internetowych realiach sprostać tej potrzebie. 

 

Produktowe wizualizacje 3D wychodzą o krok naprzód niż statyczne zdjęcia produktów, które sprzedajesz. Umożliwiają również stworzenie bardziej interesującej perspektywy oraz pozwalają użytkownikowi na interaktywne użytkowanie strony. 

 

W artykule przyjrzymy się rewolucyjnej technice 3D, która zastosowana podczas tworzenia oferty handlowej, poprawia doznania w zetknięciu się klienta z produktami.

Fotografie vs wizualizacje produktowe 3D

Fotografia ogranicza tylko się do pokazania produktu z jednej perspektywy. Ponadto, aby zainteresować klienta ofertą, zdjęcia powinny być bardzo wysokiej jakości. Niestety, nie wszyscy sprzedawcy w sklepach internetowych dbają pozytywne odczucia osób odwiedzających ich stronę, co znacznie zmniejsza szansę na sfinalizowanie transakcji.

 

Odczucie klienta, odwiedzającego stronę internetową jest wyznacznikiem jego satysfakcji, a to z kolei jest kolejnym krokiem, przybliżającym Cię do sukcesu w biznesie. Wizualizacje 3D pozwalają na więcej niż tylko obserwacja produktu takim, jaki niemal jest w rzeczywistości. Wykorzystując technologię 3D, umożliwiasz klientowi obejrzenie produkt z każdej strony. Możliwość zobaczenia produktu w widoku 360 stopni oraz eksplorowanie go w interaktywnych sceneriach pozwala na dużo lepsze jego poznanie. 

Zalety wykorzystania wizualizacji produktowych 3D

Okazuje się, że produktowe wizualizacje 3D są bardziej efektywne, jeśli chodzi o zwiększanie sprzedaży. Dzięki nim wielu klientów chętniej dodaje artykuły do wirtualnego koszyka. Przedstawiamy kilka z najważniejszych zalet, które wynikają z wykorzystania wizualizacji 3D w Twojej ofercie e-commerce.

Lepszy odbiór oferty przez klientów

Zdecydowanym atutem wykorzystania realistycznie wyglądających wizualizacji 3D, jest odbiór oferty przez klientów podczas zakupów online. Mimo że nie ma jeszcze technologii, umożliwiającej dokładne odtworzenie uczuć i doznań, towarzyszących zakupom w sklepie stacjonarnym, przeglądanie internetowej oferty, stworzonej z wykorzystaniem technologii 3D jest z pewnością zbliżone do klasycznych zakupów.

Wizualizacje 3D generują zyski

Wprowadzenie wizualizacji 3D generuje dużo większe zyski niż wykorzystanie zwykłych fotografii. Ponadto, nie wymagają one zakupu elementów składających się na scenografię, na które musisz wydać dodatkowe pieniądze oraz znaleźć miejsce na ich przechowywanie. Jeżeli prowadzisz biznes, możesz dużo zaoszczędzić i w rezultacie poszerzyć margines zysku.

Redukcja zwrotów 

Dzięki wizualizacji 3D klienci mają przejrzysty obraz produkt. To oznacza, że istnieje większe prawdopodobieństwo, że wygląd produktu ich zadowoli, kiedy otrzymają go już w fizycznej formie. W rezultacie zmniejszysz prawdopodobieństwo zwrotu towaru!

Różne techniki wizualizacji 3D produktu 

Do stworzenia ciekawej oferty oraz polepszenia odczuć klientów podczas zakupów możesz wykorzystać wiele różnych technik wizualizacji 3D. Przedstawiamy niektóre z nich. 

Użycie renderowania 3D do pokazania różnych wariantów produktu

Często zdarza się, że w sklepie internetowym jest dostępnych wiele wariantów produktu, różniących się kolorem, czy też dodatkowymi  opcjami, które możesz dodać do produktu. Wizualizacje 3D umożliwiają pokazanie różnych opcji danego obiektu, przez co nie trzeba się ograniczać do jednego zdjęcia produktowego. 

