Brand Hero – jak wyróżnić markę?

Data: 17 kwietnia, 2024

Brand Hero – jak wyróżnić markę?

Wstęp

Świat marketingu bez względu na okoliczności jest w ciągłym ruchu. Marki nieustannie szukają nowych sposobów na wyróżnienie się i zbudowanie trwałej relacji z konsumentami a szum informacyjny, który dotyka nas wszystkich zupełnie temu nie sprzyja. Badania jednoznacznie wskazują, że z roku na rok społeczeństwo jest coraz bardziej przebodźcowane.

 

W takich okolicznościach, pojawia się Brand Hero – bohater marki, który może stać się kluczowym elementem budowania rozpoznawalności i emocjonalnego związku z grupą docelową. To właśnie emocjonalna relacja pomiędzy marką a odbiorcą jest najbardziej poszukiwaną wartością. Wszyscy znamy dziesiątki przykładów organizacji, które są wręcz utożsamiane z daną postacią, ale jak opracować własny, wyróżniający się projekt?

Od czego zacząć? Kim ma być Brand Hero?

Brand Hero to postać, często animowana lub stworzona w technologii 3D, która ma symbolizować wartości marki. Jej największą zaletą jest uniwersalność. Może być używana w różnych formach komunikacji – od reklam, poprzez media społecznościowe, aż po eventy. Taka postać może przybierać różne formy jednak kluczowe jest to, aby była spójna z tożsamością marki, którą reprezentuje.

 

Jaki powinien być pierwszy krok projektu? Określenie wartości, które mają być kluczowe dla bohatera marki i grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Znając odpowiedzi na tak postawione pytania, można skierować kreatywność we właściwym kierunku.

Kolejny krok. Co wpływa na wartość Brand Hero?

  1. Budowanie emocjonalnej więzi
    Postać z gruntu powinna pozwalać na nawiązanie głębszego, emocjonalnego związku z marką. Wtedy jest ona „twarzą” marki, ale stopniowo może stać się wręcz symbolem czy marką samą w sobie. Kluczowe w tym obszarze jest zbadanie, jak na postać reaguje społeczność a otrzymany feedback, może stać się podstawą do stworzenia unikalnego projektu.
  2. Rozpoznawalność
    Charakterystyczny i spójny wizerunek Brand Hero to absolutna podstawa. Pomaga on w szybszym zapamiętywaniu marki przez konsumentów, co jest kluczowe dla jego efektywności. Badanie rynku pozwoli wyróżnić cechy postaci funkcjonujących w komunikacji innych marek, które szczególnie rezonują z daną społecznością. Nie musimy wymyślać koła na nowo, jednak powielanie utartych schematów może przełożyć się na wyzwania, które w długofalowo mogą zmniejszyć potencjał takiej persony.
  3. Łatwość prowadzenia komunikacji
    Brand Hero jest wykorzystywany do przekazywania kluczowych informacji dla danej organizacji. Co jest szczególnie istotne, kreatywność warto podporządkować użyteczności. Bohater marki posiadający szczególnie skomplikowaną formę może być niemal niemożliwy do przełożenia na „fizyczne” platformy komunikacji. Dajmy mu szansę na jak najłatwiejszą ekspozycję.
  4. Adaptacja
    Technologie 3D i rzeczywistość rozszerzona stają się codziennością, a Brand Hero jest łatwo adaptowany do tych nowych formatów. Oferując unikalne doświadczenia dla użytkowników, projekt musi uwzględniać możliwość dostosowywania go do szczególnych okoliczności (real time marketing) oraz osadzenia go w szerokim spektrum kontekstów.

Wykorzystanie Brand Hero, jak wygląda sukces?

Technologia 3D otwiera nowe możliwości dla prezentacji Brand Hero – od realistycznych animacji po interaktywne doświadczenia wirtualne. Marki mogą wykorzystać te technologie do stworzenia przestrzennych reklam, które angażują widzów w znacznie bardziej bezpośredni sposób. Na przykład, wirtualny bohater może prowadzić użytkownika przez trójwymiarową podróż po „świecie marki”, co może znacząco podnieść poziom zaangażowania i zainteresowania. Doskonałym przykładem jest kampania Brand Hero marki PZZ S.A. której bohaterem jest Dr. Bejker. Będąc postacią wygenerowaną w 3D, jest on łatwiej adaptowalny do różnych formatów, od animacji po statyczne grafiki.

Kolejnym z przykładów skutecznego wykorzystania Brand Hero dla tej samej marki jest postać Tortka, który reprezentuje flagowy produkt organizacji, mąkę tortową. Będąc jednoznacznie związanym z marką, pozwala na uniwersalną i przejrzystą komunikację.

Podsumowanie

Brand Hero to nie tylko narzędzie marketingowe, ale strategiczny element budowania marki w cyfrowym świecie. W erze technologii 3D, gdzie możliwości kreowania i interakcji są niemal nieograniczone, postać takiego bohatera może stać się kluczowym czynnikiem różnicującym markę na rynku. Inwestując w rozwój spójnej i przyciągającej postaci, organizacja zwiększa swoją rozpoznawalność i relacje z otoczeniem.