Zalety wykorzystania wizualizacji 3D w Twojej firmie

Kategoria: Wizualizacje 3D

Data: 27 lutego, 2022

Zalety wykorzystania wizualizacji 3D w Twojej firmie

Jednym z najważniejszych elementów, na które klient zwraca uwagę chwilę po wejściu na stronę internetową, są zdjęcia. Osoba, która chce kupić produkt, najbardziej zainteresowana jest oczywiście tym, jak on wygląda. Obraz stworzony w dobrej jakości, prezentujący się w estetyczny sposób, zachęca użytkownika do zakupu towaru.

 

Klienci sklepów internetowych stają się coraz bardziej wymagający. Chcąc generować satysfakcjonujące wyniki w sieci, powinniśmy zaskakiwać odbiorców swoimi treściami. W jaki sposób to zrobić? Odpowiedź jest prosta – wykorzystując wizualizacje 3D! W naszym artykule przedstawimy zalety wykorzystywania tej techniki podczas prowadzenia własnej firmy.

Czym jest wizualizacja 3D?

Poprzez wizualizację 3D rozumiemy projekt, stworzony w specjalnym programie komputerowym. Opiera się on na kształtowaniu w aplikacji wybranego obiektu od podstaw, w dowolnie wybranym przez siebie otoczeniu. Renderowanie umożliwia stworzenie wizualizacji 3D. Daje to możliwość zaprezentowania produktu, nawet jeśli nie istnieje on jeszcze w fizycznej formie. 

 

Wizualizacja 3D będzie doskonałym rozwiązaniem w sytuacji, gdy nie posiadamy towaru, który chcielibyśmy zareklamować lub gdy trzeba zaprezentować ten sam produkt, ale w różnych wariantach. Programy komputerowe umożliwiają wykonanie jednego projektu produktu i późniejsze cyfrowe modyfikowanie go w zależności od potrzeb. 

Jakie są zalety korzystania z wizualizacji 3D?

Jeżeli chcemy przedstawić produkty w nowoczesny i ciekawy sposób, najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie wizualizacji 3D. Dzięki nim jesteśmy w stanie zaprezentować nasz produkt w wyjątkowej scenerii, nie ruszając się z miejsca. Dlaczego wizualizacje 3D są świetnym sposobem na poprawę wizerunku firmy?

Szybsze wprowadzenie nowego produktu na rynek

Ta niekonwencjonalna forma przedstawienia produktu pozwala na skrócenie procesu wprowadzania nowego produktu na rynek. Umożliwia pominięcie wielu etapów, takich jak tworzenie fizycznej próbki oraz przedstawienie jej, w celu otrzymania cennego feedbacku. Wizualizacja 3D pozwala uniknąć niepotrzebnych kosztów związanych z wyprodukowaniem wersji testowej dzięki możliwości wcześniejszego zapoznania się klientów z produktem. 

 

Wizualizacja 3D pomaga nam zapoznać się z opinią potencjalnych klientów przed wdrożeniem procesu produkcyjnego, co pozwala zaoszczędzić również czas. Zaprezentowanie realistycznie wyglądającego projektu umożliwia otrzymanie cennego feedbacku od odbiorców marki, dzięki czemu jesteśmy w stanie szybciej nanieść poprawki w jego projekcie oraz wprowadzić finalną wersję na rynek. 

Udoskonalenie istniejących produktów

Nadanie nowego życia nawet dobrze sprzedającym się wyrobom jest niezwykle ważne. Odświeżenie już istniejącego produktu, nie tylko przypomni klientom o jego istnieniu, ale również będą oni mogli nabyć go w zupełnie nowej odsłonie. W tym przypadku wizualizacja 3D będzie doskonałym sposobem na skrócenie procesu zmiany. Zastosowanie tej technologii oprócz generowania mniejszych kosztów jest, przede wszystkim, ogromną oszczędnością czasu. 

 

Stosując technologię wizualizacji 3D, otrzymujemy przedsmak nowej wersji produktu w o wiele krótszym czasie. Tradycyjne powstawanie wersji testowej nowego wyrobu obejmuje wiele procesów oraz angażuje sporo osób. Przygotowanie dokładnych wytycznych, zakup półproduktów, uruchomienie produkcji, nadanie ostatecznego szlifu produktowi, przygotowanie sesji zdjęciowej oraz obróbka zdjęć zajmie o wiele więcej czasu niż przygotowanie wizualizacji 3D.

Wyjątkowa aranżacja produktu

Zastosowanie wizualizacji 3D do zaprezentowania produktów umożliwia umieszczenie go w niecodziennej scenerii. Dzięki temu, że projekt wykonywany jest w stu procentach przy pomocy programu komputerowego, istnieje możliwość pokazania go w dowolny, nawet najbardziej ekscentryczny sposób. 

 

Dzięki wizualizacji 3D istnieje możliwość przeniesienia produktu do dowolnego miejsca oraz przedstawienia go w dowolnej pozycji. Wykorzystując konwencjonalną sesję produktową nie zawsze mamy możliwość sfotografowania naszego produktu w pożądany przez nas sposób. Korzystając z usług wyspecjalizowanych grafików podczas wykonywania wizualizacji 3D, jedyne co nas ogranicza, to nasza wyobraźnia. 

Połączenie tradycyjnej fotografii i wizualizacji 3D – czy jest możliwe?

Czy możliwe jest wykorzystanie tradycyjnej sesji zdjęciowej w połączeniu z wizualizacją 3D? Jak najbardziej! Połączenie fotografii produktowej oraz renderowania 3D może okazać się doskonałym rozwiązaniem. Wykonanie obrazu w 2D, a następnie stworzenie graficznego urozmaicenia tego zdjęcia sprawi, że produkt będzie ciekawszy w odbiorze oraz zachęci klienta do zakupu towaru. 

 

Wykorzystując fotografię produktową otrzymasz wysokiej jakości statyczne obrazy, które  pozytywnie wpływają na wizerunek Twojej firmy. Kreatywna sesja zdjęciowa pomoże Ci stworzyć estetyczny feed na Twoich mediach społecznościowych. Przy dodatkowym zastosowaniu techniki obrotu 360 stopni, zwiększysz zaangażowanie klientów na Twojej stronie – co pozytywnie wpłynie na jej widoczność.