Kryzys epidemiologiczny. Panika na starcie to sukces na mecie.

Data: 18 marca, 2020

Kryzys epidemiologiczny. Panika na starcie to sukces na mecie.

Co dalej? Kiedy życie wróci do normalności? Jak mam teraz prowadzić biznes?

W związku z zaistniałą sytuacją na świecie, zadajemy sobie wiele pytań. Dziś przeanalizujemy sytuację pandemii z perspektywy nowych ścieżek prowadzenia naszego biznesu.

Zacznijmy od zadania sobie pytania: 

Koronawirus dla przedsiębiorców, to kryzys? Czy szansa na lepsze jutro?

Pytanie to, na pewno wielu z Was w obecnej sytuacji epidemiologicznej spędza sen z powiek. Nasza odpowiedź,  jest prosta. Każdy kryzys jest szansą, tylko trzeba umieć ją dostrzec. Rozwiązanie z naszego punktu widzenia to nic trudnego. Nauczeni wieloletnim doświadczeniem w biznesie wiemy, że problemy są po to, aby je rozwiązywać.. Musimy zmienić tylko swoje procesy myślowe obecne przy pojawieniu się danej przeciwności. My znaleźliśmy swój sposób na aktualną sytuację. Wy także możecie.

Jako przyjazna agencja interaktywna od dłuższego czasu zajmujemy się budowaniem pozycji firm w Internecie. Tworzymy sprzedaż e-commerce np. platformy sprzedażowe, które dzięki odpowiednim zabiegom marketingowym są siłą wypadkową przy tworzeniu nowych ścieżek sprzedażowych. To nic innego jak droga, którą klient przechodzi od pierwszego kontaktu z Waszą firmą, do nawiązania współpracy.  Nasza baza klientów charakteryzuje się szerokim spektrum branżowym. Daje nam to idealny pogląd na akcje i reakcje.

Problematyka

Międzynarodowa gospodarka stanęła przed nie lada wyzwaniem. Czynnikiem motywującym w tej sytuacji jest stworzenie planu działania sprzedaży naszych usług online. Zanim przejdziemy do meritum sprawy, musimy uświadomić sobie, że jest nas 7,6 miliarda na świecie, co za tym idzie? Ogromny popyt, możliwości rozwoju i jednocześnie zagrożenia z tym związane. Jedną z wersji zagrożeń widzimy aktualnie za sprawą koronawirusa – COVID-19. Szkoły, galerie handlowe, sklepy stacjonarne są zamykane. Jest odgórny zakaz organizowania zgromadzeń. Ten kto ma możliwość, pracuje zdalnie. Możemy zdradzić, że ostatnie zdanie, jest dla wielu firm dzisiejszym know how, jak przekuć obecny kryzys w sukces.

Przejście do rozwiązań problematyki 

 

Wcześniej wspomnieliśmy, że kryzys jest szansą, tylko trzeba umieć ją dostrzec. Aktualnie panuje wirus, ludzie nie wychodzą z domów. Większość z nas ma odpalony komputer i w ciągu dnia przekopujemy Internet. Teraz możecie sobie wyobrazić jaką konwersję generujemy np. na social mediach. Dzisiaj w tygodniu jest ruch, jak jeszcze tydzień temu w weekend. W skrócie nakreśliliśmy Wam problematykę, teraz czas na rozwiązania. Istnieje ich kilka, w zależności od branży, w której aktualnie działacie.

Skupimy się na opisaniu rozwiązań, w oparciu o trzy pytania:

  • Jak mam sprzedawać przez Internet?
  • Jaką wybrać platformę sprzedażową?
  • Jak znaleźć klienta w Internecie?

Sklep Internetowy

Jeżeli Wasza firma prowadzi sprzedaż produktową, dobrym rozwiązaniem dla Was będzie sklep internetowy lub prowadzenie sprzedaży na zewnętrznych platformach np. Allegro. Jedno nie wyklucza drugiego. Najczęściej firmowe sklepy e-commerce są zintegrowane z Allegro, Ceneo itp. Dzięki temu już z poziomu sklepu internetowego można wystawić aukcje np. na Allegro.

 

Własny sklep jest o tyle lepszym rozwiązaniem, ponieważ nie musisz martwić się oddawaniem prowizji. Jeżeli chodzi o funkcjonalność, mając dobrych programistów śmiało można stwierdzić, że możliwości systemu sprzedażowego są nieograniczone. W odniesieniu do epidemii, jeżeli nie posiadacie jako firma własnego sklepu, to zadajcie sobie pytanie, jak będzie wyglądała sprzedaż Waszego produktu? Jeżeli za miesiąc życie nie wróci do normy, to kto będzie chciał robić zakupy stacjonarnie? Sprzedaż internetowa to nie przyszłość, to teraźniejszość. Jest fajne przysłowie, trochę drastyczne, ale prawdziwe: dostosuj się albo…  Sam w sobie rynek e-commerce rozwinął się dosyć prężnie, a ta sytuacja tylko bardziej uświadomi ludziom, że żyjemy w dobie Internetu.

 

Posiadasz już sklep internetowy, ale nie działa to tak jakbyś chciał/a?

