Instagram testuje szablony do Instagram Reels
Dynamiczny rozwój Social Media możemy obserwować każdego dnia. Z miesiąca na miesiąc popularne aplikacje mediów społecznościowych testują, a następnie wdrażają nowe funkcje, które mają za zadanie pomóc użytkownikom w promowaniu ich treści.
TikTok i Instagram nieustannie konkurują między sobą. Walka o uwagę użytkowników jest zacięta i w głównej mierze opiera się na wprowadzaniu coraz to nowych rozwiązań, usprawniających działanie aplikacji. Aktualnie Instagram testuje nową opcję, umożliwiającą wykorzystanie Rolek innych użytkowników jako szablonu.
Szablony na Instagramie
Wraz z rozwojem Digital Marketingu Instagram stał się nieodzowną częścią funkcjonowania firm w Internecie. Prowadzenie Social Media jest bowiem niezwykle ważne z punktu widzenia pozyskiwania nowych klientów. Instagram usprawnia udostępnianie contentu w Social Media swoim użytkownikom, wprowadzając nowe funkcje. Aktualnie w fazie testów znajduje się możliwość wykorzystania istniejących już Instagram Reels jako szablonu.
Niektóre grupy użytkowników Instagrama mają możliwość przetestowania funkcji, przed udostępnieniem ich szerszemu gronu odbiorców. Tak właśnie stało się z szablonami instagramowych Rolek, które umożliwiłyby stworzenie Reels na podstawie istniejącego już formatu, który wyświetla się w proponowanych postach. Jak to działa?
Jak donoszą pierwsi testerzy tej funkcji, szablony na Instagramie umożliwiają użytkownikom wykorzystanie dowolnej Rolki jako szablonu do swojego contentu. Po wybraniu tej opcji na ekranie pojawiają się fragmenty klipu wraz ze znacznikami czasowymi. Użytkownik ma możliwość wybrać jeden z nich i wykorzystać go, jako szablon w swoim Instagram Reels.
Szablony Instagram Reels – szybka dawka inspiracji
Wykorzystanie treści innych użytkowników, jako inspiracji do tworzenia własnego contentu w Social Media, nikogo nie dziwi. Dzięki szablonom, jakie instagramowicze będą mogli użyć podczas nagrywania swojej własnej Rolki, cały proces będzie zdecydowanie krótszy. Niektórzy użytkownicy sceptycznie podchodzą do pomysłu Instagrama, obawiając się, iż szablony ułatwią plagiatowanie treści.
Kwestia ta jest dość delikatna, jednak fakt, czy ktoś skopiuje jeden do jednego czyjś content, nie jest zależny od wykorzystania szablonów. Do tej pory takie sytuacje zdarzały się, mimo iż Instagram nie posiadał takiej funkcji. Również TikTok, daje możliwość wykorzystywania contentu użytkowników do tworzenia własnych filmów, a mimo to w aplikacji tej powstaje wiele unikatowych treści.
Instagram prawdopodobnie przewidział problem z plagiatowaniem treści, jaki może nieść za sobą tworzenie szablonów. Z tego względu zaktualizował swój algorytm. Od teraz będzie on nagradzał użytkowników tworzących oryginalne treści. Pomysłowi twórcy będą mogli liczyć na to, że Instagram lepiej wypromuje ich content.
Jeszcze trafniejsze propozycje Instagram Reels
Instagram Reels jest stosunkowo nową funkcją. Z tego względu aplikacja usilnie stara się zwiększyć zainteresowanie Rolkami. Oprócz możliwości tworzenia contentu na podstawie szablonów Instagram testuje inne opcje, usprawniające korzystanie z niego. Jedną z nich są pełnoekranowe zakładki promujące Rolki.
Nowa funkcja umożliwi wyświetlenie kilku proponowanych Instagram Reels w jednej ramce. Poprzez dotknięcie miniatury użytkownik będzie miał możliwość przejścia do wybranej Rolki, a następnie kontynuowania oglądania innych, podobnych.
Intensywne prace nad ulepszeniem instagramowych Rolek pokazuje trend, o którym pisaliśmy już wielokrotnie w naszych artykułach, czyli faworyzowaniu przez popularne aplikacje video contentu, skupiając się w szczególności na jego krótkich formach. Tworzenie filmów w Social Media będzie najpopularniejszą formą, jaką przybiorą treści w Internecie.
Świetlana przyszłość Instagram Reels
Konglomerat Meta Platforms uważnie śledzi poczynania swojego największego rywala, jakim jest TikTok. Największy konkurent Instagrama postawił na tworzenie trendów, które umożliwiają użytkownikom zdobycie kilkusettysięcznych, a nawet milionowych odsłon na filmach. Właśnie ta opcja sprawiła, że popularność TikToka działa jak samonapędzająca się machina. Stworzenie szablonów Instagram Reels jest niejako próbą odtworzenia sukcesu, jaki osiągnęły trendy na TikToku.
Video content jest aktualnie najlepiej przyswajalną formą, jaką możemy spotkać w Social Media. Filmy tworzone przez internetowych twórców są dynamicznymi treściami, które o wiele bardziej przykuwają uwagę użytkowników. Popularne aplikacje takie jak Instagram czy TikTok stawiają właśnie na krótkie filmy, dlatego też w 2022 roku będą grać pierwsze skrzypce w Digital Marketingu.