Jak połączyć Google Analytics z Google Search Console?
Jak najwyższe wyniki w SERP (Search Engine Results Page) to cel każdego posiadacza własnej witryny. Dzięki czołowym pozycjom, za pośrednictwem strony internetowej, jesteśmy w stanie dotrzeć do jeszcze większej liczby użytkowników, którzy w przyszłości mogą stać się naszymi klientami.
Połączenie Google Analytics z Google Search Console daje możliwość analizowania danych z obydwu narzędzi z poziomu jednego panelu. W jaki sposób zintegrować ze sobą te dwie platformy? Odpowiadamy w naszym artykule!
Co daje analiza danych ze strony internetowej?
Weryfikowanie i analiza danych znajdujących się na witrynie nie tylko daje możliwość przygotowywania strategii pozycjonowania, ale również reagowania i wykorzystywania okazji w przypadku nietypowych zachowań użytkowników sieci. Dzięki temu tworzenie stron internetowych jest o wiele wydajniejsze, a same witryny przynoszą więcej korzyści.
Google Analytics gromadzi dane na temat zachowania użytkowników, którzy odwiedzają daną witrynę. Dzięki temu narzędziu możemy poznać ich płeć, wiek, lokalizację, typowe zachowania i zainteresowania, czy przeglądając sieć, częściej korzystają z komputera czy telefonu, itp.
Google Search Console dostarcza nam natomiast informacji o frazach, jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, wyświetlenia należącej do nas witryny oraz to, jaką aktywność odwiedzający stronę podejmują po kliknięciu w linki, które się na niej znajdują. Połączenie tego narzędzia z Google Analytics daje możliwość analizy danych dotyczących osób odwiedzających naszą stronę, w jeszcze łatwiejszy sposób.
Jak importować dane z Google Search Console do Analytics?
W jednym z naszych wcześniejszych artykułów opisaliśmy, jak założyć konto na Google Search Console, w jaki sposób połączyć to narzędzie z witryną oraz jak importować do niego mapę strony internetowej. Teraz przedstawimy Ci sposób, w jaki możesz połączyć konto Google Analytics z GSC.
Konto w Google Analytics to darmowe narzędzie do badania danych pochodzących z wyszukiwarki Google. Połączenie go z Google Search Console jest niezwykle proste i zajmuje dosłownie kilka minut.
Pierwszym krokiem, jaki musisz wykonać, jest zalogowanie się do Google Analytics. Następnie, kliknij przycisk “Administracja” znajdujący się obok ikonki koła zębatego, w lewym dolnym rogu.
Kolejną czynnością, jaką musisz wykonać jest wybranie opcji “Wszystkie usługi” i odnalezienie “Search Console”. Kliknij “Połącz z Search Console”, a następnie “Dodaj”. Ostatnim krokiem jest wybranie usługi Google Search Console, która będzie połączona z Google Analytics.
Czy można podłączyć inne konto GSC z Google Analytics?
Istnieje możliwość podłączenia innego konta Google Search Console z Analytics, jednak najpierw należy usunąć obecne. Jak to zrobić?
- Zaloguj się do Google Analytics,
- Kliknij przycisk “Administracja”, znajdujący się w lewym dolnym rogu,
- Wybierz “Wszystkie usługi”,
- Odnajdź “Search Console” i kliknij “Zobacz link”,
- W tym momencie możesz wybrać jedną z trzech opcji: usunięcie połączenia, zmianę widoku lub zastąpienie połączenia Google Search Console.
Podstawowe informacje o danych
Okres przechowywania danych w Google Search Console wynosi 16 miesięcy. Niemniej jednak, Google Analytics wciąż daje możliwość zobaczenia informacji tylko z 90 dni. Jeżeli więc chcesz zestawić dane z obydwu narzędzi, będzie on obejmował okres 3 miesięcy.
Informacje z Google Search Console są widoczne zarówno w panelu GSC, jak i Google Analytics już po 48 godzinach od ich zebrania.
Google Analytics nie działa wstecz
Jeżeli korzystałeś z Google Search Console jeszcze przed rozpoczęciem zbierania informacji poprzez Google Analytics, poprzednie dane z GSC nie będą widoczne w panelu GA. Zobaczysz tylko te dane, które zostały zebrane od momentu skonfigurowania ze sobą tych dwóch narzędzi.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, dane z Google Search Console są widoczne dopiero po upływie dwóch dni. Z tego względu po uruchomieniu konta GSC nie ujrzysz żadnych informacji.
Integracja ułatwiająca zbieranie danych
Dlaczego połączenie Google Search Console z Google Analytics jest tak korzystne? Przede wszystkim połączenie tych dwóch narzędzi daje większe pole do popisu jeżeli chodzi o zbieranie organicznych informacji pochodzących z wyników wyszukiwania Google i porównywanie ich z tymi, pochodzącymi z Twojej strony internetowej.
Dzięki temu możesz w wygodny sposób analizować uzyskane informacje i wprowadzać do swojej strategii działania, poprawiające widoczność Twojej witryny w sieci oraz poszukiwać luki, które możesz wykorzystać, aby rankować jeszcze wyżej.