Przeprowadziliśmy już setki, jak nie tysiące rozmów z potencjalnymi klientami. Wszystkie niezdecydowane osoby łączył jeden element, brak wiedzy jak bardzo może to zmienić Wasz model biznesowy. Potencjał ogranicza tylko jakość wykonania Waszego sklepu i marketing. Najważniejsze jest, aby trafić w odpowiednie ręce. Wybór odpowiedniej agencji to również temat na oddzielny artykuł. Proszę śledzić na bieżąco blog, niebawem pojawi się o tym wpis. 

 

Wracając do tematu, jak dziś pamiętamy nasz pierwszy sklep internetowy, który stworzyliśmy. Od razu zostaliśmy rzuceni na głęboką wodę, klientem był jeden z największych w Polsce dystrybutorów paneli słonecznych 4sun . Zastaliśmy przestarzały, szablonowy projekt, który pamiętał jeszcze początki tworzenia się sprzedaży w Internecie. W pierwszym miesiącu funkcjonowania sklepu internetowego, zwiększyliśmy klientowi sprzedaż 5-krotnie. Efektywność naszych działań przekłada się na to, że nieustannie współpracujemy ze sobą. Naszą pracę zaczynamy od szeregu wcześniej przygotowanych pytań, na które Wy udzielacie odpowiedzi. Dzięki temu poznajemy specyfikę branży i adekwatnie dopasowujemy rozwiązania, mając na celu maksymalizację zysków.

Platforma Sprzedażowe / E-learning

Prowadzisz firmę BHP, organizujesz szkolenia dla firm, a może jesteś dyrektorem szkoły? Na pewno obecna sytuacja jest niełatwa. Świetnym rozwiązaniem dla Waszego biznesu są platformy e-learningowe. Umożliwiają prowadzenie biznesu online. Webinary, wideokonferencje, kursy online i egzaminy online, to tylko część zastosowań jakie możemy wprowadzić. Świetnie można to wykorzystać w obecnych czasach. Funkcjonalnie spełnia to swoją rolę i jednocześnie oszczędza mnóstwo czasu, nerwów i logistycznie jest to prostsze do ogarnięcia.

 

Wystarczy wysłać link aktywacyjny do platformy, może być nawet w formie SMS-a i można przeprowadzać szkolenia online nawet dla setek ludzi. Wiele firm, prowadzi home office, pracownicy firm pracują zdalnie, wiemy to po rozmowach z naszymi klientami, jak i sami po sobie. Tworzymy konferencje online, zadania przydzielamy na stworzonym systemie do zarządzania i efekty są zaskakujące. Dla branż opierających się na interakcji z innymi osobami, jest to must have. 

Jak wygląda obsługa klienta? Jak znaleźć klienta w Internecie?

To są dwa najlepsze pytania. Zaletą własnego systemu sprzedażowego online, jest to, że obsługa klienta jest ograniczona do minimum. W praktyce Wy zajmujecie się tylko realizacją zamówienia. Profesjonalnie przygotowany sklep, jest przystosowany do tego, aby klient prosto i intuicyjnie mógł sam dokonać transakcji.

Przejdźmy do pytania – Jak znaleźć klienta w Internecie? Odpowiemy pytaniem na pytanie- po co go szukać?

Klient sam może Was znaleźć. Poniżej opiszemy krótko, jakimi sposobami można to zrobić.

Pozycjonowanie

Najbardziej efektywnym średnio i długoterminowym działaniem jest pozycjonowanie organiczne w Google. Na początku dobieramy najbardziej istotne frazy kluczowe, dla Waszej firmy, analizujemy ich potencjał i zaczynamy przygodę. To oczywiście w wielkim skrócie. Na początku naświetlimy zasadę działania pozycjonowania. Dajmy na to dla naszej firmy najistotniejszą frazą jest – sklepy internetowe Białystok.

 

Dzięki pozycjonowaniu, po wpisaniu tej frazy w Google, zajmujemy pierwsze, drugie miejsce, jest to zależne od Państwa geolokalizacji. Efektem tego jest masa zapytań o dany produkt. Osoba, która sama wyszukała naszą firmę, jest twardym leadem i jest wysokie prawdopodobieństwo, że nawiążecie współpracę. Po więcej informacji zapraszam do artykuł jak skutecznie zwiększać ruch organiczny.

Reklamuj się

Social media – czas pandemii sprawia, że platformy społecznościowe typu Facebook, Instagram cieszą się ogromną konwersją. Wykorzystaj to!  Google Ads – SEM – jest to pochodne działanie do pozycjonowania organicznego. Są to płatne kampanie sponsorowane. Określa się budżet, wykonuje się przelew na prywatne konto Google i resztą już się zajmiemy. Efekt jest taki, że już pierwszego dnia pojawiamy się na samej górze w wyszukiwarkach Google, w ściśle określonych frazach, które mają największy potencjał.

 

Zabiegów marketingowych jest tak wiele, że nie sposób je opisać w jednym artykule. Skontaktuj się z nami. Przygotujemy spersonalizowany plan działania nastawiony na obecną trudną sytuację.

 

Możliwość komentowania została wyłączona.