Wykorzystanie wizualizacji 3D w prezentacji produktów luksusowych

Kategoria: Wizualizacje 3D

Data: 19 sierpnia, 2022

Wykorzystanie wizualizacji 3D w prezentacji produktów luksusowych

Z początku technologia 3D była tylko fotografią, która dawała wizualne trójwymiarowe wrażenie – podobne do tego, które zobaczysz dzięki niebiesko-czerwonym okularom. W  celu zwiększenia poziomu zaangażowania klienta wizualizacje 3D w postaci trójwymiarowego drukowania czy konfiguratorów wkroczyły na rynek dóbr luksusowych.

 

W tym artykule opowiemy Ci, czym właściwie jest technologia 3D, jakie są jej typy oraz zalety wykorzystania technologii 3D.

Co to jest technologia 3D?

Technologia 3D to każda forma działań, które wykorzystują wizualizacje 3D do prezentowania rzeczywistych obiektów w wirtualnej przestrzeni. Dobrym przykładem może okazać się sytuacja, w której oglądasz film, używając okularów 3D i widzisz trójwymiarowy obraz, który niemal wychodzi poza ekran. 

 

Najbardziej znanym zastosowaniem technologii 3D jest trójwymiarowe drukowanie, którego wartość sięgała w 2020 prawie $16 bilionów. Narzędzia 3D, takie jak, VR i AR poprawiają doznania klientów podczas zakupów. Czym jest AR?

 

Rozszerzona rzeczywistość (AR) jest narzędziem 3D, które na istniejącą rzeczywistość nakłada nowe informacje. Jedna z firm, oferujących dobra luksusowe świetnie wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość. Sprzedają oni wysokiej jakości oprawy oświetleniowe, które mogą być spersonalizowane przez klienta. Dzięki technologii AR dają klientowi możliwość sprawdzenia, czy żyrandol po umieszczeniu w jego domu będzie pasował do wystroju wnętrza. 

 

Rzeczywistość wirtualna tworzy nową rzeczywistość, więc nie ma fizycznej interakcji między obiektami znajdującymi się w prawdziwym świecie a tymi, przedstawionymi na wizualizacji. Wszystko dzieje się na ekranie. Przykładem jest aplikacja jednej z drogerii, gdzie klient może wirtualnie wypróbować różne odcienie kosmetyków. 

wykorzystanie-wizualizacji-3d-w-prezentacji-produktow-luksusowych-wizualizacje-3d

Zarówno podczas stosowania rozszerzonej, jak i wirtualnej rzeczywistości, trójwymiarowy obraz możemy zobaczyć dzięki smartfonom i specjalnym goglom VR. Statystyki podkreślają, że do 2023, zamówienia urządzeń służących odbieraniu nowoczesnych technologii na świecie, takich jak XR (połączenie AR i VR) oraz MR sięgną ponad 28 milionów sztuk rocznie. Wynika to z faktu, że klienci coraz chętniej używają technologii 3D.

Jakie są typy technologii 3D?

W przypadku marek luksusowych najczęściej wykorzystywanymi technologiami 3D są:

  • Drukowanie 3D,
  • Konfiguracja 3D,
  • Skanowanie i optymalizacja 3D,
  • Wirtualne mierzenie 3D.

Drukowanie 3D

Przemysł druku 3D został wprowadzony do branży jubilerskiej, dzięki czemu klienci mają możliwości stworzenia spersonalizowanego projektu biżuterii 3D. Przełomowym odkryciem technologii 3D okazał się brak konieczności inwestowania w elementy kolekcji. Pozwala to na drukowanie przedmiotu na żądanie dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta.

 

Badania przeprowadzone przez Facts and Factor pokazuje, że globalny rynek branży jubilerskiej będzie wart 5,650 miliona dolarów do 2026 roku. Staje się to perspektywą na obiecujące i opłacalne działania biznesowe dla tej branży.

 

Wyróżniamy kilka z procesów wykorzystywania metod druku 3D:

  • Cyfrowe Przetwarzanie Światła (DLP),
  • Drukowanie Trwałych Części z Tworzyw Termoplastycznych (FDM),
  • Selektywne Spiekanie Laserowe (SLS),
  • Stereolitografia.

Konfigurator 3D

Trójwymiarowy konfigurator jest kolejną technologią 3D, umożliwiającą Twoim klientom personalizowanie produktu według ich upodobań. Tutaj klienci mają więcej możliwości dotyczących wizualizacji i indywidualnego dopasowywania produktu.

 

Aby lepiej zrozumieć tę technologię, przeanalizujmy, jak inna marka produktów premium, detalista luksusowej marki modowej używa konfiguratora Apviz 3D.

