Jak założyć fanpage na Facebooku?

Kategoria: Social media

Data: 13 września, 2022

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Facebook należący do konglomeratu Meta Platforms, mimo prężnie rozwijającej się konkurencji, wciąż plasuje się na podium aplikacji mediów społecznościowych. Statystyki donoszą, że w 2022 roku każdego dnia 1,9 mld użytkowników aktywnie z Facebooka. Platforma ta daje olbrzymie możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Z tego względu, jeżeli prowadzisz swój biznes, ale jeszcze nie posiadasz firmowego fanpage’u na Facebooku, zdecydowanie powinieneś to zmienić.

Firmowy fanpage na Facebooku a profil prywatny – czym się różnią?

W dzisiejszych czasach aktywne prowadzenie Social Media jest jednym z kluczowych elementów komunikacji z klientami. Fanpage na Facebooku jest doskonałym narzędziem do promowania swojej marki. Platforma ta daje wiele możliwości – możesz reklamować swoje usługi lub produkty zarówno w sposób organiczny, jak i za pomocą płatnych kampanii. Dlaczego warto założyć fanpage na Facebooku?

 

Posiadanie oddzielnej strony dedykowanej Twojej marce ma wiele korzyści. Jedną z nich jest konsekwencja w oraz profesjonalizm. Posty dotyczące Twojej działalności biznesowej nie powinny przeplatać się z prywatnymi treściami, które publikujesz na swoim facebookowym profilu.

Fanpage na Facebooku w kilku prostych krokach

Gdy jesteś zalogowany i znajdujesz się na stronie głównej facebook.com, po prawej stronie widoczna jest ikona menu, którą należy wybrać. Po kliknięciu pojawia się rozwijana lista, z której należy wybrać opcję “Strona”.

jak-zalozyc-fanpage-na-facebooku

Każda osoba, nawet ta, która nie posiada prywatnego profilu na Facebooku, może założyć własną stronę. Wystarczy, że w pasku wyszukiwarki wpisze adres www.facebook.com i wybierze opcję “Utwórz stronę dla gwiazd, zespołu lub firm”. Pozostałe kroki w zakładaniu fanpage’a są już takie same.

jak-zalozyc-fanpage-na-facebooku

Kolejnym krokiem jest wybranie opcji “Strona” – w przeglądarce wyświetli się okno, w którym konieczne jest uzupełnienie najważniejszych informacji o firmie, a mianowicie: nazwy strony i kategorii. Dobrze jest również stworzyć krótki, opis zawierający maksymalnie 255 znaków.

jak-zalozyc-fanpage-na-facebooku

Określ nazwę swojej strony na Facebooku

Zastanawiasz się, jaką nazwę strony wybrać? Pamiętaj o trzech prostych zasadach: nie kopiuj, a więc wykaż się kreatywnością. Niech nazwą Twojego profilu będzie nazwa Twojej firmy. Nie kombinuj i nie dodawaj żadnych dodatkowych informacji. Zastanów się, czego będą szukać użytkownicy. Nazwa Twojej strony powinna pasować do popularnych wyszukiwanych haseł. 

 

Nazwa Twojej strony musi wyjaśniać użytkownikowi, co znajdzie na stronie na Facebooku. Im krótsza nazwa strony, tym lepiej będzie wyglądać w reklamie. Pamiętaj, że są one kluczowym narzędziem, służącym do powiększania grona odbiorców. 

 

Unikaj używania całkowicie ogólnej nazwy. Pamiętaj, że zmiana nazwy strony nie jest prosta, jednak spokojnie – wszystko jest możliwe. Facebook może odrzucić nazwę, która w jakiś sposób łamie zasady panujące na platformie, jednak większość z nich otrzymuje “zielone światło”. 

Wybierz kategorię fanpage’u

Po wybraniu nazwy nadszedł czas na sklasyfikowanie Twojej strony na Facebooku, poprzez przypisanie jej do odpowiednich kategorii. Nie musisz decydować się tylko na jedną. Dodanie kategorii do strony nie wpływa na jej pozycjonowanie, jednak warto to zrobić, ponieważ będzie ona wyświetlana obok nazwy profilu, co podpowie odwiedzającym, co mogą na nim znaleźć. 

Zdjęcie profilowe oraz grafika w tle

Te elementy są równie ważne co sama nazwa strony, ponieważ wpływają znacząco na odbiór fanpage’u przez odwiedzających. Ważne, aby zarówno grafika umieszczona jako zdjęcie profilowe, jak i ta widoczna w tle były dostosowane do określonych wytycznych nadanych przez Facebooka. 

 

Dzięki temu będą wyświetlać się one w prawidłowy sposób. Zwykle jako zdjęcie profilowe wykorzystuje się logotyp firmy, dzięki czemu marka jeszcze lepiej zapada w pamięć użytkownikom tej platformy. 

Konfiguracja fanapeg’u na Facebooku

Kiedy już założyłeś stronę na Facebooku warto poświęcić kilka chwil na jej odpowiednią konfigurację. Nie chcesz przecież, aby klienci odwiedzający Twój fanpage zobaczyli pustą stronę, na której nie ma podstawowych informacji na temat firmy. Uzupełnienie tych danych nie zajmie Ci długo, a zdecydowanie poprawi Twoją komunikację z potencjalnymi klientami.

Uzupełnij metryczkę

W tym miejscu możesz dodać podstawowe informacje na temat Twojej firmy, które przybliżą potencjalnym klientom profil oraz zakres działania przedsiębiorstwa. W tej sekcji możesz również dodać dane niezbędne do kontaktu, między innymi: numer telefonu, adres e-mail czy też adres witryny internetowej. 

 

Zamieścisz tu również kluczowe informacje dotyczące funkcjonowania Twojej firmy, takie jak godziny otwarcia czy lokalizacja. Dzięki nim użytkownik odwiedzający fanpage będzie wiedział, kiedy może się z Tobą kontaktować.

Dostosuj adres url do swojej strony

Nie wszystkie firmy prowadzące stronę na Facebooku korzystają z tej możliwości, a szkoda. Adres url dostosowany do nazwy Twojego fanpage’u nie tylko wygląda lepiej, ale przede wszystkim, jest łatwiejszy do zapamiętania. Adres strony na Facebooku zmienisz w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że klikniesz “Utwórz nazwę użytkownika” (przycisk znajduje się obok zdjęcia profilowego).

Zaproś znajomych do polubienia Twojej strony na Facebooku

Wydawać by się mogło, że pierwsze “lajki” są trudne do zdobycia. Facebook ułatwia nam trochę sprawę, umożliwiając zaproszenie znajomych do polubienia fanpage’a. Podczas tej czynności warto jednak przeprowadzić podstawową analizę targetowania treści. 

 

Jeżeli Twoja firma zajmuje się sprzedażą narzędzi, bardzo prawdopodobne jest, że większość kobiet nie będzie zainteresowana takim contentem. Oczywiste jest, że w obecnych czasach mamy różne zainteresowania, jednak w tym przypadku, warto kierować się ogólnie przyjętymi zasadami. 

Komunikuj się z klientami przez Facebooka!

Strona na Facebooku nie tylko ułatwia dotarcie do dużej grupy odbiorców, ale również ułatwia komunikację z klientami. Jest również doskonałym narzędziem, które możesz wykorzystać do promowania swoich produktów lub usług.

 

Źródła:

https://backlinko.com/facebook-users