Lejki sprzedażowe – efektywny marketing dla firm

Data: 4 sierpnia, 2020

Lejki sprzedażowe – efektywny marketing dla firm

Marketing ma swoją bardzo krótką definicję, która w zasadzie wyjaśnia wszystko. Brzmi ona dokładnie tak: „zaspokajać potrzeby, osiągając zyski”. Proste, prawda? Jednak jeśli rozbierzemy marketing na czynniki pierwsze, widzimy, że jest to ogromny mechanizm składający się z wielu trybików, elementów, etapów procesu, który wymaga odpowiedniej wiedzy z zakresu reklamy. Dzisiaj, kiedy żyjemy w czasach internetu, wiele się mówi o tym, jak ważny jest dla firm marketing internetowy. Istnieje wiele narzędzi pomagających w pozyskiwaniu nowych klientów, jednak ich wykorzystanie wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Ta droga, by przynosiła efekty, powinna zostać podzielona na konkretne etapy, które wspólnie tworzą tzw. lejek sprzedażowy.

Lejek sprzedażowy, czyli efektywny marketing dla firm i nie tylko.

W ostatnim czasie sporo się słyszy o lejkach sprzedażowych. Co kryje się pod tą nazwą? Lejek sprzedażowy to nic innego jak strategia będąca drogą do pozyskania klientów. Atrybucja konwersji z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi pozwala zobaczyć ścieżki konwersji, czyli pozyskania nowych klientów. Dzięki niej możemy nie tylko dowiedzieć się, które kanały dają nam najlepsze efekty i ile wyświetleń bądź kliknięć potrzeba, aby odbiorca dokonał konwersji.

Marketing internetowy to obszerny zakres operacji mający jeden cel – pozyskanie nowych klientów dla Twojej firmy. Jedynie odpowiednie jego zaplanowanie pozwoli ten cel osiągnąć w relatywnie szybkim czasie i nie będzie generował strat. Lejek sprzedażowy ma na celu obrać odpowiednią strategię i pozwolić znacznie lepiej selekcjonować klientów, a w efekcie zapewni Ci dobrze prosperujący biznes. Prawidłowe skonstruowanie lejka sprzedażowego pozwala znacznie lepiej kontrolować oraz zarządzać sprzedażą.

Czym jest lejek sprzedażowy i jaki ma wpływ na marketing internetowy?

Lejek sprzedażowy to po prostu droga, ścieżka pozyskania nowego klienta. A dlaczego lejek? Bo zobrazowanie etapów w info grafice wygląda mniej więcej jak lejek, przez który spływają do Ciebie lojalni klienci. Odpowiednio przygotowany może stanowić świetne narzędzie do kontrolowania potęgi sprzedażowej firmy. W końcu każdy klient, zanim dokona zakupu czy to produktu, czy usługi, musi przejść przez pewien proces (drogę), zanim do Ciebie trafi. Odpowiednie zidentyfikowanie etapów na Twojej drodze zakupowej to podstawa, do stworzenia dobrego lejka sprzedażowego.

Jak to działa?

Zasada działania lejka wydaje się prosta. Sam w sobie wymaga jednak odpowiedniej strategii, analizy rynku oraz doświadczenia w marketingu internetowym, dlatego też jego wykonanie warto zlecić doświadczonej agencji.

Chcąc opisać bardzo ogólnie lejek sprzedażowy, to jego schemat przypomina odwrócony trójkąt równoramienny (jego czubek skierowany jest w dół), stąd właśnie nazwa „lejek”. Na samej górze znajduje się etap pozyskiwania uwagi klienta. Na tym etapie reklama dociera do rzeszy odbiorców, ale tylko nieliczni przejdą do następnego etapu, jakim jest zainteresowanie produktem/usługą. Ten etap pozwala już wyselekcjonować pewną grupę potencjalnych klientów i wraz z kolejnym etapem odgrywa bardzo ważną rolę.
Klienci, którzy zdecydują się pójść dalej, spotkają się z kolejnym etapem selekcji, którego zadaniem będzie skuszenie do zakupu produktu/usługi.

Kolejny etap jest już etapem decydującym, w trakcie którego dochodzi do zakupu reklamowanego produktu lub usługi, przez co klient „wpada” do ostatniego etapu lejka sprzedażowego, jakim jest pozyskanie lojalnego klienta, który będzie regularnie wracał.

To bardzo ogólny zarys tego, co daje lejek sprzedażowy. Oczywiście jego schemat może się różnić i mieć mniej lub więcej etapów. Wszystko zależy od potrzeb i branży, z jaką mamy do czynienia. Najważniejsze jest odpowiednie przygotowanie i wdrożenie procesu, który będzie stanowił nieodłączny element działań w marketingu internetowym.


Reasumując, warto podkreślić, że samo stworzenie lejka sprzedażowego to jeszcze nie wszystko. Aby firma odnosiła sukcesy, trzeba również na bieżąco analizować efekty lejka oraz marketingu i go usprawniać. Dlatego też powierzenie tego zadania profesjonalnej agencji daje gwarancję satysfakcji, co przekłada się również na wzrost zysków i odniesienie sukcesu.

Możliwość komentowania jest wyłączona.