Zasady dotyczące publikowania treści AI: Przewodnik Meta
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje krajobraz Social Mediów a szkolenia z zakresu AI atakują nas niemal z każdej strony. Platformy Facebook i Instagram w końcu wprowadzają nowe zasady publikowania treści generowanych przez sztuczną inteligencję, które znacząco ułatwią pracę z tego typu treściami. Przed Tobą szybkie podsumowanie, jak to wszystko będzie wyglądać.
W stworzeniu materiału korzystaliśmy z komunikatów Meta, które znajdziecie pod tymi linkami:
1. Przejrzystość – oznacz swoją kreację
Oznacz Etykietą SI Instagram – Co to znaczy?
Meta wprowadza system oznaczania treści generowanych przez AI, będzie to dotyczyć zwłaszcza obrazów i wideo. Ten ruch jest częścią szerszego wysiłku na rzecz utrzymania przejrzystości na platformach cyfrowych i zapobiegania rozpowszechnianiu dezinformacji. Oznacza to, że twórcy treści będą musieli ujawnić zaangażowanie AI w swoje posty. Meta twierdzi, że takie działania zapewnią, znaczące zwiększenie świadomość odbiorców w zakresie zrozumienia źródeł konsumowanych treści. Zarząd korporacji w lutym 2024, jednoznacznie stwierdził, że dotychczasowa polityka była „zbyt wąska” i nie uwzględniała rozwoju narzędzi AI.
2. Autentyczność – prawda w marketingu
Kluczową zmianą jest tutaj przeniesienie możliwości komentowania „prawdziwości treści” oraz wskazywania ich kontekstu przez społeczność. Podobny model funkcjonuje obecnie na portalu X. Gigant Menlo Park nieustannie podkreśla znaczenie integralności w tworzeniu treści. Bez zmian pozostaje surowe taktowanie treści generowanych przez AI, które są zwodnicze lub mogłyby wprowadzać użytkowników w błąd co do ich natury lub pochodzenia.
3. Zgodność ze standardami społeczności – „władza dla ludu”
Automatyczne usuwanie treści będzie traktowane jako ostateczność. Przez takie działania serwisy Mety mają pozwolić na zwiększenie przestrzeni dla „wolności słowa”. Jest to konsekwencja wyposażenia społeczności w nowe kompetencje co wyraża się w treści komunikatu – „…ludzie powinni być wolni wyrażać siebie, pozostając jednocześnie bezpieczni korzystając z naszych usług.”. Definicja wspomnianego „bezpieczeństwa” nie została jednoznacznie ujęta w jakikolwiek sposób w żadnym z analizowanych przez nas dokumentów.
4. Prawa własności intelektualnej – standard bez zmian
Twórcy treści muszą upewnić się, że treści generowane przez AI nie naruszają praw własności intelektualnej innych osób. Obejmuje to przestrzeganie praw autorskich, znaków towarowych i innych form własności intelektualnej. Szanujmy nawzajem swoją kreatywność a inspiracje zachowajmy na akceptowalnym poziomie.
5. Monitorowanie i egzekwowanie – zabezpieczenie organizacji
Meta dalej będzie posiłkować się siecią 100 niezależnych fakt-checkerów. Gdy specjaliści oznaczą treść jako fałszywą lub zmienioną, pokazana zostanie „niżej” w Feedzie, tak aby mniej osób ją widziało. Dodana zostanie stosowna etykieta nakładkowa z informacjami o charakterze kreacji. Ponadto reklama zostanie całkowicie odrzucona, jeżeli będzie zawierać treści uznane wcześniej za obalone.
Podsumowanie.
Meta aktualizuje swoje zasady dotyczące manipulowanych mediów na swoich platformach, rozszerzając zakres treści objętych etykietowaniem i wprowadzając dodatkowy kontekst dla lepszej oceny przez użytkowników. Zmiany te opierają się na konsultacjach z różnymi ekspertami i ankietach publicznych, podkreślając rosnącą rolę treści generowanych przez AI w komunikacji cyfrowej. W odpowiedzi na szybki rozwój technologii generatywnego AI, amerykanie wprowadzają mniej restrykcyjne podejście, unikając nadmiernego ograniczania wolności wypowiedzi, jednocześnie zwiększając transparentność w zakresie treści generowanych przez AI.