Rola wizerunku marki w strategii marketingu internetowego

Kategoria: Branding firm

Data: 24 lutego, 2021

Rola wizerunku marki w strategii marketingu internetowego

Kiedy zaczynasz ogłaszać swoją działalność w Internecie dobrze jest zdawać sobie sprawę z tego, jak ważny jest wizerunek twojej marki oraz samej strony internetowej. Google promuje strony, które mają powszechny autorytet. Ten warto budować od początku tworząc stronę, która jest bezpieczna i odpowiada na potrzeby użytkowników. Te czynniki jakości odgrywają ważną rolę w procesie budowania całej strategii marketingowej szczególnie na początku drogi, kiedy to zaczynasz gromadzić leady lub sprzedawać pierwsze produkty. 

Daj się docenić

Jeśli jesteś początkującym sprzedawcą internetowym warto poświęcić czas na wykreowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie. Twoja pierwsza praktyczna zasada to po prostu wyglądać jak odnoszący sukcesy konkurent. Ważne jest, aby Twój sklep internetowy wyglądał równie profesjonalnie i zachęcająco, jak sklep Twojego rywala. W rzeczywistości powinieneś postarać się wyglądać lepiej niż on. Efekty wizualne powinny być poparte merytorycznymi treściami. Kiedy jesteś specjalistą w wąskiej dziedzinie, użytkownicy szybciej obdarzą Cię zaufaniem. 

Wraz z rozwojem sprzedaży pojawią się pierwsze opinie. Zadbaj o dobry kontakt z klientami, by zdobywać najwyższe noty. Te istotne są dla konwersji i stanowią o reputacji marki w Internecie. 

Stali klienci

Przy prowadzeniu sprzedaży obsłużony klient nie powinien być pozostawiony na pastwę losu. Dokonał przecież zakupu i może zrobić to drugi raz, a nawet jeśli nie, to może polecić Cię dalej.

W celach promocyjnych warto przygotować coś w zamian za e-mail kontaktowy, który posłuży do dalszej promocji. Może to być mały upominek do zamówienia, kod rabatowy lub coś kreatywnego co pozytywnie wpłynie na konsumenta. Prowadzenie newslettera to nadal skuteczny sposób na zwiększenie zainteresowania swoją ofertą.

Autorytet domeny

Autorytet domeny jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych dla widoczności strony w wyszukiwarce, dlatego należy poświęcić mu należytą uwagę.

Umieszczanie swoich przemyśleń, pomysłów i treści w wysokiej jakości witrynach internetowych to świetny sposób na budowanie świadomości marki, docieranie do szerszej publiczności oraz zwiększanie ruchu i konwersji. Podstawową ideą wnoszenia wkładu polega na dodaniu wartości do treści witryny i wykazaniu się wiedzą.

Przykład domeny o najwyższym autorytecie

Tworzenie treści należy traktować nie tylko jako źródło linków, ale także pozycjonowanie się jako wiarygodne źródło informacji i budowanie wiarygodności.

Jak działa branding?

Gdy zaczniesz optymalizować swoją markę, szybko poprawisz jej świadomość i zapewnisz lepsze wrażenia odbiorcom docelowym.

W miarę budowania wiarygodności i zaufania rośnie też lojalność i społeczność. Efektem ubocznym jest to, że wraz ze rozwojem marketingu szeptanego rośnie również chęć zakupu. W przestrzeni cyfrowej oznacza to wzrost ruchu w witrynie, współczynników konwersji, zaangażowania w blogi i media społecznościowe.

Co jeszcze możesz zyskać z rozwijania brandu?

Wartość marki odnosi się do wartości handlowej, która jest uzyskiwana ze sposobu, w jaki konsumenci myślą i czują markę oraz jak dobrze marka radzi sobie w osiąganiu udziałów w rynku i zysków w swojej branży. Wyższa wartość marki wiąże się z większym udziałem w rynku, ponieważ konsumenci wolą silniejsze i sprawdzone marki, co oznacza dalsze możliwości rozwoju.

Jeśli interesuje Cię rozwój marki w Internecie, opisz nam swój przypadek, a nasz zespół przygotuje przystosowaną do Twojego biznesu strategię marketingową.