Jak wyznaczy膰 kluczowe wsp贸艂czynniki w marketingu internetowym?

Data: 1 marca, 2021

Jak wyznaczy膰 kluczowe wsp贸艂czynniki w marketingu internetowym?

Zacznij mierzy膰 skuteczno艣膰 kampanii marketingowych

Zanim b臋dziesz m贸g艂 okre艣li膰, czy Twoja internetowa kampania marketingowa zako艅czy艂a si臋 sukcesem, musisz wyznaczy膰 obiektywne, mo偶liwe do osi膮gni臋cia cele. To prawdziwy fundament. Bez szczeg贸艂owego celu nie b臋dziesz w stanie oceni膰 skuteczno艣ci swoich dzia艂a艅.

Uwzgl臋dnij czas

Uwzgl臋dnij konkretne ramy czasowe do osi膮gni臋cia celu. Niezale偶nie od tego, czy masz 10 dni, czy 10 miesi臋cy.

Dzi臋ki orientacji w czasie mo偶na ustawi膰 parametry do por贸wnania podczas generowania raport贸w marketingowych dotycz膮cych post臋p贸w w uj臋ciu miesi臋cznym lub rocznym.

Okre艣l czynniki sukcesu

Okre艣lenie wymiernego wyniku, kt贸ry nale偶y osi膮gn膮膰 to przedstawienie rzeczywistych liczb, kt贸re mog膮 zosta膰 oparte na przypuszczeniu lub na przemy艣lanym schemacie skalowania.

Za艂贸偶my, 偶e Twoim celem jest pozyskanie 5 000 nowych u偶ytkownik贸w do strony lub zdobycie 5 000 polubie艅 w mediach spo艂eczno艣ciowych. To dwa dobrze przedstawione czynniki sukcesu w marketingu cyfrowym.

Okre艣l tak偶e, jak du偶o czasu masz do osi膮gni臋cia kamienia milowego.

Podaj szczeg贸艂owe informacje

Kiedy my艣lisz o KPI marketingu internetowego, powiniene艣 mie膰 przypisane im liczby.

M贸wi膮c po prostu, 鈥瀠dost臋pnianie grupie docelowej tre艣ci zwi膮zanych z mark膮鈥 nie wystarczy. Przygotuj si臋 na sukces, podaj膮c jak najwi臋cej szczeg贸艂贸w.

Okre艣lenie szczeg贸艂贸w przygotuje Ci臋 i poprowadzi do realizacji kampanii.

Wska藕niki do 艣ledzenia KPI w marketingu internetowym:

1. Og贸lny ruch w witrynie

Twoja strona internetowa s艂u偶y jako Twoja domowa baza i twarz Twojej marki. Dlatego wszystkie Twoje dzia艂ania w zakresie marketingu b臋d膮 prawdopodobnie koncentrowa膰 si臋 na zwi臋kszaniu ruchu. Poszczeg贸lne kampanie mog膮 skupia膰 si臋 na budowaniu listy subskrybent贸w lub zwi臋kszaniu zasi臋gu w mediach spo艂eczno艣ciowych, ale ostatecznym celem tego dzia艂ania jest wysy艂anie wi臋kszego ruchu do Twojej witryny w czasie.

2. Ruch wed艂ug 藕r贸d艂a

Ta przydatna miara ruchu w witrynie rzuca 艣wiat艂o na dok艂adnie, sk膮d pochodz膮 u偶ytkownicy Twojej witryny.

U偶yj tego wska藕nika, aby okre艣li膰, kt贸re 藕r贸d艂a przynosz膮 wi臋cej u偶ytkownik贸w, s膮 ta艅sze i lepiej konwertuj膮 w zapytania lub sprzeda偶.

3. Nowi u偶ytkownicy a powracaj膮cy odbiorcy

Wielokrotne wizyty mog膮 wskazywa膰, na to 偶e przekazujesz informacje, kt贸re ludzie uwa偶aj膮 za tak cenne, 偶e wci膮偶 do nich wracaj膮.

Gdy regularnie publikujesz nowe tre艣ci mo偶esz przegl膮da膰 te wska藕niki marketingowe aby zobaczy膰, jak anga偶uj膮 dane tre艣ci.

4. Najcz臋艣ciej odwiedzane strony

Ten wska藕nik pozwala dok艂adniej okre艣li膰, kt贸re obszary Twojej witryny s膮 najbardziej warto艣ciowe. Najcz臋艣ciej odwiedzane strony ujawniaj膮 wszelkiego rodzaju informacje o tym, dok膮d dok艂adnie udaj膮 si臋 u偶ytkownicy Twojej witryny i jak du偶o sp臋dzaj膮 w niej czasu.

5. Wsp贸艂czynnik odrzuce艅

Wska藕nik wsp贸艂czynnika odrzuce艅 to odsetek os贸b, kt贸re opuszczaj膮 Twoj膮 witryn臋 (odbijaj膮 si臋 od niej) po obejrzeniu tylko jednej strony.

Te dane mog膮 pom贸c w ujawnieniu, 偶e u偶ytkownicy mog膮 odchodzi膰, poniewa偶:

  • Witryna 艂aduje si臋 zbyt d艂ugo
  • Nie od razu znale藕li to, czego szukali
  • Znale藕li odpowiedni膮 tre艣膰, ale nie byli zmuszeni do dalszego klikania
  • Za艂adowano stron臋 b艂臋du

6. Wsp贸艂czynnik konwersji

Google Analytics mo偶e pom贸c w mierzeniu liczby konwersji dokonanych w Twojej witrynie.

Jednak konwersje mog膮 oznacza膰 r贸偶ne rzeczy w zale偶no艣ci od kampanii.

Na przyk艂ad mog膮 to by膰:

  • rzeczywista sprzeda偶,
  • przes艂anie formularza kontaktowego,
  • uko艅czone pobieranie,
  • zapis do newslettera,
  • i wi臋cej.

Cz臋sto osoby przetwarzaj膮ce dane sprawdzaj膮 tylko te wska藕niki, aby okre艣li膰, czy Twoja kampania jest skuteczna. Jest to jednak tylko jeden element uk艂adanki i powinien by膰 cz臋艣ci膮 og贸lnej strategii marketingu internetowego.