Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie online? Cross selling i potęga darmowej wysyłki

Cross selling, czyli jak sprzedawać jeszcze więcej?

Cross selling to popularna metoda, która doskonale sprawdza się w świecie internetowych zakupów. Jest to sposób na łączenie i sugerowanie dodatkowych produktów dla internautów, którzy zdecydowali się na zakup określonego towaru. W panelu administracyjnym sklepu możemy powiązać produkty z akcesoriami lub tworzyć gotowe zestawy, które będą sugerowane dla internautów odwiedzających nasz sklep.

Dla przykładu przyjmijmy, że prowadzimy sklep z obuwiem oraz akcesoriami. Ustawiamy cross selling, łącząc buty skórzane z preparatem do pielęgnacji lub dodatkowymi wkładkami żelowymi. Gdy klient doda do wirtualnego koszyka wskazane obuwie, system natychmiast poinformuje go, że o wiele taniej może kupić dodatkowe akcesoria. Dzięki temu klient, który chciał kupić tylko buty, otrzyma dodatkową zniżkę i sugestię do zakupu pasujących akcesoriów – gdy zdecyduje się na zakup, wygeneruje dla sklepu o wiele wyższy obrót.

Oczywiście obuwie to tylko przykład – metodę cross selling można zastosować niemalże do każdego typu produktu, oferując klientom niższe ceny za zakupy większej ilości lub wyłącznie pokazując przydatne akcesoria dla produktu, który aktualnie mają w koszyku (bez oferowania zniżki).

Darmowa wysyłka – warto ją oferować

Kolejną przynętą, która może nakłonić internautę do złożenia zamówienia, jest darmowa wysyłka. W panelu administracyjnym przedsiębiorca może ustawić czasową promocję na darmową wysyłkę lub ustawić próg cenowy, po przekroczeniu którego klient otrzyma darmową wysyłkę. Działa to, jak magnes, nakłaniając internautów do dodawania kolejnych produktów do koszyka tylko po to, aby otrzymać darmową wysyłkę.

Konfiguracja cross selling i progów darmowej wysyłki w panelu administracyjnym

Jak ustawić cross selling i darmową wysyłkę w sklepie internetowym? W Prograffing tworzymy sklepy oparte na przyjaznym systemie CMS, który ułatwia wprowadzanie nowych promocji, a także konfigurowanie powiązań między produktami – dzięki temu przedsiębiorca samodzielnie może tworzyć nowe promocje, które system zaoferuje odwiedzającym klientom, co bezpośrednio przełoży się na zwiększenie obrotów sklepu!