 

Klienci mają możliwość wizualizacji i personalizacji dzięki współpracy luksusowego sklepu i konfiguratora Apviz 3D. Umożliwia im to na zmianę koloru butów, sprawdzenie podeszwy, kołnierza, nosa i innych części buta, a także rotację obiektu w 360 stopniach za pomocą modelu 3D. Z punktu widzenia osoby, zainteresowanej zakupem wysokopółkowych produktów jest to niesamowite doświadczenie!

Skanowanie i optymalizacja 3D

Tworzenie Komputerowego Wspomagania Projektowania (CAD) obiektów, w szczególności wyrobów biżuteryjnych, może być skomplikowane. Podajemy kilka miejsc, gdzie nowoczesna technologia, w tym przypadku skanowanie 3D, może pomóc. 

 

Pewna ekskluzywna marka używa trójwymiarowego skanowania i optymalizacji jako bazy pod modelowanie i wizualizowanie 3D. Wraz ze skanerem Apviz 3D, stworzyła trójwymiarowe modele opakowań swoich perfum i pomadek. Używając ich jako bazy, Apviz umożliwił marce wdrożenie konfiguracji 3D do ich produktów, co spowodowało wzrost sprzedaży o 50%.

Wirtualna przymierzalnia 3D

Technologia 3D umożliwia klientowi przymierzenie produkt bez wychodzenia z domu.

 

Jedna z marek luksusowych poprawia doznania klienta, dając mu możliwość personalizacji zegarków. Może on również zobaczyć i ocenić go wirtualnie. Klienci używają do tego celu kamer smartfonów, aby uchwycić swój nadgarstek. Później mogą wybrać taki model, który pasuje do ich nadgarstka. Ta funkcja wyróżniła ten sklep internetowy, co w rezultacie poprawiło sprzedaż online oraz zwiększyło wskaźnik rentowności inwestycji (ROI).

 

Badania pokazały, że klienci cenią spersonalizowane produkty oraz doznania, jakie przeżywają podczas korzystania z rozszerzonej rzeczywistości. 

Jakie są zalety wykorzystania technologii 3D?

Jak możemy zaobserwować, różne luksusowe marki wykorzystuję technologię 3D, aby lepiej zaangażować swoich klientów i zwiększyć zyski ze sprzedaży. Poniżej przedstawiamy kilka unikatowych zalet technologii 3D, która pomoże ci zrozumieć jego pełny potencjał. 

wykorzystanie-wizualizacji-3d-w-prezentacji-produktow-luksusowych-wizualizacje-3d

Dowolność projektowania

W przeciwieństwie do tradycyjnych procesów produkcji technologia 3D pozwala Ci projektować oraz wydrukować bardziej skomplikowane obiekty. Podczas gdy tradycyjne metody produkcji wprowadzają pewne ograniczenia przy tworzeniu, te limity nie występują w takim stopniu podczas drukowania 3D.

Drukowanie na żądanie

Używając technologii 3D, nie musisz inwestować w magazynowanie dużej ilości wariantów danego produktu. Odkąd pliki z projektami 3D Twoich produktów są w wirtualnej bibliotece, możesz zdobyć modele 3D, kiedy tylko ich potrzebujesz i stworzyć je w momencie, w którym klient zrealizuje zakup.

Natychmiastowy prototyp

Dzięki technologii drukowania 3D możesz zaprojektować dany produkt w ciągu kilku godzin, w wyniku czego, każdy etap wytwarzania produktu jest wykonany szybciej. Poprawia to efektywność i łatwość wprowadzania modyfikacji na każdym etapie produkcji do projektu.

Lepsze doświadczenia klienta

Technologia 3D dostarcza niepowtarzalne doświadczenia zakupowe Twoim klientom.

 

Właściciele marek, wykorzystujący modele 3D jako podstawę personalizacji produktu, dają kupującym możliwość wchodzenia w interakcję z produktami w czasie rzeczywistym. Te wyjątkowe doświadczenia wpływają na kluczowy aspekt sprzedaży – podjęcie przez klienta decyzji zakupowej. 

Integracja technologii 3D w Twoim biznesie

W naszym artykule przedstawiliśmy różne typy technologii 3D, wykorzystywane przez Twórców dóbr luksusowych. Jeżeli jesteś jednym z nich, zachęcamy, abyś zaczął korzystać z tych rozwiązań.

 

Źródła:

https://www.forbes.com/sites/tjmccue/2019/03/27/wohlers-report-2019-forecasts-35-6-billion-in-3d-printing-industry-growth-by-2024/?sh=671065617d8a

https://www.statista.com/statistics/653390/worldwide-virtual-and-augmented-reality-headset-shipments/

https://www.fnfresearch.com/3d-printed-jewelry-market

https://hapticmedia.com/blog/3d-configurator/