Krok po kroku o zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym

Data: 12 lutego, 2020

Krok po kroku o zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym

Krok po kroku o zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym (o 326.3%), na przykładzie branży elektronarzędzi.

Obecna sytuacja rynkowa umożliwia znalezienie wielu przykładów udanych kampanii reklamowych, zwiększenia ruchu na sklepie internetowym, bądź wzrostu liczby wyświetleń.
Zaprezentujemy jak udało nam się zwiększyć konwersję sklepu internetowego na przykładzie naszego klienta. Wynik? +326.6% po gruntownym przebudowaniu sklepu.

Sklep internetowy też sprzedaje – i to jak!

Historia sukcesu sklepu lozar.pl (sklep internetowy z elektronarzędziami).

Współprace z firmą Lozar rozpoczęliśmy na początku września bieżącego roku (03.09.2019). Klient zgłosił się do nas z problemami, które uniemożliwiały mu efektywną sprzedaż w jego obecnym sklepie internetowym. Po przeprowadzonym audycie sklepu internetowego, oraz poznaniu problemów klienta rozpoczęliśmy pracę nad budowaniem strategii. Klient zaznaczył, że zależy mu na poprawie obecnego sklepu, który oparty był na systemie Prestashop.

Postawiono nas w trudnej sytuacji, nie ze względu na umiejętności, a fakt, że tworzenie sklepów internetowych na systemie Prestashop, nie oznacza, że poprawki zawszę są łatwe, zwłaszcza że weszliśmy do kodu po innej agencji.
Po głębszej analizie sytuacji zastaliśmy mnóstwo przykrych niespodzianek. Agencja, która wcześniej tworzyła ten sklep, zapomniała o paru ważnych kwestiach podczas jego tworzenia.
Przed agencją PROGRAFFING zostało postawione niezwykle trudne zadanie – poprawa sklepu internetowego, która miała na celu przede wszystkim wzrost sprzedaży.

W celu zapobiegnięcia utraty konwersji, wdrożyliśmy następujące rozwiązania:

1. Zmiana struktury menu.

PROBLEM [1] – pierwszą rzeczą, od której rozpoczęliśmy zmiany było menu. Na obecnej stronie występowała nadmierna kategoryzacja.

Budowana na nowo struktura, jak i wygląd menu, miał na celu ułatwienie klientowi znalezienie jak najszybciej drogi do odpowiedniej kategorii.
2. Ułożenie widgetu.


PROBLEM [2] – integracja z Ceneo sklepu internetowego to w obecnych czasach bardzo istotna kwestia, zwłaszcza w niektórych branżach. Początkowo klient miał spory nadmiar włączonych oraz źle osadzonych widget’y, co sprawiało, że użytkownicy nie mogli często się połapać w co klikać. Poprawiliśmy wyświetlanie widgetu tak, aby były użyteczne, a nie przeszkadzały w użytkowaniu sklepu.

3. Błędy w kategoryzacji produktów.


PROBLEM [3] – niedziałające rozwijanie subkategorii.

Kategoryzacja przeprowadzona w niewłaściwy sposób, za dużo kategorii, klient nie wie gdzie ma sam wejść.

4. Karta produktu.


PROBLEM [4] – niespójność jaka panowała w karcie produktu, aż prosiła się o zmiany.

Poprawiliśmy kolorystykę karty produktu, gdzie klient podejmuje najważniejszą decyzję o zakupie.
oprawiliśmy wyświetlanie breadcrumbs’ów.

Ujednoliciliśmy czcionki.

5. Zakładka kategorii produktu.


PROBLEM [5] – zdjęcie kategorii oraz tekst na pół strony nie jest dobrym rozwiązaniem, aby zainteresować klienta do dalszego przeglądania strony.

Efekty naszych poprawek w sklepie internetowym opartym na Prestashop.

Już po pierwszym miesiącu działań sklepu internetowego, w porównaniu z poprzednim okresem, wyniki przyprawiały o zawrót głowy. Liczba konwersji wzrosła o +713.4%, a łączna wartość przychodów o 575,45%!
Istotną kwestią jest to, że efektu prezentowanego powyżej nie osiągnęliśmy tylko za pomocą zmiany funkcjonalności jak i wyglądu sklepu, ale także dzięki odpowiednim promowaniu poza nim (o tym napisze w kolejnym poście).
Po upływie 4 miesięcy współpracy, statystyki prezentują się następująco:


+311.5% wzrost współczynnika konwersji
+266,88% wzrost liczby transakcji
+302,35% wzrost przychodów


Można? Można! Podsumowując:  Jeżeli pragniesz skutecznie zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym, musisz zastanowić się czy Twój sklep spełnia wszystkie kryteria dobrego serwisu.

Przeanalizowanie słabych punktów oraz działań marketingowych sprawi, że Twój sklep znacznie zyska na wartości sprzedażowej.

Analiza przede wszystkim! Dzięki szczegółowej analizie zachowań użytkowników możemy uzyskać niezwykle wiele przydatnych dla nas informacji sprzedażowych. Monitorując użytkownika, analizujemy jego potrzeby oraz od razu wprowadzamy poprawki w sklepie.


Twój sukces tworzymy razem!

Poniżej przedstawiamy kilka screenów jak sklep internetowy lozar.pl wyglądał przed naszymi pracami.