Jak wyznaczyć kluczowe współczynniki w marketingu internetowym?
Zacznij mierzyć skuteczność kampanii marketingowych
Zanim będziesz mógł określić, czy Twoja internetowa kampania marketingowa zakończyła się sukcesem, musisz wyznaczyć obiektywne, możliwe do osiągnięcia cele. To prawdziwy fundament. Bez szczegółowego celu nie będziesz w stanie ocenić skuteczności swoich działań.
Uwzględnij czas
Uwzględnij konkretne ramy czasowe do osiągnięcia celu. Niezależnie od tego, czy masz 10 dni, czy 10 miesięcy.
Dzięki orientacji w czasie można ustawić parametry do porównania podczas generowania raportów marketingowych dotyczących postępów w ujęciu miesięcznym lub rocznym.
Określ czynniki sukcesu
Określenie wymiernego wyniku, który należy osiągnąć to przedstawienie rzeczywistych liczb, które mogą zostać oparte na przypuszczeniu lub na przemyślanym schemacie skalowania.
Załóżmy, że Twoim celem jest pozyskanie 5 000 nowych użytkowników do strony lub zdobycie 5 000 polubień w mediach społecznościowych. To dwa dobrze przedstawione czynniki sukcesu w marketingu cyfrowym.
Określ także, jak dużo czasu masz do osiągnięcia kamienia milowego.
Podaj szczegółowe informacje
Kiedy myślisz o KPI marketingu internetowego, powinieneś mieć przypisane im liczby.
Mówiąc po prostu, „udostępnianie grupie docelowej treści związanych z marką” nie wystarczy. Przygotuj się na sukces, podając jak najwięcej szczegółów.
Określenie szczegółów przygotuje Cię i poprowadzi do realizacji kampanii.
Wskaźniki do śledzenia KPI w marketingu internetowym:
1. Ogólny ruch w witrynie
Twoja strona internetowa służy jako Twoja domowa baza i twarz Twojej marki. Dlatego wszystkie Twoje działania w zakresie marketingu będą prawdopodobnie koncentrować się na zwiększaniu ruchu. Poszczególne kampanie mogą skupiać się na budowaniu listy subskrybentów lub zwiększaniu zasięgu w mediach społecznościowych, ale ostatecznym celem tego działania jest wysyłanie większego ruchu do Twojej witryny w czasie.
2. Ruch według źródła
Ta przydatna miara ruchu w witrynie rzuca światło na dokładnie, skąd pochodzą użytkownicy Twojej witryny.
Użyj tego wskaźnika, aby określić, które źródła przynoszą więcej użytkowników, są tańsze i lepiej konwertują w zapytania lub sprzedaż.
3. Nowi użytkownicy a powracający odbiorcy
Wielokrotne wizyty mogą wskazywać, na to że przekazujesz informacje, które ludzie uważają za tak cenne, że wciąż do nich wracają.
Gdy regularnie publikujesz nowe treści możesz przeglądać te wskaźniki marketingowe aby zobaczyć, jak angażują dane treści.
4. Najczęściej odwiedzane strony
Ten wskaźnik pozwala dokładniej określić, które obszary Twojej witryny są najbardziej wartościowe. Najczęściej odwiedzane strony ujawniają wszelkiego rodzaju informacje o tym, dokąd dokładnie udają się użytkownicy Twojej witryny i jak dużo spędzają w niej czasu.
5. Współczynnik odrzuceń
Wskaźnik współczynnika odrzuceń to odsetek osób, które opuszczają Twoją witrynę (odbijają się od niej) po obejrzeniu tylko jednej strony.
Te dane mogą pomóc w ujawnieniu, że użytkownicy mogą odchodzić, ponieważ:
- Witryna ładuje się zbyt długo
- Nie od razu znaleźli to, czego szukali
- Znaleźli odpowiednią treść, ale nie byli zmuszeni do dalszego klikania
- Załadowano stronę błędu
6. Współczynnik konwersji
Google Analytics może pomóc w mierzeniu liczby konwersji dokonanych w Twojej witrynie.
Jednak konwersje mogą oznaczać różne rzeczy w zależności od kampanii.
Na przykład mogą to być:
- rzeczywista sprzedaż,
- przesłanie formularza kontaktowego,
- ukończone pobieranie,
- zapis do newslettera,
- i więcej.
Często osoby przetwarzające dane sprawdzają tylko te wskaźniki, aby określić, czy Twoja kampania jest skuteczna. Jest to jednak tylko jeden element układanki i powinien być częścią ogólnej strategii marketingu internetowego.