Jak połączyć Google Analytics z Google Search Console?

Data: 1 lipca, 2022

Jak połączyć Google Analytics z Google Search Console?

Jak najwyższe wyniki w SERP (Search Engine Results Page) to cel każdego posiadacza własnej witryny. Dzięki czołowym pozycjom, za pośrednictwem strony internetowej, jesteśmy w stanie dotrzeć do jeszcze większej liczby użytkowników, którzy w przyszłości mogą stać się naszymi klientami. 

 

Połączenie Google Analytics z Google Search Console daje możliwość analizowania danych z obydwu narzędzi z poziomu jednego panelu. W jaki sposób zintegrować ze sobą te dwie platformy? Odpowiadamy w naszym artykule!

Co daje analiza danych ze strony internetowej?

Weryfikowanie i analiza danych znajdujących się na witrynie nie tylko daje możliwość przygotowywania strategii pozycjonowania, ale również reagowania i wykorzystywania okazji w przypadku nietypowych zachowań użytkowników sieci. Dzięki temu tworzenie stron internetowych jest o wiele wydajniejsze, a same witryny przynoszą więcej korzyści. 

 

Google Analytics gromadzi dane na temat zachowania użytkowników, którzy odwiedzają daną witrynę. Dzięki temu narzędziu możemy poznać ich płeć, wiek, lokalizację, typowe zachowania i zainteresowania, czy przeglądając sieć, częściej korzystają z komputera czy telefonu, itp. 

 

Google Search Console dostarcza nam natomiast informacji o frazach, jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, wyświetlenia należącej do nas witryny oraz to, jaką aktywność odwiedzający stronę podejmują po kliknięciu w linki, które się na niej znajdują. Połączenie tego narzędzia z Google Analytics daje możliwość analizy danych dotyczących osób odwiedzających naszą stronę, w jeszcze łatwiejszy sposób.  

Jak importować dane z Google Search Console do Analytics?

W jednym z naszych wcześniejszych artykułów opisaliśmy, jak założyć konto na Google Search Console, w jaki sposób połączyć to narzędzie z witryną oraz jak importować do niego mapę strony internetowej. Teraz przedstawimy Ci sposób, w jaki możesz połączyć konto Google Analytics z GSC. 

 

Konto w Google Analytics to darmowe narzędzie do badania danych pochodzących z wyszukiwarki Google. Połączenie go z Google Search Console jest niezwykle proste i zajmuje dosłownie kilka minut. 

 

Pierwszym krokiem, jaki musisz wykonać, jest zalogowanie się do Google Analytics. Następnie, kliknij przycisk “Administracja” znajdujący się obok ikonki koła zębatego, w lewym dolnym rogu. 

 

Kolejną czynnością, jaką musisz wykonać jest wybranie opcji “Wszystkie usługi” i odnalezienie “Search Console”. Kliknij “Połącz z Search Console”, a następnie “Dodaj”. Ostatnim krokiem jest wybranie usługi Google Search Console, która będzie połączona z Google Analytics. 

tworzenie-stron-internetowych- łączenie-google-analytics-z-google-search-console

Czy można podłączyć inne konto GSC z Google Analytics?

Istnieje możliwość podłączenia innego konta Google Search Console z Analytics, jednak najpierw należy usunąć obecne. Jak to zrobić?

 

  • Zaloguj się do Google Analytics, 
  • Kliknij przycisk “Administracja”, znajdujący się w lewym dolnym rogu, 
  • Wybierz “Wszystkie usługi”, 
  • Odnajdź “Search Console” i kliknij “Zobacz link”,
  • W tym momencie możesz wybrać jedną z trzech opcji: usunięcie połączenia, zmianę widoku lub zastąpienie połączenia Google Search Console.

Podstawowe informacje o danych 

Okres przechowywania danych w Google Search Console wynosi 16 miesięcy. Niemniej jednak, Google Analytics wciąż daje możliwość zobaczenia informacji tylko z 90 dni. Jeżeli więc chcesz zestawić dane z obydwu narzędzi, będzie on obejmował okres 3 miesięcy. 

 

Informacje z Google Search Console są widoczne zarówno w panelu GSC, jak i Google Analytics już po 48 godzinach od ich zebrania.

Google Analytics nie działa wstecz

Jeżeli korzystałeś z Google Search Console jeszcze przed rozpoczęciem zbierania informacji poprzez Google Analytics, poprzednie dane z GSC nie będą widoczne w panelu GA. Zobaczysz tylko te dane, które zostały zebrane od momentu skonfigurowania ze sobą tych dwóch narzędzi. 

 

Jak wspomnieliśmy wcześniej, dane z Google Search Console są widoczne dopiero po upływie dwóch dni. Z tego względu po uruchomieniu konta GSC nie ujrzysz żadnych informacji.

Integracja ułatwiająca zbieranie danych

Dlaczego połączenie Google Search Console z Google Analytics jest tak korzystne? Przede wszystkim połączenie tych dwóch narzędzi daje większe pole do popisu jeżeli chodzi o zbieranie organicznych informacji pochodzących z wyników wyszukiwania Google i porównywanie ich z tymi, pochodzącymi z Twojej strony internetowej. 

 

Dzięki temu możesz w wygodny sposób analizować uzyskane informacje i wprowadzać do swojej strategii działania, poprawiające widoczność Twojej witryny w sieci oraz poszukiwać luki, które możesz wykorzystać, aby rankować jeszcze wyżej.