Jak przyciągnąć uwagę do mojego sklepu e-commerce?
Zastanawiasz się, jak przyciągnąć uwagę klientów do Twojej marki, przyciągnąć ruch do Twojej witryny lub zachęcić ich do robienia zakupów w twoim sklepie? Są to trzy bardzo różne pytania.
Solidnym fundamentem jest zaprojektowanie witryny, która budzi zaufanie i jest bardzo łatwa w użyciu. Użytkownicy powinni być w stanie znaleźć to, czego szukają, za pomocą maksymalnie 2 kliknięć.
Oczywiście Twoja witryna musi być dobrze wykonana pod kątem technicznym, mieć SEO na stronie i poza nią.
Jeśli chodzi o zwrócenie uwagi na swoją witrynę, są to kluczowe punkty.
- Co oferuje Twój sklep, czego brakuje Twojej konkurencji? Dlaczego warto kupować u Ciebie? Te cechy muszą być mocne i widoczne w całej komunikacji. Jeśli nie możesz odpowiedzieć na to pytanie, Twój klient też nie może i nie chce kupić. Może to być cena, wybór, obsługa klienta, wyjątkowość itp.
- Twoje produkty powinny być w centrum uwagi Twojej witryny. Nie rób tego z dodatkową grafiką lub przesadnym projektem. Każda strona produktu powinna zawierać odpowiedź „po co to kupować?”
- Wartość jest funkcją percepcji, a nie ceny. Mniej niż 10% kupujących wybiera wyłącznie cenę, a ci, którzy to robią, nie są lojalni. Twoja witryna i produkty muszą być postrzegane jako nadające wartość.
- Zaufanie jest najważniejsze. Twoja witryna musi wydawać się godna zaufania, najlepiej jeśli jestem ekspertem w swojej dziedzinie.
Zdobycie klientów nie stanie się z dnia na dzień. Klienci są przyciągani spójną i trwałą obsługą, jakością i zaufaniem. Jak do tego podejść?
Zapewnij dobre recenzje i oceny swoich produktów
Opinia o marce jak i samym produkcie zachęca odwiedzających do dokonania zakupu. To dlatego, że większość ludzi kieruje się „zewnętrznym sumieniem” przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Musisz zachęcić swoich zadowolonych klientów do wystawiania recenzji lub wystawiania ocen produktów. Z pewnością przełożyłoby się to na wzrost konwersji i sprzedaży.
Skoncentruj się na niezbędnych szczegółach
Jeśli odwiedzający trafiają na stronę Twoich produktów, ale większość z nich wraca bez kupowania lub klikania przycisku „dodaj do koszyka”, musisz skupić się na szczegółach produktów. Oprócz wyświetlania dobrych zdjęć produktów wyświetlaj najbardziej przydatne i najważniejsze szczegóły. Takie szczegóły obejmują cenę, dostawę, specyfikacje produktów i rabat.
Nie zmuszaj odwiedzających do rejestracji w Twojej witrynie
Chociaż pozyskanie ich adresów e-mail lub innych cennych informacji, może być niezbędne do dalszych działań promocyjnych, pierwszy krok powinien być prosty. Użytkowników możesz poprosić o utworzenie konta później lub pozwolić im dokonać zakupu jako gość. To z pewnością doprowadzi do wzrostu współczynnika konwersji.
Zapewnij swoim klientom dobre wsparcie
Nigdy nie lekceważ wpływu, jaki obsługa klienta może mieć na Twoich klientów. Pamiętaj, że nie ma lepszego i tańszego sposobu na rozgłos niż zadowoleni klienci. Dlatego zapewnij im szybkie i niezbędne wsparcie. Odpowiadaj na zapytania i uwagi klientów tak szybko, jak to możliwe.
Kolejną rzeczą, o której musisz pamiętać, jest to, że kupujący są dwa razy bardziej chętni do dzielenia się negatywnymi odpowiedziami niż pozytywnymi. Dlatego musisz zadbać o satysfakcję swoich klientów.
Skorzystaj z pomocy mediów społecznościowych
W większości przypadków klienci nie są świadomi nowych produktów z powodu ostrej konkurencji. Jeśli tak jest w Twoim przypadku, możesz skorzystać z mediów społecznościowych w celu promocji swoich nowych produktów.
Możesz publikować zdjęcia i filmy swoich produktów wraz z linkiem zwrotnym do tego produktu w swojej witrynie e-commerce. Z pewnością doprowadzi to do lepszej promocji i zwiększenia współczynnika konwersji.
Rabaty i oferty
Słowo „bezpłatny” może zdziałać cuda w przyciąganiu nowych klientów i zwiększaniu sprzedaży. To dlatego, że to słowo ich podnieca i budzi pozytywne odczucia przy dokonywaniu zakupów. Dlatego zaoferuj odwiedzającym specjalne rabaty i oferty na produkty, którymi są zainteresowani.
To tylko niektóre z form pozyskiwania klientów i promocji marki. Jeśli chcesz wiedzieć jak pozyskiwać ruch z innych kanałów i generować sprzedaż, napisz do nas.