Współczynnik konwersji strony internetowej – pozytywny wpływ designu

Kategoria: Biznes i Marketing

Data: 1 grudnia, 2020

Współczynnik konwersji strony internetowej – pozytywny wpływ designu

Często w rozmowie z klientami powtarzam im jedną ważną rzecz: “Wizytówki fizyczne już nie istnieją, teraz wizytówką Twoją i Twojej firmy jest Twoja strona.”

 

Przejdźmy do konkretów. Strona www jest istotna, to wie praktycznie każdy, ale nie chodzi tylko o jej posiadanie.

 

Strona internetowa musi zostać prawidłowo wykonana. Czy chciałbyś, aby Twoja firma prezentowała się obojętnie? Bez wyrazu?

 

Dlatego dobrze wykonana strona to nie tylko wizytówka, ale także konwersja! Co równe jest wygenerowaniu zysku.

 

Osoba potencjalnie zainteresowana usługą lub produktem zwraca uwagę na bardzo dużo czynników poza wizualną częścią witryny. Każdy człowiek kieruje się poczuciem swojej estetyki oraz gustem. Internet stał się ogromnym narzędziem, więc użytkownicy mają z czego wybierać. Decyzja zakupowa nie zostanie podjęta tylko na podstawie ceny produktu lub usługi, duży wpływ odgrywa także część wizualna.

 

Atrakcyjna i dobrze wykonana technicznie strona z dobrą nawigacją i funkcjonalnością sprawia, że klienci przekonują się do jakości świadczonych usług. Każdy klient chce czuć się zadbany oraz ważny przy zakupie, a więc należy dbać o komfort klienta. Czy na pewno przekonamy go do zakupu na naszej stronie internetowej, która niczym nie wyróżnia się od konkurencji? Raczej nie.

Wygląd strony internetowej -dlaczego jest tak ważny?

Rozpoczynając budowanie strony, należy zacząć od odpowiedniej strategii.

 

Warto pamiętać o kilku czynnikach, które decydująco wpływają na konwersję strony, co równa się kontaktem z potencjalnym klientem.

 

Od strony technicznej czynniki takie jak: prędkość ładowania się strony na urządzeniach mobilnych i PC, responsywność to znaczy projekt przystosowany do wszystkich urządzeń mobilnych jak również przeglądarek.

 

W obecnej chwili większość użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego bardzo ważnym aspektem jest przystosowanie strony do telefonów. Użytkownik musi czuć się komfortowo, tak aby jak najszybciej odszukał to czego szuka i mógł przejść do zakupu lub kontaktu (CTA).

 

Ważnym aspektem jest również proces decyzyjny przy wyborze towaru lub usługi. To często wieloetapowy cykl, a więc istotnym elementem jest zadbanie o komfort klienta i ułatwienie mu znalezienia tego, czego szuka, to znaczy już wcześniej zaprojektować proces decyzyjny klienta i stworzyć customer journey maps.

Spójny przekaz reklamowy – zadbaj o współczynnik konwersji

Stworzenie nowoczesnej i funkcjonalnej strony internetowej to jedno. Jeszcze przed tym należy pamiętać o stworzeniu konceptu komunikacji marki w Internecie. Co za tym idzie – wygląd strony WWW, media społecznościowe, reklamy Google Ads muszą nieść za sobą spójność przekazu. Należy obrać jeden kierunek, tak aby wszystkie publikowane treści w przyszłości były ze sobą maksymalnie spójne oraz niosły jeden określony przekaz reklamowy. Działając w ten sposób szanse na zwiększenie współczynnika konwersji strony internetowej znacznie rosną.

 

W tym celu najlepiej zgłosić się do agencji interaktywnej (takiej jak np. PROGRAFFING). Stworzy ona spójny przekaz reklamy od grafik i szablonów pod Social Media i Google Ads, po slogany reklamowe jak i motyw przewodni firmy. Działania tego typu zapewnią w przyszłości większą rozpoznawalność naszego brandu w Internecie.

Autorskie treści oraz grafiki – nie dla duplikacji treści!

Duplikacja treści czy grafik w każdym przypadku źle się kończy. Ma to negatywny wpływ na wyszukiwarkę Google. Kopiowanie treści lub zdjęć od konkurencji jest bardzo piętnowane przez firmę Google.

 

Dlatego przy tworzeniu tekstów na stronę już na samym starcie należy stworzyć własne unikatowe treści reklamowe. Dodatkowo warto zadbać o sesję fotograficzną lub wizualizacje 3D produktów lub usług, co przekłada się na niepowtarzalny wizerunek firmy. Wymaga to jednak umiejętności fotograficznych, lub zlecenia tego outsourcingowo. Profesjonalnie wykonana sesja zdjęciowa w znaczącym stopniu poprawia atrakcyjność oferowanych przez nas usług czy produktów.

 

Jeżeli nie chcemy w tym momencie angażować się w sesję fotograficzną, z pomocą przyjdzie nam dostęp do płatnych, stockowych zdjęć.