Umieszczenie w prawdziwym świecie

Umieszczenie obiektu 3D w prawdziwej scenerii jest świetnym sposobem, by pokazać produkt w bardziej interesujący sposób. Poprzez użycie AR, doświadczenie zakupowe jest bardziej wciągające. AR może pomóc klientom wybrać preferowaną opcję i umieścić wybrany produkt w jakiejkolwiek chce przestrzeni.

 

AR (augmented reality), czyli rozszerzona rzeczywistość opiera się na połączeniu prawdziwego otoczenia w wirtualnymi obiektami, wykorzystujące specjalne gogle lub mobilne urządzenia.

Użycie katalogu produktów CGI

Katalogi są świetną opcją na zaprezentowanie swojej firmy i tego, co Twoja marka oferuje klientom. Wykorzystanie produkt stworzonego z wykorzystaniem technologii CGI jest dla sprzedawców internetowych bardzo korzystne. Obiekty CGI są wspaniałą wizytówką oraz stanowią doskonałe rozwiązanie, gdy próbujemy zareklamować niszowe produkty, które nie są aż tak popularne w Internecie.

Spróbuj animacji 3D, aby poprawić zaangażowanie

Trudno oderwać wzrok od animacji 3D. Takie produkcje lepiej skupiają uwagę odbiorców.  Jest to nowoczesna metoda, która utrzyma Twoich klientów aktywnych i zaangażowanych na dłużej. 

Jak marki wykorzystują produktowe wizualizacje 3D

Jest wiele marek, które już teraz aktywnie wykorzystują ten rodzaj technologii w swoim biznesie w Internecie. Poznaj inspirujące przykłady firm, które zdecydowały się na wykorzystanie wizualizacji 3D, tworząc ofertę handlową.

PZZ S.A. 

Czy można przedstawić produkt zbożowy w interesujący sposób? Oczywiście, że tak! Doskonałym przykładem są Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A., które wykorzystują wykonane przez nas autorskie wizualizacje 3D w swoich mediach społecznościowych. 

wizualizacje-produktowe-3d-rewolcja-w-handlu-internetowym-pzz-sa

Elemental Asia

Elemental Asia to jedna z największych na świecie grup kapitałowych. Firma zajmuje się recyklingiem katalizatorów. Stworzyliśmy dla niej w pełni spersonalizowaną stronę z wykorzystaniem technologii 3D. 

wizualizacje-produktowe-3d-rewolcja-w-handlu-internetowym-elemental-asia

La tierra

Pracownia tworzy gipsowe panele ścienne, które są często wykorzystywane przez projektantów wnętrz z całej Polski. Zajmujemy się prowadzeniem ich profilu na Facebooku oraz Instagramie, na których umieszczamy autorskie wizualizacje 3D ukazujące warianty wykorzystania produktów w różnych pomieszczeniach. 

wizualizacje-produktowe-3d-rewolcja-w-handlu-internetowym-la-tierra

Produktowe wizualizacje 3D to przyszłość

Już teraz możemy zaobserwować, że wizualizacje 3D są powszechnie wykorzystywane do prezentacji oferty w Internecie. Tego typu projekty są przyszłościowym rozwiązaniem, które jest coraz częściej wybierane i używana na co dzień.

 

Jeśli szukasz wyjątkowego sposobu na przyciągnięcie uwagi klientów do Twoich produktów, technologia 3D jest rozwiązaniem, w które warto zainwestować. Umożliwia ona uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku e-commerce. 

 

Twój klient doceni wyjątkowe doznania podczas zakupów, jeśli zaprezentujesz mu ofertę sporządzoną z wykorzystaniem wizualizacji 3D. Stosując tę technologię, wychodzisz kupującym naprzeciw. Dostarczasz wszystkim swoim klientom, nowym lub stałym, pełnego obrazu Twojej marki.